Parenclub, swingen: vragen, ervaringen etc. Deel 12

04-12-2010 19:49 3012 berichten
Alle reacties Link kopieren
Omdat deel 11 al ver boven de 3000 posts zit én ik niet het risico wil lopen dat we geen ervaringen meer kunnen neerzetten, heb ik de vrijheid genomen deeltje 12 te openen.

Hier kun je je vragen, tips en ervaringen kwijt over parenclubs (pc) en swingen (swingen is het als stel spelen met een of meer andere stellen, wat vaak maar niet per definitie in een parenclub gebeurt. En in een parenclub hoef je niet per se te swingen maar vaak is het wel 1 op 1 vandaar 1 topic...). Dit topic is informatief bedoeld voor serieus in een pc en/of swingen geinteresseerden. Als je overweegt met een of beide thema's aan de slag te gaan kun je hier je vragen stellen en proberen degenen met ervaring op dit gebied ze zo goed mogelijk te beantwoorden. Tuurlijk kunnen ook de gevorderden hier hun ervaringen uitwisselen.

Mijn advies aan de huidige bezoekers is om vooral in het begin jullie ervaringen met diverse clubs te vertellen, maar ook de vragen te beantwoorden die veel gesteld worden.

Zo hoeft iemand die de meest voor de hand liggende vragen heeft niet een heel topic door te lezen maar kan men die in het begin makkelijk en snel terug vinden. Toevoeging: vanaf pag 9 tot en met 12 zijn een aantal posts uit deel 11 geplaatst.

Dus wat kun je verwachten in een club, wat zijn jullie ervaringen met diverse clubs, wat trek je aan, hoe maak je contact enz.

Het oude deel kunnen jullie hier lezen: Parenclub, swingen, vragen, ervaringen e.d. deel 11
quote:zijenhij schreef op 03 mei 2011 @ 12:17:

@Leef_nu; klinkt als een heerlijke date!!

Benieuwd en ook voorzichtig maar vooral onwennig en waarschijnlijk toch heel leuk.

tja.
proberen
@Zelda; veel plezier!

@Noel; kweet niet precies wat je bedoelt....
@tannetje

Het meeste in duitsland is nix muv milkersdorf of insomnia in berlijn (beverly is sollingen is ook nog ok). De meeste "tenten" zijn vreselijk en hebben weinig tot geen niveau.
Wij gaan regelmatig naar swingersheart en vinden het daar erg gezellig.

Wij vinden het meer een heel gezellige kroeg waar veel vaste mensen komen maar die zeker openstaan voor nieuwe mensen.

De gemiddelde leeftijd is daar vaak rond de 50 jaar met uitzonderingen hier en daar wat jonger.

Wij zijn zelf midden 40.

Boven leuke kamers met best wat aktie maar veel mensen kennen elkaar daar vind het soms persoonlijk wat lijken op een theekransje.

Wat erg leuk is daar is dat de mensen heel open zijn en snel een praatje met je aanknopen en als je vaker komt herkennen ze ja daar wat wijzelf erg leuk vinden.

De drankkeuze is wat beperkt maar de standaart drankjes zijn aanwezig,mag jezelf pakken ook hebben ze vaak thema s die erg gezellig zijn.

Het eten zijn meer hapjes die door de eigenaresse gemaakt worden en erg lekker zijn.

De muziek is wat onze smaak betreft matig niet echt onze muziek maar het enthousiasme van de eigenaren en de vaste mensen maken dat je je er snel thuis voelt.

Kortom wij vinden het een leuke club en gaan vooral voor de gezelligheid erheen en hebben dan een prima avond in deze kleine club.
Kan iemand vertellen of de zondagmiddagen in Fata Morgana leuk zijn ?
Ja, dat kan ik.

Oké, dat is flauw, ik weet het. Ik kan natuurlijk voor jou niet bepalen of je het leuk zal vinden.

In de zomer, bij mooi weer, is de tuin open, met een zonneweide, zitjes, een zwembad én dan is het heerlijk om daar te vertoeven. Heerlijk buiten naakt zonnen, zwemmen en seksen, zalig toch?

Voor binnen staat er hier in het begin van het topic (zo tussen pag. 8 en pag. 11 een recensie over Fata, lees dat maar eens door.
Zou u genegen zijn uw bevindingen met mij te willen delen ?

Zie hierboven, ik was de post al aan het aanpassen.

Meteen even de pagina voor je opgezocht, hier
quote:Mayaelf schreef op 10 juni 2011 @ 21:49:

Zie hierboven, ik was de post al aan het aanpassen.

Meteen even de pagina voor je opgezocht, hierDank je, ik zal hier eens gaan zoeken. Hoeveel pagina's zie jij hier trouwens ? Pagina 8 is niet bij iedereen dezelfde, ivm de instellingen.

Doorgeven in welke maand gepost is, is misschien praktischer.

Leuke poes heb je trouwens, is hij jarig ?
geen idee of dit hier thuishoort,.. ik hoor het vanzelf.

lief wil naar een parenclub, ik pertinent niet.

hij heeft mij geprobeerd te overtuigen maar helaas, ik word van het idee verdrietig en opstandig, ik zou graag met hem willen trouwen, het is een wereldgozer maar sexueel zitten we anders in elkaar geloof ik.

(is dat overkoombaar, niet overkoombaar, ik weet het niet, de tijd zal het leren)

nu lees ik, in een vorig deel, dat er meerdere mensen zijn die wel posten of meelezen maar niet meer in een parenclub komen.

zouden jullie, als je nog meeleest, mij willen vertellen waarom je niet meer naar een PC gaat?
quote:griesmeelpudding schreef op 10 juni 2011 @ 21:59:

[...]

Leuke poes heb je trouwens, is hij jarig ? Uhh, wat bedoel je? Ik zie in mijn ava toch echt geen poes.
Als ik op je linkje van 21:49 uur klik, dan zie ik deze poes.

Wat stom, het plaatje van de jarige Dekater hier neer gezet.

Wijze les, altijd (dus niet 1 keertje, nu dus, niet) de link controleren....

Hier de juiste link

Sorry...
quote:Dorian schreef op 10 juni 2011 @ 22:04:

zouden jullie, als je nog meeleest, mij willen vertellen waarom je niet meer naar een PC gaat?

Wij gaan bijna nooit meer. Van minimaal één keer in de maand gaan we nu hooguit 4 keer per jaar.

Bij ons is de reden dat we het in de loop van de tijd meer en meer hebben zien veranderen in een soort van disco-in-je-onderbroek. Waar veel mensen komen die totáál niet openstaan voor iets met andere stellen. Veel stellen uit onze begintijd zijn ook niet meer zo vaak in clubs te vinden; ze komen nu of op van die grootschalige - erotische - dansfeesten en/ of zoeken het meer in het thuisdatecircuit.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
@dorian: bij ons is de reden anders dan voor bianca, wij vinden erotische dansfeesten en nog meer de thuisfeestjes veel relaxter, maar zo nu en dan vinden we een pc-bezoek ook nog leuk, zoals in de zomer bij Fata.

Maar waarom die vraag? Als jij pertinent niet wil en hij wil, tja, dan houdt het voor hem op. Het is dan aan hem om dit te accepteren. Het kan natuurlijk dat je later nog van gedachten veranderd, ik had hier nog geen 3 jaar geleden ook niet aan moeten denken (weliswaar met andere partner, maar dan toch).
Suiteroyal en 2 vlinders bedankt voor jullie reaktie.

Zelf heb ik ook het idee dat er een hele huiselijke sfeer heerst,

en dat is ook een beetje mijn angst, dat je er daardoor moeilijk tussenkomt.

Ook weet ik dat de eigenaren uit Belgie komen.
@Dorrian

Dit soort beslissingen zijn behoorlijk fundamenteel in een relatie. Niet dat een bezoek aan een parenclub in houdt dat er iets met anderen zou moeten gebeuren. Maar als het op seks aan komt dan zeker wel.

Vorig jaar hebben we zelf een keer een stel meegenomen naar een parenclub (goede vrienden van ons), die wilden op zeker dat er niets zou gebeuren met anderen. Ze hadden een heerlijke avond zonder dat er iets gebeurde en keken na afloop zeker niet terug op een mislukte avond, integendeel.

Wij lopen nu 5 jaar mee en ik heb eens zeer goed moeten nadenken over stellen die gestopt zijn, met actief clubbezoek of swingen. Nee wij kennen ze niet.

wij zijn er wel van overtuigd dat je er beiden aan toe moet zijn en er achter moet kunnen staan anders gaat het helemaal niet werken.

Wijzelf sluiten ons volledig bij Bianca aan. Clubs zijn niet meer wat het is geweest. Thuisdating is voor parenclubbezoek in de plaats getreden.

Ik denk ook dat je het je niet te persoonlijk moet aantrekken dat hij die behoefte wel heeft. Mannen denken nu eenmaal heel anders over seks, aan de andere kant is het ook wel weer heel netjes dat hij zijn gevoel hierin uit en ook kan uiten. Hoe vaak komt het wel niet voor dat binnen relaties partners niet eerlijk kunnen of durven zijn? Het tegenovergestelde geld natuurlijk ook voor jou. Niet alleen je vriend kan anders seksueel in elkaar zitten, ga er maar van uit dat iedereen anders seksueel in elkaar zit.

Wat zijn je bezwaren om het niet te doen, wat is jou gevoel er bij, warom maakt het je verdrietig?
Dank voor jullie antwoorden.

om met het laatste te beginnen; ik vind een parenclub een grens te ver, ik vind het -als je het met een ander doet- legaal vreemdgaan.

Helemaal goed als je er samen achter staat maar ik wil het niet; ik wil een monogame relatie.

Het maakt me verdrietig omdat het me onzeker maakt dat hij ws niet genoeg heeft aan mij.

dan mayaelf, waarom de vraag; wel, ik had eerlijk gezegd een ander antwoord gehoopt... nl. dat er mss stellen uit elkaar zouden zijn gegaan of iets dergelijks.

want ik (ik) heb de indruk dat er vaak druk van de man uitgaat om een PC te bezoeken, dat de vrouwen die er wel op in gaan veelal bisexueel zijn of in elk geval bischierig (dat ben ik dus niet). En eerlijk gezegd denk ik (ik) dat de meeste sexrelaties niet een erg lang leven beschoren zijn. Dat er vaak wél jaloezie is terwijl er wordt gezegd van niet.

maar goed, dat zijn mijn overwegingen juist omdat ik het niet wil.

Sta je er beiden achter, dan is het natuurlijk helemaal geen probleem.
Druk van de man? Natuurlijk zullen die uitzonderingen er wel zijn maar die zullen geen lang parenclubleven beschoren zijn. Maar het verre overgrote deel zal toch bewust er voor kiezen om dit samen te doen. Hier was het vrouwelijke deel van SAS die graag een keer naar een PC wilde gaan.

Wat je in het tweede gedeelte schrijft is totaal niet vreemd. "Heeft hij niet genoeg aan mij". Wij kennen genoeg stellen waarbij stellen die al wat langer swingen juist de vrouw de motor is.

Maar ik snap dat gevoel wel, het is hier in huis ook wel eens uitgesproken. Ik weet niet of je vriend al parenclub ervaring heeft? Wat de drive is om graag naar een parenclub te gaan zal voor iedereen anders zijn. Maar ik denk dat er wel een aantal hoofdredenen zijn die helemaal niets met de partner te maken hebben. Voor veel vrouwen geldt dat ze het leuk vinden om, gewaardeerd, aantrekkelijk, sexy gevonden te worden door anderen (zowel vrouwen als mannen), te teasen en flirten. Voor mannen geldt, de spanning, het "jagen". Voor beiden de ander te zien genieten van al die aandacht daarnaast is het gewoon een heel betaalbare manier van uit gaan of een vorm van platte seks met een ander.

Jaloezie en swingen gaat echt niet samen, wij kennen die stellen wel maar gaan daar ook met een boog om heen. Nee bij swingers vindt je maar weinig jaloezie zolang de onderlinge spelregels maar gerespecteerd worden.

Het is zeker niet zo dat swingers niet uit elkaar gaan. Natuurlijk zie je daar ook scheidingen het is alleen de vraag of die scheidingen door het swingen worden ingegeven. Swingers zijn ook gewone mensen, met kinderen, huis en hypotheek, gewone vrienden, gewone problemen.

Zijn relaties van swingers steviger? Ik kan alleen voor ons spreken en het swingen heeft onze relatie steviger gemaakt, heeft ons als persoon ook beter doen begrijpen hoe we zelf in elkaar steken. Onze relatie is steviger geworden

Los van hetgeen ik hier schrijf, als je er zelf niet achter staat om wat voor reden dan ook moet je het niet doen. Swingen komt heel dicht bij je gevoel en daar moet je achter kunnen staan en met je partner over kunnen praten, veel praten, heel veel praten.
@ Dorian: over parenclubbezoek en swingen zijn er al heel veel zinnige dingen geschreven in antwoord op jouw vragen.

Maar mij viel een paar dagen geleden een ander topic van jouw hand op, over die cockring. Wat je daar schreef, i.c.m. jouw gevoelens t.o.v. swingen/parenclubbezoek, laat bij mij alarmbellen afgaan. Ben zelf totaal niet afkerig van parenclubbezoek etc, dat laat die bellen ook niet rinkelen bij me. Maar wel dat jouw partner kennelijk nogal dwingend is waar het sex aangaat, en dan voorbij lijkt te gaan aan jouw grenzen. Er keihard overheen stampt. En dat is les 1 bij swingen/parenclubbezoek: ken de grenzen van je partner èn respecteer die. Zolang dat bij jullie nog zó'n groot issue is zou ik het jullie sterk afraden je in dit avontuur te storten. Dan komt er namelijk niks goeds van. Als je partner thuis jouw grenzen al niet respecteert, dan doet hij dat in een club (al dan niet onder invloed van 'n drankje en het gevoel de macho te moeten zijn) waarschijnlijk helemáál niet.
dank jullie allebei voor je reaktie.

oplettend van je Veronicas, je hebt helemaal gelijk.

het is niet voor niets dat ik zo pertinent tegen ben, ik bewaar mijn grenzen (jammer dat dat nodig is).

dankjewel.
@dorian: heel, heel af en toe is er wel een stel wat uit elkaar is gegaan na een (meestal kortstondig) swingersbestaan. Niet heel lang geleden daar zijdelings iets van meegekregen.

De reden is dan vaak, dat het swingen wordt gebruikt om de relatie, die eigenlijk al niets meer voorstelde, nieuw leven in te blazen. Het swingen is dan niet zozeer de reden geweest, was dan slechts uitstel van executie.

Swingers zijn mensen die met respect met elkaar omgaan. Jouw aanstaande (ik herinner me nu ook jouw verhaal) is niet iemand die als respectvol overkomt. Ik heb daarom ook het vermoeden dat zijn reden om een parenclub te willen bezoeken, niets maar dan ook niets met swingen van doen heeft, maar met de wens en de verwachting daar ongestraft in de rondte te kunnen neuken.

Zijn beeld van een parenclub is naar mijn gevoel op verwachtingen berust, ik ben er van overtuigd dat juist hij een parenclub zwaar zal tegenvallen, omdat er niet plaatsvindt wat hij denkt dat er plaatsvindt, namelijk dat het daar alleen maar om platte seks zou gaan, niets is minder waar!

Het is een omgeving waar mensen respectvol en met eerbied met elkaar om gaan, mensen zoals hij worden al snel genegeerd of in het ergste geval na een 1e keer de toegang worden geweigerd, omdat zijn (te verwachten) gedrag gewoonweg niet wordt getolereerd.
Ik ben gisteren sinds lange tijd weer eens in de Fun geweest.

En ik moet zeggen, de verhalen die ik hier lees over dat de zaterdagavond alleen maar 'dans- en kijk-mij-eens-mooi-zijn-uitgaanspubliek eis' klopten gisteren zeker niet. Wellicht dat het meespeelde dat het een lang weekend is en er ook veel buitenlanders waren. Maar het publiek was heel gemêleerd, van jong (20'ers) tot oud (50 +), van modellenfiguur tot normaal tot gezet. Er was zeker niet een groep die overheerste. En wat ik zo om me heen zag en zelf ervaarde stond het grootste gedeelte echt wel open voor seks met anderen.

Wel merkte ik dat je toch echt zelf contact moet leggen, dan staan mensen er wel voor open (zeker als ze er achter komen dat je een single vrouw bent ). Maar als je gaat zitten wachten tot mensen jou aanspreken, dan kan het lang duren denk ik...

Wat me wel opviel dat er flink aantal oudere mannen waren (lees 50 of 60 plus), met een heel jong (buitenlands) vriendinnetje.... Vast een vooroordeel, maar ik vraag me dan altijd af waar ze die besteld hebben.... Verbazingwekkend vond ik toch een oude man met een enorme harige bierbuik, een blauwe HEMA-onderbroek en bruine sokken (opgetrokken tot onder z'n knie).... Mag toch hopen dat die een volgende keer niet meer binnenkomt....

Overigens is sinds kort het rookbeleid veranderd in de Fun. Er mag nu niet meer overal gerookt worden (beneden), maar alleen nog in een 'hokje' tegenover de punt van de bar. Er schijnen regelmatig controles te zijn en ze hebben al een aantal keer een hele hoge boete gehad.
Ik lees ook al een tijdje mee en meestal reageer ik niet zo veel maar omtrent de opmerkingen over waarom stellen gaan swingen en wat dat met de relatie doet wilde ik nog wel wat kwijt.

Mijn idee over swingers is dat het meestal open minded mensen zijn met respect voor andermans ideeen. Juist het respect zorgt dat goed gaat. Bij ons initieerde mijn man het maar zonder druk. Het inlezen op dit forum heeft me overtuigd dat een keer kijken bij de Fun geen probleem was. Was het ook niet. Sterker nog; ik kwam los en we staan nu ook op Sdc en hebben wat thuisdates gehad. We praten er makkelijk over en laten elkaar zien wat er aan spannende mailtjes en sms'jes wordt verstuurd of ontvangen van stellen waar we contact mee hebben. Jalouzie ben ik nog niet tegengekomen En is ook geen item. Onze eigen sex was al lekker maar is nog lekkerder geworden. Nieuwe invloeden, nieuwe ideeen. Daarnaast kwam ik er bij het eerste bezoek achter dat er "gewone" mensen rondlopen. Het zijn echt niet allemaal modellen maar leuke, lieve en fijne menseb waarbij de 1 een betere klik geeft dan de ander. Net als in real live.
@zogenoten

Leuk dat jullie het ook zo ervaren hebben, maar naar mate wij wat langer rondlopen merken we ook wel dat het soms aan eerlijkheid en respect ontbreekt.

Zoals je zelf al zegt, het zijn mensen die ook in reallife tegen komt. We hebben ook wel wat vervelende zaken mee gemaakt, waar eerlijkheid en respect ver te zoeken waren.

Claimgedrag als het tussen een ander stel klikt op langere termijn zijn zaken waar je tegen aan kunt lopen. Vooral als beginnende swinger heb je dat meestal niet direct in de gaten. SItuaties waarbij een relatie in een relatie kan ontstaan proberen we volledig te mijden.

Praten over seks was met name voor mij een non issue voordat we gingen swingen, nu praat je er veel gemakkelijker over, kun je het delen en leer je enorm veel bij.

Voor ons was en is het nog steeds een erotisch ontdekkinstocht, een zoektocht naar jezelf, waarom denk je op een bepaalde manier over seks, wat zijn je remmingen, wat vind je lekker, waar liggen je fantasieën?

Nou ja te veel om op te noemen en dan hebben we het nog niet over het gevoelens die op gaan spelen. Het meest bizarre gevoel wat wij nog steeds ervaren is hoe het mogelijk is om zo te kunnen genieten als je je eigen partner zo ziet genieten zonder enige vorm van jaloezie.

Nee jaloezie hebben we nooit gekent, wel af en toe een gevoel van onbehagen, maar die zijn zelden en was meer situationeel ingegeven.

Al met al kunnen we wel zeggen dat we elkaar nu pas echt goed kennen, van haver tot gort!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven