mooiste strand van Kenia??
zaterdag 18 juni 2011 om 14:34
Ik ben bezig met het regelen van mijn vakantie naar Kenia. We gaan eerst een safari van 2 weken doen (oa samburu, Laikipia, Mara en Aberdare) en aan het eind wil ik graag nog een dag of 5 naar het strand. Zijn er hier mensen die goede tips hebben qua locatie, Diani Beach, Malindi of Lamu of zijn er andere plekken waar ik beter heen kan gaan. Het lieft zou ik een mooie cottage of iets in die richting aan het strand willen heeft iemand daar misschien ook nog tips voor?
Alvast bedankt
Alvast bedankt
zaterdag 18 juni 2011 om 14:42
Lamu is echt geweldig! Dus als je daarheen kan gaan, zou ik het zeker doen. Malindi kun je beter skippen want dat is verschrikkelijk toeristisch ondanks dat het strand echt helemaal niks voorstelt: vies, klein en overspoeld met beach boys.
Ik heb zelf in Kilifi gezeten, daar is een prachtig strand met hier en daar een beach resort, ook het gebied eromheen is leuk om een keer te zien, nog een authentiek keniaans stadje met vrij weinig storende buitenlandse invloeden.
Onder mombasa bij diani beach is het ook wel prettig vertoeven maar daar is het wel erg toeristisch omdat vrijwel iedereen daar heen gaat.
Als ik je een verblijf aan mag raden: Mnarani Club (net onder kilifi) Het is bovenop de kliffen gebouwd dus je hebt een prachtig uitzicht over de inham van de kreek en de oceaan. Aan de andere kant van de kliffen kun je kilifi zien liggen op zon 200 meter afstand. Ook het personeel is er erg vriendelijk en het eten goed.
Veel plezier in Kenia alvast!
Ik heb zelf in Kilifi gezeten, daar is een prachtig strand met hier en daar een beach resort, ook het gebied eromheen is leuk om een keer te zien, nog een authentiek keniaans stadje met vrij weinig storende buitenlandse invloeden.
Onder mombasa bij diani beach is het ook wel prettig vertoeven maar daar is het wel erg toeristisch omdat vrijwel iedereen daar heen gaat.
Als ik je een verblijf aan mag raden: Mnarani Club (net onder kilifi) Het is bovenop de kliffen gebouwd dus je hebt een prachtig uitzicht over de inham van de kreek en de oceaan. Aan de andere kant van de kliffen kun je kilifi zien liggen op zon 200 meter afstand. Ook het personeel is er erg vriendelijk en het eten goed.
Veel plezier in Kenia alvast!
woensdag 22 juni 2011 om 18:37
Als je gewoon 5 dagen aan het eind van z'on safari wilt plakken, zou ik gewoon de beste dichtsbijzijnde hotel/beach kiezen.
Africa is heftig om in te reizen dus tenzij je tijd hebt (was er 3 maanden) zal je niet veel meer willen doen dan bij de pool/op 't strand liggen daarna.
Lamu is geweldig, maar neem de tijd ervoor! 't duurt al een dag om er alleen maar heen te gaan.....
Enne, vergeet je vaccinaties niet!! Malaria pillen enzo.
Africa is heftig om in te reizen dus tenzij je tijd hebt (was er 3 maanden) zal je niet veel meer willen doen dan bij de pool/op 't strand liggen daarna.
Lamu is geweldig, maar neem de tijd ervoor! 't duurt al een dag om er alleen maar heen te gaan.....
Enne, vergeet je vaccinaties niet!! Malaria pillen enzo.
woensdag 22 juni 2011 om 18:42