Thuis tanden bleken (tips?)
vrijdag 10 juni 2011 om 22:23
Ik wil al een tijdje mijn tanden bleken met een thuisbleekset.. Ik heb een beetje rondgevraagd en gekeken en ik kwam uit bij een thuisbleekset van White Shine (kliniek voor tanden bleken in Hilversum)..
Eerst nog even met de kliniek gebeld en wat vragen gesteld, klonk allemaal goed dus ik heb het maandag besteld. Vandaag heb ik het pakketje ontvangen en verdorie er zit gewoon niet eens een gebruiksaanwijzing bij!!!!! Ziet er verder wel heel goed uit allemaal, dus misschien is het gewoon vergeten (stom!).
Heeft iemand toevallig ervaring met thuis tanden bleken en kan diegene mij helpen? Hoe ik de bitjes moet vormen weet ik al wel, en hoe lang ik het in moet houden ook, alleen wat doe ik erna? Als die gel nog op mijn tanden zit? Moet ik dan mijn tanden poetsen, met water spoelen, de gel laten zitten? Echt geeeeen idee.. Dus tips zijn erg welkom
Eerst nog even met de kliniek gebeld en wat vragen gesteld, klonk allemaal goed dus ik heb het maandag besteld. Vandaag heb ik het pakketje ontvangen en verdorie er zit gewoon niet eens een gebruiksaanwijzing bij!!!!! Ziet er verder wel heel goed uit allemaal, dus misschien is het gewoon vergeten (stom!).
Heeft iemand toevallig ervaring met thuis tanden bleken en kan diegene mij helpen? Hoe ik de bitjes moet vormen weet ik al wel, en hoe lang ik het in moet houden ook, alleen wat doe ik erna? Als die gel nog op mijn tanden zit? Moet ik dan mijn tanden poetsen, met water spoelen, de gel laten zitten? Echt geeeeen idee.. Dus tips zijn erg welkom
vrijdag 10 juni 2011 om 22:33
vrijdag 10 juni 2011 om 22:38
Ja natuurlijk heb ik het gegoogled al ik kon niet echt een gebruiksaanwijzing vinden die me een goed gevoel gaf.. Ik wil ze inderdaad bellen om te vragen hoe het precies werkt, maar aangezien ik nogal ongeduldig ben en heel graag wil beginnen dacht ik, wie weet heeft iemand op het forum de set al eens gebruikt en kan die het me vertellen!
vrijdag 10 juni 2011 om 22:54
Je moet het spul de volgende ochtend met water goed van je tanden halen. Ik deed dit door mijn mond onder de kraan te doen en met mijn vinger over mijn tanden te wrijven. Daarna kun je gewoon je tanden poetsen.
Nog wat tips:
- doe het spul alleen op de voorzijde van de binnenkant van je bitje, dus niet in het midden, want dan komt het spul allemaal aan de achterzijde van je tanden te zitten en de achterzijde van je tanden bleken is natuurlijk onzin.
- doe ook niet te veel spul per tand in het bitje, want het overtollige wat op je tandvlees gaat zitten bijt uit. Dat moet je dus even met een wattenpads verwijderen als je hem in hebt gedaan.
Nog wat tips:
- doe het spul alleen op de voorzijde van de binnenkant van je bitje, dus niet in het midden, want dan komt het spul allemaal aan de achterzijde van je tanden te zitten en de achterzijde van je tanden bleken is natuurlijk onzin.
- doe ook niet te veel spul per tand in het bitje, want het overtollige wat op je tandvlees gaat zitten bijt uit. Dat moet je dus even met een wattenpads verwijderen als je hem in hebt gedaan.
zaterdag 11 juni 2011 om 11:59
Bedankt voor jullie reacties!! En bedankt voor je tips Iris1969
Ik heb de kliniek toch maar eventjes gebeld en zij gaven me dezelfde tips..
Ik heb net net geprobeerd maar jeetje wat ga je kwijlen van die bitjes zeg!!!! Maar buiten dat geen pijn of moeite en het bitje vormde heel makkelijk en goed aansluitend!!
Ik heb net net geprobeerd maar jeetje wat ga je kwijlen van die bitjes zeg!!!! Maar buiten dat geen pijn of moeite en het bitje vormde heel makkelijk en goed aansluitend!!
zaterdag 11 juni 2011 om 12:24
Ik ben benieuwd.
Ik neem aan dat ze je verteld hebben dat je een flinke tijd (bij mij 2 weken) geen koffie/thee/rode wijn en rode sauzen moet nemen en dat je tanden (als je het bitje 's-nachts draagt) de volgende morgen best pijn kunnen doen en de hele dag gevoelig kunnen aanvoelen, maar dat gevoel trekt later weg.
Ik neem aan dat ze je verteld hebben dat je een flinke tijd (bij mij 2 weken) geen koffie/thee/rode wijn en rode sauzen moet nemen en dat je tanden (als je het bitje 's-nachts draagt) de volgende morgen best pijn kunnen doen en de hele dag gevoelig kunnen aanvoelen, maar dat gevoel trekt later weg.
zaterdag 11 juni 2011 om 17:06
maandag 23 april 2012 om 19:12
Nou, lekker netjes van mij om nooit meer te reageren, sorry!! Ik ben hier helemaal niet meer geweest sindsdien
Maarreuh, over dat spul.... Noouuuu mijn tanden werden na de eerste keer al witter, alleen toen ik het voor de tweede keer gebruikte kreeg ik een ontzettende allergische reactie
heeeele dikke lippen, en helemaal gevoelloos, echt vreselijk haha dus ik gebruik het nooit meer en ben even genezen van thuis je tanden bleken