Werk & Studie alle pijlers

Boekhoudcursus - Welke ?

07-06-2011 10:07 13 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi,

Op dit moment ben ik bezig met een eigen bedrijfje, maar dit is nog in de opstartfase. Ik zou graag een boekhoudcursus willen volgen als aanvulling op mijn diensten die ik in de toekomst wil gaan bieden, alleen.. Wat is een goede cursus? Wil er ongeveer een half jaar voor uittrekken. Wie heeft ervaring met de diverse aanbieders. Ik zou ook graag een erkend diploma willen halen. Benieuwd naar jullie reakties.
Horen, zien en .... reageren
Je hebt cursussen/opleidingen op alle niveaus. Van VMBO tot Master.

Wat wil je ermee? Meer inzicht in je eigen bedrijfje of je diensten aanbieden aan anderen? Wat is je opleidingsniveau?
...
Een PDB in een half jaar? Succes .

Aan welk niveau zit je te denken?
PDB kan echt wel in een half jaar, maar dan moet je wel een goede basis hebben. Ik heb PDB in een half jaar gehaald met zelfstudie (en daarna in een half jaar MBA) en vond het eigenlijk een makkie. Voordeel was wel dat ik al twee HBO-opleidingen in de exacte hoek had gedaan en dat de stof ook sterk samenhing met het werk wat ik toen deed. Ik heb de cursussen toen gedaan omdat ik merkte dat ik basiskennis mistte.

Maar gemiddeld genomen, als je tot de echte doelgroep van de cursus hoort, is het pittige stof.
...
Bedankt voor de reakties tot nu toe. Ik heb Havo en Schoevers, maar deze kennis is verouderd en weggezakt. Ik DENK dat ik het beste bij de basis kan beginnen. Mijn doel is dat ik de kennis op zak heb om mensen te helpen een goede administratie op te zetten en qua boekhouding op gang te helpen. Het is niet de bedoeling dat ik echt de boekhouding voor mensen ga doen. Althans, dit is nu niet mijn insteek. Hoop dat dit wat helderder is.

Gaat mij ook echt om aanbieders, welke goed zijn en waar ik ook echt iets aan heb.
basiskennis boekhouden bij de LOI???
Natuurlijk ben ik wel op de hoogte van verschillende aanbieders, maar gaat mij meer om de ervaringen en of iemand er ook ECHT tevreden over was/is.
Maar wil je particulieren of bedrijven gaan helpen met de administratie ?

Bij particulieren heb je denk ik weinig aan cursus boekhouden en ik denk dat bedrijven eerder iemand hiervoor aannemen die iets meer opleiding heeft dan een basiscursus.
PDB (praktijkdiploma boekhouden) is wel zo'n beetje de minimumeis die wordt gesteld.

Het opzetten van een goede boekhouding is volgens mij iets ingewikkelder dan het bijhouden ervan.
Hallo Carliena, ik ben docente in het volwassen onderwijs. Ik denk dat jet het beste Basiskennis Boekhouden kunt gaan volgen. Is tegenwoordig ook verplicht voor je kunt starten met Praktijkdiploma Boekhouden. Meestal staat voor BKB ongeveer 14 weken met een studielast van ongeveer 4 uur per week. Je kunt dit schriftelijk doen maar ook 's-avonds klassikaal. Net wat jezelf wilt. Als je BKB bezit kun je voor een kleine ondernemeing of zelfstandige prima zelf de boekhouding verzorgen.
Hallo Tienhoven,

Bedankt voor je reaktie. Ik had ook al het idee dat dat een goede basis zou kunnen zijn voor hetgeen ik op het oog heb. Heb je nog tips aangaande bedrijven die deze cursussen geven. Ik wil graag binnenkort starten nl. Klassikale cursus lijkt me leuker dan schriftelijk eigenlijk..en met een leraar kun je ook uitleg vragen...
De klassikale groepen zijn op dit moment aan het afronden en starten over het algemeen genomen weer begin september. Klassikaal is natuurlijk altijd een extra stimulans om met de studie bezig te zijn en je hebt ook de groep waar je van elkaar leert. Ik weet niet welke omgeving je woont maar Markus Verbeel praehep is erg goed en zit in heel Nederland maar ook het DaVinci College (rondom Dordecht) Je kunt altijd informatie opvragen of op de website kijken. Schriftelijke cursussen kun je natuurlijk op ieder moment starten. Succes.
Ik heb een aantal jaar geleden de Basis Kennis Boekhouden gevolgd bij Markus Verbeek Prahep. Ik had 0 ervaring met boekhouding/administratie, maar ik vond het zelf erg weinig voorstellen. Volgens mij ben je al op de helft als je debet en credit uit elkaar kan houden.. .

Markus verbeek kan ik wel aanraden, ik volg daar nu SPD via e-learning en ben daar wel tevreden over. Ze hebben ook klassikale lessen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven