Duiktopic
donderdag 16 juni 2011 om 09:48
Om het Thailand-topic niet verder te vervuilen hierbij een duiktopic!
Heb er nog geen kunnen vinden, dus bij deze!
Mijn favorieten bestemming:
De gili's
Pemauturan (Bali)
Bunaken (Sulawesi)
Iets minder vond ik:
Cozumel
Dominicaans Republiek
Cuba
Maar de top bestemming is toch nog steeds Marsa Alam!
Voor dit jaar staan in de planning:
Mozambique
Zanzibar
en in januari westkust van Thailand.....
Heb er nog geen kunnen vinden, dus bij deze!
Mijn favorieten bestemming:
De gili's
Pemauturan (Bali)
Bunaken (Sulawesi)
Iets minder vond ik:
Cozumel
Dominicaans Republiek
Cuba
Maar de top bestemming is toch nog steeds Marsa Alam!
Voor dit jaar staan in de planning:
Mozambique
Zanzibar
en in januari westkust van Thailand.....
donderdag 16 juni 2011 om 10:18
oo jaloers.....ik vond great barrier reef geweldig...(99 was het volgens mij)... was net 19 en ben direct 5 dagen gaan duiken achter elkaar.... malediven super...curacao ook...alleen zijn daar mijn trommelvliezen geknapt..(had wel vaker moeite :lees bijna altijd : moeite met klaren wat ik ook deed....) leek alsof er een radiozender werd gezocht in mijn oor zo';n geluid en toen weg druk..heerlijk..maar daarna niet meer..had niet zo'n pijn bijna niet en de dokter stond versteld....
daarna onderzoek gehad in Nederland en mijn buis van Eustachius is te dun/smal.....dus klaren zal nooit goed lukken en kans op blijvende schade wordt groter..dus wordt alleen snorkelen voor mij helaas...maar smul wel mee met jullie hier.
daarna onderzoek gehad in Nederland en mijn buis van Eustachius is te dun/smal.....dus klaren zal nooit goed lukken en kans op blijvende schade wordt groter..dus wordt alleen snorkelen voor mij helaas...maar smul wel mee met jullie hier.
Puck
donderdag 16 juni 2011 om 10:19
Ben geen duiker maar wel snorkelaar. Misschien dat in dit topic ook gelijk snorkel tips meegegeven kunnen worden?
Mooiste plekjes waar wij gesnorkeld hebben:
- Hawaii - Big Island - Tide pools en Two Steps
- Egypte - Ras Mohammed - Old Quarry
ook mooi:
- Mexico - Yucaran - cenotes
Kan je in Marsa Alam ook mooi snorkelen?
Mooiste plekjes waar wij gesnorkeld hebben:
- Hawaii - Big Island - Tide pools en Two Steps
- Egypte - Ras Mohammed - Old Quarry
ook mooi:
- Mexico - Yucaran - cenotes
Kan je in Marsa Alam ook mooi snorkelen?
donderdag 16 juni 2011 om 11:09
Leuk, een duiktopic!
Ik zit nu dus op Bunaken en vind het erg mooi duiken hier, hoewel er af en toe wel erg sterke stroming staat en daar hou ik niet zo van. Morgen ga ik naar Lembeh en daar heb ik zo'n zin in. Ben een enorme muckduikfan, dus daar kan ik m'n lol op. Daarna door naar de Togean Islands en Wakatobi National Park voor nog meer duiken!
Mijn favoriete duikbestemmingen zijn Raja Ampat bij Papua (daar is ook de foto van mijn avatar gemaakt) en Mabul/Sipadan op Maleisisch Borneo
Daarna:
Ambon, Indonesië
Richelieu Rock (Similan/Surin), Thailand
SS Yongala, Australië
Minder mooi vond ik de Gili's (was amper leven onder water toen wij d'r waren, maar dat zal nu wel anders zijn), de Filipijnen, koh Tao en koh Chang
Waar ik nog naar toe wil: Mozambique, Taiwan, Malediven, Yap, Micronesië, Polynesië...pfffff ik droom nog even door!
Ik zit nu dus op Bunaken en vind het erg mooi duiken hier, hoewel er af en toe wel erg sterke stroming staat en daar hou ik niet zo van. Morgen ga ik naar Lembeh en daar heb ik zo'n zin in. Ben een enorme muckduikfan, dus daar kan ik m'n lol op. Daarna door naar de Togean Islands en Wakatobi National Park voor nog meer duiken!
Mijn favoriete duikbestemmingen zijn Raja Ampat bij Papua (daar is ook de foto van mijn avatar gemaakt) en Mabul/Sipadan op Maleisisch Borneo
Daarna:
Ambon, Indonesië
Richelieu Rock (Similan/Surin), Thailand
SS Yongala, Australië
Minder mooi vond ik de Gili's (was amper leven onder water toen wij d'r waren, maar dat zal nu wel anders zijn), de Filipijnen, koh Tao en koh Chang
Waar ik nog naar toe wil: Mozambique, Taiwan, Malediven, Yap, Micronesië, Polynesië...pfffff ik droom nog even door!
donderdag 16 juni 2011 om 11:27
donderdag 16 juni 2011 om 11:51
Geen van beiden. Mijn man is DM, maar doet er niets mee. We duiken gewoon heel veel en door mijn vroegere beroep kwam ik op veel duikbestemmingen, vandaar. Nu woon ik in Azië en kan dus heerlijk overal in de buurt duiken.
Heb er wel over gedacht om DM en IDC te gaan doen, maar op de één of andere manier kwam het er nooit van. Nu heb ik er geen zin meer in.
Heb er wel over gedacht om DM en IDC te gaan doen, maar op de één of andere manier kwam het er nooit van. Nu heb ik er geen zin meer in.
donderdag 16 juni 2011 om 12:27
Palau vond ik heel mooi, Marsa Alam heeft nog aardige plekken, maar is voor mij geen topbestemming meer, Soedan is prachtig, sommige eilanden van de Seychellen zijn heel mooi.
Koudwaterduiken rond de Zuid-Afrikaanse Kaap is prachtig: kelp, veel haaiensoorten, zeehonden, veel kleurrijke lagere diersoorten.
Ik vind veel mooi, maar ik ga graag voor speciale dingen: manta's, grote haaien, walvissen etc.. Heb half Azië bedoken, maar dat is veel van hetzelfde en veel klein spul.
Dit jaar doe ik voor het eerst de Sardine Run, daarna nog Mozambique. Lijkt me mooi.
Bestemmingen als Bahamas, Bonaire e.d., vind ik onder water vaak saai. Dan vind ik Curaçao leuker, maar dat komt ook omdat je er boven water meer kunt doen. Als duikbestemming zou ik er niet heen gaan.
Koudwaterduiken rond de Zuid-Afrikaanse Kaap is prachtig: kelp, veel haaiensoorten, zeehonden, veel kleurrijke lagere diersoorten.
Ik vind veel mooi, maar ik ga graag voor speciale dingen: manta's, grote haaien, walvissen etc.. Heb half Azië bedoken, maar dat is veel van hetzelfde en veel klein spul.
Dit jaar doe ik voor het eerst de Sardine Run, daarna nog Mozambique. Lijkt me mooi.
Bestemmingen als Bahamas, Bonaire e.d., vind ik onder water vaak saai. Dan vind ik Curaçao leuker, maar dat komt ook omdat je er boven water meer kunt doen. Als duikbestemming zou ik er niet heen gaan.
donderdag 16 juni 2011 om 15:56
Wow, heerlijk topic! Deze ga ik zeker volgen.
Ik heb mijn certificaat gehaald op 't Great Barrier Reef. Drie dagen life aboard. Het was een fantastisch ervaring. Met allemaal duikers op een boot op het rif, allemaal met dezelfde zin om het water in te duiken en allemaal prachtige verhalen als iedereen het water weer uitkwam. Ik vond vooral de duiken om 6 uur 's ochtends magisch. Wakker worden en dan direct de onderwaterwereld in was echt heerlijk.
Vorig jaar heb ik nog een opfrissing gedaan in Griekenland. Dat was goed om de kennis weer even naar boven te halen, maar verder totaal niet mooi.. .
Tijdens de wereldreis die ik in september begin, ga ik ook zeker veel duiken, dus ik ga jullie tips zeker volgen.
Ik heb mijn certificaat gehaald op 't Great Barrier Reef. Drie dagen life aboard. Het was een fantastisch ervaring. Met allemaal duikers op een boot op het rif, allemaal met dezelfde zin om het water in te duiken en allemaal prachtige verhalen als iedereen het water weer uitkwam. Ik vond vooral de duiken om 6 uur 's ochtends magisch. Wakker worden en dan direct de onderwaterwereld in was echt heerlijk.
Vorig jaar heb ik nog een opfrissing gedaan in Griekenland. Dat was goed om de kennis weer even naar boven te halen, maar verder totaal niet mooi.. .
Tijdens de wereldreis die ik in september begin, ga ik ook zeker veel duiken, dus ik ga jullie tips zeker volgen.
donderdag 16 juni 2011 om 23:26
Jeej een duiktopic! Goed idee Kalliope.
Ik heb mijn OW gehaald deels in Nederlands, deels op Curacao eind 2006, daarna gedoken in de Filipijnen en bij Tenerife. Afgelopen november heb ik op Lanzarote mijn advanced OW gehaald en eind maart ben ik ook nog naar Jamaica geweest om te duiken. In september gaan mijn man en ik naar Bali en daar willen we ook gaan duiken.
En een vriend van ons duikt veel in Nederland (heeft ook een duikschool) dus we overwegen binnenkort eens met hem het water hier te verkennen.
Ik zag hierboven wel een aantal bestemming voorbij komen waar ik ook erg graag nog eens heen ga. Zoals Palau en Australie, maar eerst wordt het dus Bali.
Ik heb mijn OW gehaald deels in Nederlands, deels op Curacao eind 2006, daarna gedoken in de Filipijnen en bij Tenerife. Afgelopen november heb ik op Lanzarote mijn advanced OW gehaald en eind maart ben ik ook nog naar Jamaica geweest om te duiken. In september gaan mijn man en ik naar Bali en daar willen we ook gaan duiken.
En een vriend van ons duikt veel in Nederland (heeft ook een duikschool) dus we overwegen binnenkort eens met hem het water hier te verkennen.
Ik zag hierboven wel een aantal bestemming voorbij komen waar ik ook erg graag nog eens heen ga. Zoals Palau en Australie, maar eerst wordt het dus Bali.
donderdag 16 juni 2011 om 23:55
Leuk topic inderdaad 
Ik heb ooit introductieduiken gedaan in Egypte en Turkije, daarna mijn OW gehaald in El Nido, Filipijnen. Prachtig koraal, maar geen grote vissen. Wel een instructeur en een DM helemaal voor mezelf, wat een luxe Daarna in Maleisië (Tioman), Thailand (Phi Phi met veel vissen en haaien en Phanghan wat iets minder was) en Australië (Cairns en Whitsundays) gedoken. Zo verslavend! Oh en gesnorkeld in Nieuw-Zeeland tussen de dolfijnen, geweldig!
Deze zomer ga ik weer naar Thailand en de bedoeling was om mijn AOW te gaan halen (en zo langzaam maar zeker richting de DM te gaan), maar helaas is mijn trommelvlies gescheurd en het heelt erg traag.. Hopelijk geneest het op tijd
Ik heb ooit introductieduiken gedaan in Egypte en Turkije, daarna mijn OW gehaald in El Nido, Filipijnen. Prachtig koraal, maar geen grote vissen. Wel een instructeur en een DM helemaal voor mezelf, wat een luxe Daarna in Maleisië (Tioman), Thailand (Phi Phi met veel vissen en haaien en Phanghan wat iets minder was) en Australië (Cairns en Whitsundays) gedoken. Zo verslavend! Oh en gesnorkeld in Nieuw-Zeeland tussen de dolfijnen, geweldig!
Deze zomer ga ik weer naar Thailand en de bedoeling was om mijn AOW te gaan halen (en zo langzaam maar zeker richting de DM te gaan), maar helaas is mijn trommelvlies gescheurd en het heelt erg traag.. Hopelijk geneest het op tijd
vrijdag 17 juni 2011 om 02:10
Naast waanzinnige duiken in Thailand (Surin, Koh Bon (Manta's!) & Similan, Hin Deng & Hin Muang (beide Manta's! en soms Whalesharks) vanaf Koh Lanta, Hin Bida met veel Leopard sharks ook vanaf Koh Lanta), blijft Tenerife voor mij erg speciaal. Een half uur lang met 2 giant atlantic rays(2-3 m) zwemmen, in dezelfde duik nog een eagle ray, angel shark en octopus zien staat toch zeker in mijn top 5 van mooiste duiken! Locatie: Playa Paraiso, Tenerife
Daarnaast blijft Egypte mooi, en heb ik mijn zinnen voor komend jaar op Maleisie en Bali & Komodo gezet. En heb een grote verlanglijst voor de toekomst......
Daarnaast blijft Egypte mooi, en heb ik mijn zinnen voor komend jaar op Maleisie en Bali & Komodo gezet. En heb een grote verlanglijst voor de toekomst......
vrijdag 17 juni 2011 om 13:42
Lanzarote is ook heel leuk: zeepaardjes, engelhaaien, roggen, etc. etc.
Sipadan is ook nog altijd mooi.
Iemand hier al eerder de Sardine Run gedaan? Ben benieuwd naar ervaringen. We hebben een eigen boot met gids gehuurd, dus wel relaxed. Hoop ook walvissen tegen te komen.
In Thailand heb ik ook de Birma Banks (zilvertips), Richelieu bedoken. Is al weer wat jaren geleden. Was ook mooi. Ook Phi Phi, Hin Daeng, Hin Muang, etc. etc.
Een afknapper waren voor mij de Azoren. Kaal is daar écht kaal...
Sipadan is ook nog altijd mooi.
Iemand hier al eerder de Sardine Run gedaan? Ben benieuwd naar ervaringen. We hebben een eigen boot met gids gehuurd, dus wel relaxed. Hoop ook walvissen tegen te komen.
In Thailand heb ik ook de Birma Banks (zilvertips), Richelieu bedoken. Is al weer wat jaren geleden. Was ook mooi. Ook Phi Phi, Hin Daeng, Hin Muang, etc. etc.
Een afknapper waren voor mij de Azoren. Kaal is daar écht kaal...
vrijdag 17 juni 2011 om 13:55
Wat leuk, een duiktopic. Er leuk om wat tips voor duikbestemmingen te lezen. Ik heb twee jaar geleden mijn OW gehaald op Koh Tao (leuk, maar erg druk) en wil heel graag nog een keer ergens mijn AOW doen. Ik zou aanvankelijk naar Egypte gaan in februari, maar dat ging door toen niet door vanwege de politieke toestanden daar. Ik heb verder wel al eens gedoken op Perhentian en Tenerife. Perhentian vond ik heel erg mooi, Tenerife een beetje kaal (maar ik ben geloof ik bij Playa Paraiso geweest, had ik dat maar geweten...).
zaterdag 18 juni 2011 om 10:58
dinsdag 21 juni 2011 om 10:16
dinsdag 21 juni 2011 om 11:50
Bahama's was echt alles behalve saai, ik heb nog nooit zoveel haaien gezien als in die 45 minuten! Waanzinnig! En dan ook nog het prachtige koraal, de manta-achtige vissen, kreeften, zeepaardjes, schildpadden!! Maar die haaien!!! Zo gaaf! Zeker 50 stuks (of het waren er steeds 10 die maar bleven terugkomen)
Bonaire ook prachtig, zoveel kleur en redelijk ondiep dus je kan veel langer onder water blijven. Veel schildpadden ook en die murenen vind ik ook zo gaaf. Zeesterren, anemonen. Hoe kan je dat saai vinden?
Bonaire ook prachtig, zoveel kleur en redelijk ondiep dus je kan veel langer onder water blijven. Veel schildpadden ook en die murenen vind ik ook zo gaaf. Zeesterren, anemonen. Hoe kan je dat saai vinden?