FIMO Soft

24-06-2011 20:32 29 berichten
Ik heb net een stukje Fimo klei Soft uit de verpakking gehaald. Maar zelfs na een kwartier masseren blijft het Fimo klei Keihard.

Doe ik iets verkeerd? Voor de rest nog tips?
Correctie: Fimo klei Oerendhard.
Alle reacties Link kopieren
Wow da's lang geleden dat ik dat gedaan heb, fimo-kleien!
Haha, dat is ouderwets! Dat het nog bestaat. Ik speelde er vroeger graag mee, maakte de stomste dingen samen met vriendinnen.

Maar... Het hoort wel zacht te worden. Misschien was je pakje per ongeluk al open?
In de winkel waar ik het kocht (Pipoos) hadden ze zelfs nog..... Krimpie Dinkie!!

Pakje was nog niet open..... ik kneed vooralsnog stug door....
Harder kneden!
Fimo soft zou zeer makkelijk te kneden moeten zijn. Had je dat al lang in huis?

Eventueel is er een pakje klei, wit en grotere verpakking, in de winkel te verkrijgen, waarmee je de fimo zachter kan maken.
Weggooien en nieuwe kopen.
Vanmiddag gekocht bij Pipoos! heb nog speciaal 'soft' gekocht!
jeetje wat een jeugdsentiment zeg
Nou hier in Noord Oost Brabant zijn ook winkels waar rijen met verschillende kleuren fimo in de schappen liggen, dat het er nog was wist ik wel, maar ik hoor eigenlijk nooit meer van iemand dat ie dat nog doet
quote:ties84 schreef op 24 juni 2011 @ 20:48:

Nou hier in Noord Oost Brabant zijn ook winkels waar rijen met verschillende kleuren fimo in de schappen liggen, dat het er nog was wist ik wel, maar ik hoor eigenlijk nooit meer van iemand dat ie dat nog doet Hele hartelijke Fimo-groeten uit Zuidoost Brabant dan!!
Wat wilde je ervan maken?
Tsja, meer iets op therapeutische kneed-basis dan dat ik dacht: goh, dat wordt het.....
Okee, is ook leuk. Volgende keer Play-Doh nemen!
Leuk fimo klei. Hoe duur kost dat tegenwoordig? Volgens mij was dat vroeger ook al vrij prijzig voor een klein pakje.
Haha, ene Bianca weet alles van Fimo klei... En heeft er zelfs een spuuglelijke website over.

http://fimokleibianca.come2me.nl/
quote:sereni schreef op 24 juni 2011 @ 21:01:

Leuk fimo klei. Hoe duur kost dat tegenwoordig? Volgens mij was dat vroeger ook al vrij prijzig voor een klein pakje.2,40 euro
quote:GeorgetteDansLeTabac schreef op 24 juni 2011 @ 21:03:

Haha, ene Bianca weet alles van Fimo klei... En heeft er zelfs een spuuglelijke website over.

http://fimokleibianca.come2me.nl/

Holy crap...

Jeetje Georgette, we hebben dit gewoon gemist, we hadden het kunnen kopen!
Fimo soft hoort zacht te zijn. Tenminste vroeger was dat zo.

Fimo is overgenomen door een andere fabrikant, dus waarschijnlijk is de samenstelling verandert. Je kunt er mix quick doorheen doen of de transparante kleur, die is meestal ook zacht. Wat je ook kunt proberen is om de klei een tijdje in je broekzak te stoppen, wordt het vaak ook zacht van. Ik heb zo´n 14 jaar geleden les gegeven in fimo-klei, ik liep altijd met stukken klei in mijn broekzak!
Jeetje, wat een ugly dingen staan er op die site!

tegenwoording wordt fimo veel gebruikt om kralen te maken.
Jaren geleden ook fimo gebruikt.

Had na het kneden altijd pijn in mijn handen.

Ook een workshopje gedaan, was wel leuk, weet nu nog steeds hoe je mooie vingers en nageltjes kunt maken.
“Don’t look back – you’re not going that way.”
Zo'n cursus is écht leuk. Vooral het leren hoe je een gezichtje jong of oud maakt. Er moeten nog elfjes ergens op zolder liggen, volgens mij.
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
quote:SeptemberGirl schreef op 24 juni 2011 @ 21:11:

[...]

Holy crap...

[afbeelding]

Jeetje Georgette, we hebben dit gewoon gemist, we hadden het kunnen kopen!NEE! Is het al weg? OMG, wat jammer!
quote:snoesje666 schreef op 24 juni 2011 @ 22:01:

Zo'n cursus is écht leuk. Vooral het leren hoe je een gezichtje jong of oud maakt. Er moeten nog elfjes ergens op zolder liggen, volgens mij.

Wij leerde toen een fantasy figuur maken, beetje zoals op deze site

http://members.home.nl/m.spijkers/bloempot3-nl.htm
“Don’t look back – you’re not going that way.”

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven