Welke digitale spiegelreflex camera? (macro functie)
woensdag 8 juni 2011 om 12:04
Ik wil graag mooie foto's maken en dan het liefst met macrofunctie. Het gaat nu aardig met mijn dig compact camera maar ik wil wat meer.
Ik kan een voordelige canon dig spiegel reflex camera kopen met 18-55 lens.
Ik vind het dus belangrijk om kleine objecten van dichtbij te fotograferen. Kan ik dan uit de voeten met deze set of moet ik nog een andere lens erbij kopen (welke?), wat eigenlijk niet in mijn budget ligt.
Mijn vraag is dus eigenlijk kan ik met deze set foto's maken wat ik voor ogen heb? Als ik een andere lens nodig heb, welke lenzen zijn dat dan. Of heeft iemand nog een andere suggestie voor een camera. Mijn budget is niet erg veel, rond de 400 euro.
Ik kan een voordelige canon dig spiegel reflex camera kopen met 18-55 lens.
Ik vind het dus belangrijk om kleine objecten van dichtbij te fotograferen. Kan ik dan uit de voeten met deze set of moet ik nog een andere lens erbij kopen (welke?), wat eigenlijk niet in mijn budget ligt.
Mijn vraag is dus eigenlijk kan ik met deze set foto's maken wat ik voor ogen heb? Als ik een andere lens nodig heb, welke lenzen zijn dat dan. Of heeft iemand nog een andere suggestie voor een camera. Mijn budget is niet erg veel, rond de 400 euro.
woensdag 8 juni 2011 om 12:13
De 18-55 lens is voor de dagelijkse foto. Koetje in de wei, kinder verjaardag etc. Wij hebben een canon spiegelreflex we zijn er heel tevreden mee, maar hebben meerdere lenzen gekocht. Wel van het merk tamron die zijn goedkoper en wel heel goed van kwaliteit. Google op de camera, of de lens en zet er specificatie of recencie bij en je krijgt een schat aan informatie!
Never look down on anybody, unless you're helping them Up.
woensdag 8 juni 2011 om 12:15
woensdag 8 juni 2011 om 13:41
Ik heb ook de canon eos 1000D en heb deze lens erbij gekocht met macro:
http://www.redcoon.nl/ind ... _70_300_4_56_DI_LD_MACRO/
http://www.redcoon.nl/ind ... _70_300_4_56_DI_LD_MACRO/
woensdag 8 juni 2011 om 14:43
Wij hebben bij een fotospeciaalzaak diverse lenzen uitgeprobeerd (na reviews te hebben gelezen). De macrolens (met vast brandpunt) maakte duidelijk betere foto's dan de zoomlens met macrofunctie.
Daarom hebben wij gekozen voor de macrolens en niet de soort lens die glaswater heeft.
Onze macrolens gebruiken wij ook voor het maken van portretfoto's.
Ik denk dat je goed moet afwegen wat voor foto's je met je camera wilt maken en daar je lenzen op moet afstemmen.
Daarom hebben wij gekozen voor de macrolens en niet de soort lens die glaswater heeft.
Onze macrolens gebruiken wij ook voor het maken van portretfoto's.
Ik denk dat je goed moet afwegen wat voor foto's je met je camera wilt maken en daar je lenzen op moet afstemmen.