Geld & Recht alle pijlers

kado oom en tante

10-06-2011 18:55 18 berichten
Wij hebben binnenkort een tuinfeest met BBQ omdat mijn oom en tante beide 50 zijn geworden. Ze hebben de hele familie, vrienden en buren uitgenodigd. Nu hebben ze op de uitnodiging als kado-tip een envelopje gezet. Maar hoeveel geld zal ik daar eens indoen?

(We kunnen het heel goed met ze vinden, maar we zien ze niet heel vaak.)
20 euro?
20 euro in totaal voor 2 mensen die allebei 50 zijn geworden!?

Ik zou er 50 euro in stoppen. Matcht mooi
vind dit zo moeilijk want we kunnen niet in jouw portomonee kijken. Ikzelf vind 50 euro echt veel om te geven zeker als je ze niet zo vaak ziet. Ik zou zelf voor 30 gaan maar ja misschien is dat wel een week boodschappen voor jou dat kan ik natuurlijk niet weten
Ibi, het maakt toch niet uit hoe vaak je iemand ziet maar hoe goed de band met elkaar is?

Ik zie één van mijn beste vriendinnen ook maar een keer of 3 per jaar, maar zou er niet over peinzen om daarop mijn cadeautje te baseren.
ja op zich heb je daar wel gelijk in plops. Had niet goed gelezen dat ze het wel echt goed met elkaar kunnen vinden. Toch vind ik de rest wel opgaan. Ik blijf 50 euro een hoop geld vinden om te geven.
Ik zou ook 20 euro doen met een mooi ingepakte fles wijn of een bloemetje. Ik vind altijd dat het vooral om het idee gaat!
Alle reacties Link kopieren
Ik zou ook voor 50euro gaan, sinds het om twee personen gaat.

En inderdaad, past goed bij de gelegenheid.
Ik heb de neiging om helemaal nooit naar dat soort feesten met een envelopje te gaan.

Zij geven toch een feest? Als ze het niet kunnen betalen moeten ze niet verwachten dat iedereen er zo veel in doet dat ze er nog geld aan over houden.

Dus E 20 vind ik wel genoeg, 'tis tenslotten maar een BBQ
quote:toetyfroety schreef op 10 juni 2011 @ 20:04:

Ik heb de neiging om helemaal nooit naar dat soort feesten met een envelopje te gaan.

Zij geven toch een feest? Als ze het niet kunnen betalen moeten ze niet verwachten dat iedereen er zo veel in doet dat ze er nog geld aan over houden.

Dus E 20 vind ik wel genoeg, 'tis tenslotten maar een BBQHet is niet zomaar een bbq omdat het toevallig mooi weer is, het is voor beiden hun 50e verjaardag. Wat vele mensen toch een speciale gebeurtenis vinden. Ik zou sowieso rond de 25euro geven voor zo een gebeurtenis, of dat nu met bbq of taart is.
quote:toetyfroety schreef op 10 juni 2011 @ 20:04:

Dus E 20 vind ik wel genoeg, 'tis tenslotten maar een BBQ

Wie zegt dat ze het geld nodig hebben om de BBQ te organiseren? Wat een rare manier van denken zeg. Wie weet willen ze wel een mooi schilderij kopen van het cadeau-geld in plaats van een life-time voorraad Dove te krijgen bij gebrek aan inspiratie van de feestgangers.

Bovendien is het niet "maar een BBQ"
Helemaal eens met Plops.

Mijn opa en oma zijn dit jaar 50 jaar getrouwd en vragen ook een envelopje. Gewoon om iets moois en blijvends te kopen =).

Ik zou ook voor de 50 gaan en er een mooie fles wijn bij doen. Zijn ze hartstikke blij mee.
Het ligt eraan hoe ruim je in je geld zit. 50 euro vind ik ook het "mooiste" bedrag om te geven in deze situatie. Maar dat moet je maar net kunnen missen. Anders geef je wat minder, 25 euro ofzo.
Ik vind 30 euro en mooi bedrag
Haha, ben jij mijn neefje of nichtje!? Mijn ouders zijn dit jaar allebei 50 geworden en geven ook een tuinfeest met BBQ!! Maar ze hebben nog geen uitnodigingen verstuurd.... dus toch niet.
50 muntjes van 50 cent?
...
quote:ankalida schreef op 10 juni 2011 @ 23:22:

50 muntjes van 50 cent?En dan in een gelatinepudding ofzo.
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
allen bedankt voor de reacties. We (ouders, broer, zus en ik met aanhang) gaan het inderdaad aan een fles wijn hangen (ben nog bezig met een eigengemaakt etiket).

En gezien het huis waar ze in wonen, de hobby's die ze hebben en de banen die ze hebben denk ik niet dat ze het geld nodig hebben voor de BBQ maar dat ze zelf een groter kado in gedachte hebben (vind het trouwens nogal vreemd dat mensen er meteen vanuit gaan dat ze het geld gaan gebruiken om de BBQ te betalen als ze de gastheer en gastvrouw niet kennen maar dat zal wel aan mij liggen)

Goed weekend allemaal.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven