Zoveel twijfels, help!

15-06-2011 21:25 63 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo,

Ik ben nieuw hier maar ik zit met een vreselijk dilemma.

Ik zit echt in dubio of ik mijn relatie moet voortzetten.

Het zit namelijk zo:

Ik heb een relatie van ongeveer anderhalf jaar, voor de de derde keer trouwens met de zelfde jongen.

En dat loopt momenteel helemaal niet lekker. We hebben even een weekje uit gehad laatst maar zijn nu weer samen maar ik en hij ook trouwens zijn onwijs aan het twijfelen of we wel verder willen samen.

In het begin was alles leuk en aardig maar in het begin van onze relatie was ik psychisch ziek en nu ben ik redelijk stabiel en verder ontwikkeld.

Ik heb het gevoel dat we daardoor uit elkaar zijn gegroeid.

Ik kan niet meer zo goed tegen zijn karaktertrekken.

Even een opsomming van de problemen tussen ons:

Hij is een egoistische jongen die moeilijk dingen voor me kan doen als hij er zelf niet beter van word.

Hij zegt nooit sorry als hij iets verkeerd doet.

Communicatie loopt niet lekker. Praten doen we niet echt!

Ik krijg geen steun van hem, en wat ik voel schildert hij af als onzin.

Hij helpt niet mee in t huishouden (hierbij moet ik wel zeggen dat hij fulltime werkt en ik afgekeurd thuis zit maar ik heb door mijn psyche veel moeite met het huishouden en hoop op een beetje steun en motivatie maar die krijg ik niet)

Daarbij vertrouw ik hem niet, door mijn verleden en zijn verleden( hij ging vreemd bij elke meisje maar bij mij niet zegt hij) (naief), dit is voor ons alle 2 erg vervelend.

Ik doe mijn best hem te vertrouwen maar hij kan rare grapjes maken over andere vrouwen die ik vaak serieus opvat en dan zakt mijn vertrouwen weer helaas.

Dit is zo n beetje wat speelt.

We hadden besloten ervoor te vechten en in relatie therapie te gaan. Dit moet nog in gang gezet worden.

Hij doet wel al zijn best in het huishouden en ook communiceren gaat beter, ik probeer mijn best te doen hem te vertrouwen maar toch blijven we twijfelen.

Gisteren hebben we gepraat en we konden beide niks positiefs noemen over onze relatie, triest eigenlijk maar toch is er iets wat ons bind met elkaar, en kunnen we er nog geen punt achterzetten.

Wat is dat toch? Niks positiefs uit je relatie halen en toch elkaar niet kwijt willen?

Vreemd die liefde?

Graag zou ik jullie mening/ervaringen/raad willen hebben.

Alvast bedankt!

Groetjes Angie
Wat zijn de voordelen? Behalve dat je zoveel van hem houd?
quote:angie1987 schreef op 15 juni 2011 @ 21:25:

Gisteren hebben we gepraat en we konden beide niks positiefs noemen over onze relatie, Volgens mij zegt dit genoeg toch?
heel eerlijk gezegd, kan ik niet zo snel iets bedenken.

We hebben het soms wel leuk samen, maar dat is t probleem ook. We kunnen niet echt voordelen noemen maar zonder elkaar vinden we het ook niet leuk.

Pff moeilijk zeg
Ja in principe zegt dat genoeg maar waarom kunnen we dan geen afscheid nemen van elkaar?

:(
S gewoon wennen zonder elkaar, als je dat hebt gehad word je leven stuk leuker en kun je man zoeken met wie je wel een leuk leven krijgt (0:
Ik vraag me altijd af, is het ergens anders wel beter?
Nou in jou geval denk ik: ja... Je hebt geen vertrouwen, communicatie, lol. Lijkt mij weinig aan (0; Wat jullie bind is gewoonte/gewenning/makkelijk want je weet wat je hebt. Hoe oud ben je? Heb je andere relaties gehad?
Ik ben 24 en heb andere relaties gehad maar dat hield ik nooit lang vol. Of ging constant terug bij mij ex. (familiekwaaltje denk ik haha) dit was mijn eerste lange relatie.

En we hebben veel samen meegemaakt, daarom voelt het als opgeven, alles weggooien wat we hadden.
misschien is t wel gewoon gewenning idd, bang om weer alleen te zijn. Bang voor t onbekende en alles weer opnieuw te moeten opbouwen
tis zooo frustrerend als je zo veel van iemand houd en de relatie werkt niet :(
Snap ik, maar over 10 jaar is er waarschijnlijk nog steeds niets aan, heb je samen nog meer meegemaakt en misschien zelfs wel kinderen? Heb je niet alleen je relatie weggegooit maar ook je leven... Als er niets leuk is in je relatie en praten gaat moeilijk moet je niet doormodderen mi. Zonde van je tijd (en dat van hem). Houden van is niet genoeg )0:
Oh wat vervelend zeg, veel sterkte!

Ik zal een lijstje maken met voordelen en nadelen. Nu dat het uit is gegaan met mijn oude geliefde was nu voor de 2de keer dan kon ik niet veel nadelen bedenken en mis ik hem enorm.

Waarom zijn jullie al voor de 3de keer bij elkaar gekomen?
Er zijn zoveel leuke mannen! Niet bang zijn om alleen te blijven. Niet nodig en heeft geen nut. Dealen met de zaken die nu spelen en daarna wat van je leven gaan maken. Je hebt er maar 1 (0:
Je zegt het zelf al: niks positiefs uit de relatie halen.

Jullie hebben samen veel meegemaakt. Hoe is de verhouding positieve/negatieve ervaringen?

Weegt het positieve op tegen het negatieve?

Zijn jullie wel gelukkig met elkaar(even niet kijken naar de negatieve dingen)?
Autopsies tonen onomstotelijk de injectieschade aan.
@ lenthe81

Je hebt helemaal gelijk, als ik andere mensen hoor praten over hun man denk ik, zie je wel t bestaat wel!

@ fashiongirl19

wat vervelend voor je zeg! Waarom is het bij jullie uit? Wij zijn 3 keer bij elkaar gekomen omdat toen we elkaar weer zagen de vonk weer oversloeg en in de tijd dat het uit was we elkaar miste. Maar we blijven al die keren op t zelfde vastlopen. Karakter is moeilijk te veranderen denk ik.

@ jaja007

ik denk niet dat we echt gelukkig zijn, dit komt omdat we allebei andere behoeftes hebben die we elkaar niet kunnen geven.

Pff als ik mezelf hoor praten denk ik waarom stop je er niet gewoon mee, dit gaat m niet worden maar het blijft moeilijk
Bij het eerste puntje van je opsomming dacht ik al: 'wat moet je er dan mee' Die gedachte werd steeds sterker naarmate ik verder las.

Er is echt helemaal helemaal niets positiefs aan jullie relatie te noemen. Een relatie vind ik niet weggegooid als het niet lukt, je hebt er vast veel van geleerd. Vooral ook hoe je het niet wilt hebben. Gebruik die kennis in een nieuwe relatie, ze zijn normaal echt niet hoe jij de jouwe nu beschrijft.

De perfecte relatie bestaat niet, maar jouw relatie staat zo ver van perfectie af dat ik niet denk dat het echt toekomst heeft.
Ik heb er inderdaad heel veel van geleerd. Vroeger vond ik mezelf niks waard en dacht ik dat ik het verdiende om zo te leven maar nu vind ik dat ik wel beter verdien. Daarmee wil ik niet zeggen dat mijn vriend een slechte jongen is maar ik heb gewoon andere dingen nodig die hij mij niet geeft.

Ik had gehoopt dat relatietherapie ons kon veranderen maar van de andere kant denk ik dat je karakter niet kan veranderen en als je veranderd ben je dan nog wel gelukkig?
quote:stukje_cake schreef op 15 juni 2011 @ 22:11:

Bij het eerste puntje van je opsomming dacht ik al: 'wat moet je er dan mee' Die gedachte werd steeds sterker naarmate ik verder las. Er is echt helemaal helemaal niets positiefs aan jullie relatie te noemen.

soms raken we verstrikt in dit patroon : alleen naar de negatieve dingen, maakt dat je alleen negatieve aspecten ziet

misschien ook ns een lijstje maken van de positieve aspecten ?

Er zullen er ook wel zijn, gezien jullie voor de 3e keer voor elkaar kozen ?

onze partners zijn ook van tijd onze spiegels

waar kan je van elkaar leren ?

voor je alles stopzet, misschien ns de rekening maken

maar ik vind persoonlijk dat je dat alleen kan als je tot jezelf kan komen : goed zorgen voor je ontspanning in de natuur, in creativiteit, in dans, whatever... in contact met jezelf ... en dan kan je veel gemakkelijker luisteren naar je hart
@ belchica

het positieve aan onze relatie is dat wij een sterke band hebben samen vanaf het begin dat we elkaar zagen, en positief is dat we veel van elkaar houden maar daarmee red je een relatie denk ik niet.

We missen alle 2 heel veel in onze relatie, en dat willen we elkaar wel geven maar de vraag is of we dat wel kunnen aangezien we totaal verschillend blijken te zijn. In het begin stoorde we ons daar niet aan, we waren verliefd maar nu die verliefdheid weg is en ik zelf erg ben veranderd lijken we ineens niet meer bij elkaar te passen, alsof we uit elkaar gegroeit zijn ofzo.

Tis maar moeilijk allemaal, ik vind het vooral heel jammer dat het niet werkt. Had het zooo graag anders gezien.
quote:belchica schreef op 15 juni 2011 @ 22:41:

[...]

soms raken we verstrikt in dit patroon : alleen naar de negatieve dingen, maakt dat je alleen negatieve aspecten ziet

misschien ook ns een lijstje maken van de positieve aspecten ?

Er zullen er ook wel zijn, gezien jullie voor de 3e keer voor elkaar kozen ?

onze partners zijn ook van tijd onze spiegels

waar kan je van elkaar leren ?

voor je alles stopzet, misschien ns de rekening maken

maar ik vind persoonlijk dat je dat alleen kan als je tot jezelf kan komen : goed zorgen voor je ontspanning in de natuur, in creativiteit, in dans, whatever... in contact met jezelf ... en dan kan je veel gemakkelijker luisteren naar je hart

Angie en vriend hadden al nagedacht over het positieve en konden niets anders noemen dan een sterke band.

Ik ben het wel met TO eens dat houden van niet altijd genoeg is in een relatie.
bedankt voor jullie reacties allemaal. Ik ga nu slapen.

Meer tips, meningen en ervaringen zijn van harte welkom! Ik lees morgen verder.

Ik weet dat ik de keuze zelf moet maken maar een neutrale blik kan nooit kwaad vind ik want ik zie door de bomen het bos niet meer en word constant door emoties door elkaar geslingerd.

Welteruste alvast allemaal!

Groetjes
Met deze man ga jij niet gelukkig worden, moet je zien hoe hij met je omgaat. Je verdient beter, lozen die hap, exit.
Goeiemorgen,

Ik heb er eens een nachtje over geslapen en ik ga het toch maar nog eens bespreken met hem. Hij wil sowieso even ergens anders gaan wonen (we wonen samen) om tot rust te komen en om na te denken maar ik denk dat dat sowieso het begin van het einde is.
quote:Lenthe81 schreef op 15 juni 2011 @ 21:57:

Er zijn zoveel leuke mannen! 1 (0:

Dit is de gouden tip!

Als je je niet prettig voelt in een relatie, vergeet dan nooit dat je zo een andere man kunt vinden, daar zijn er meer dan genoeg van.

Probeer gewoon een andere en zie of dat beter bevalt.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven