Hond mee naar Italië

24-06-2011 22:59 28 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wie weet er hoe 'hondvriendelijk' ze zijn in Italië ?

We nemen onze Jack ( 1 jaar ) mee op vakantie, ze heeft alle entingen die ze nodig heeft en een paspoort.

Las dat je ook een gezondheidsverklaring nodig hebt ?!

Wat houdt dat in en is daar uberhaupt iemand die dat echt zou moeten inzien ?

Verder las ik ook dat in Italië een muilkorf verplicht is.....die hebben we niet en wil ik eigelijk ook helemaal niet.

Iemand enig idee hoe streng de regels daar nageleefd worden ???

Verdere tips en adviezen welkom !!!

Alvast bedankt.
Mijn ouders doen het al jaren en hebben geen problemen. Wel even de accomodaties op uitzoeken, maar dat is logisch. Ze zijn niet overál welkom, maar vaak wel.

Muilkorf had hun Jack niet. Wel alle entingen e.d.

Fijne vakantie!
Thanx Quacker,

We hebben idd. wat moeite moeten doen om iets te vinden waar zij ook welkom was, gelukkig een leuk chalet gevonden op een hondvriendelijke camping, maar vroeg me af hoe het er aan toe gaat in de stadjes / dorpjes......misschien toch maar een muilkorfje kopen en die in m'n tas bewaren voor het gaval dat.....
ik heb nog nooit een kleine hond met een muilkorf zien lopen in italie. Wel de wat grotere honden, zoals herdershonden. Maar ook niet altijd.

Over het algemeen zijn er best wat mensen die met honden lopen door de wat kleinere en middelgrote stadjes, maar in florence en rome etc zie je ze niet zo veel. Daar is het denk ik ook wat druk. Weet ook niet of een kleine jack daar niet onder de voeten wordt gelopen!

Wel is t volgens mij in sommige steden verplicht eventuele uitwerpselen meteen op te ruimen en weg te gooien, dus daar moet je wel rekening mee houden!
Muilkorven zijn voor kleine honden niet verplicht. Ik heb in Italië maar zelden gemuilkorfde honden gezien, soms een Rottweiler, Stafford of Pitbull maar die zouden ze hier, net als Argentinos ook allemaal moeten muilkorven of afschieten.
verba volant, scripta manent.
Ze zijn heeel hondvriendelijk in Italie. Je mag ze ook in winkels en restaurants meenemen.
winnertje; tnx voor je reactie.

Dit stelt me al een beetje gerust hihi zo'n klein beestje met een muilkorf zie ik echt niet zo zitten, daarbij is ze veelste lui om lelijk te doen.

De grote steden lijken me idd. niet zo'n strak plan 'gewapend' met hond, daarbij ga ik voor m'n rust .

De 'rotzooi' opruimen vind ik sowieso meer dan normaal !!!
Tja ik vind het wat warm daar voor een hond. Een echte vakantie voor een hond is in een mooi pension waar hij kan stoeien met andere honden.

Maar als kind had ik een hond, een dog, die een paar keer is meegeweest. Hij lag het grootste deel van de dag te pitten in de schaduw, veel hijgen en hij had het warm, maar met het hele roedel mee dat vond hij ook wel gaaf. Hij mocht daar niet in het water.

Zo'n beest neemt het leven zoals het valt dus je kan hem niet echt naar zijn mening vragen. Later is hij in een pension geweest en ik denk dat hij dat het leukste vond. Lekker de baas spelen over andere hondjes.
Wij zijn vorig jaar met onze dwergteckels en met de Shelty van mijn broer in Italie op vakantie geweest.

We wilden met de kabelbaan omhoog naar de Monte Baldo en daar mochten we echt niet in zonder dat ze alle 3 een muilkorf om hadden.

Ook in sommige dorpjes staat er een bordje dat muilkorven verplicht zijn.
Ik kan me herinneren dat hij wel zonder muilkorf mocht maar dan moest hij aan een korte lijn. Mijn hond heeft nooit een muilkorf gedragen. Hij moest een rabies injectie kan ik me herinneren.

Als je het leuk vindt en je hond is welopgevoed dan moet je het doen. De hond vindt meestal alles best en het is een prettig idee dat je hem niet achter hoeft te laten.
Hier ook al een paar keer op vakantie naar italie geweest met de hond. Ik lees dat de hond is ingeent, ik neem even aan dat de rabies daar ook bij zit?

Heb je ook nog gedacht aan de bescherming tegen hartworm, zandvliegen en teken?

Denk daarbij aan bijvoorbeeld milbemax in combinatie met advantix.

Verder goede ervaring, italie zijn ook gek op honden. Waar ga je heen, toevallig naar het meer van lugano/porlezza?
oh, en de gezondheidsverklaring kan je dierenarts in je dierenpaspoort zetten als je hond is ingeent.
denk je ook wel even aan extra parasietenbestrijding ivm de ziektes daar?
quote:MarianneDavids schreef op 24 juni 2011 @ 23:21:

Muilkorven zijn voor kleine honden niet verplicht. Ik heb in Italië maar zelden gemuilkorfde honden gezien, soms een Rottweiler, Stafford of Pitbull maar die zouden ze hier, net als Argentinos ook allemaal moeten muilkorven of afschieten.

Sorry hoor, maar hier valt mijn mond van open. Afschieten?! Alleen maar vanwege het ras?! Terwijl ik zit te typen ligt mijn goed opgevoede sociale Stafford heerlijk naast me te slapen.

OT: neem een muilkorf mee zodat je hem om kan doen als je erop wordt aangesproken.
Ik zou Italië ook te warm vinden voor een hond in de zomer. Zelf ben ik een keer naar Spanje gereden met mijn hond. Hij had er echt helemaal niks aan daar, lag de hele dage voor pampus door de hitte. Dan maar liever naar het pension, waar het koel is en hij met andere honden kan spelen.

Ik heb toen ´s nachts gereden ivm de hitte. Dat zou ik je zeker aanraden...
Winkelfanaat; we gaan idd. naar Porlezza !!!

Thanx voor de tips over de parasieten, hartworm en zandvlooien.....dat soort 'dingen' waren om eerlijk te zijn nog niet bij me opgekomen.

Teddy; we hebben een oppas voor mevrouw, want ben niet zo gecharmeerd van de pension's hier in de regio, maar we willen haar deze reis juist graag mee hebben.

Slapen doet ze hier ook bijna fulltime ongeacht het weer.

Verder reizen we in 2 dagen das zowel voor hond, kinders en onzelf wel zo relaxed !

Bedankt voor je tips !
Veel plezier alvast!
Het is verplicht je hond dat je hond een chip heeft als je hem mee de grens over neemt. Daarnaast is het voor de gezondheid van de hond raadzaam van te voren scalibor-band en rabies-enting te halen. (dit allemaal ruim van te voren; werkt niet meteen)

Kleine honden zijn doorgaans geen probleem in Italië, officieel is een muilkorf verplicht in bijv. het OV.

Gezondheidsverklaring is van belang als je gaan vliegen met de hond.
We zijn in Italie geweest met onze Jack Russell. In sommige (drukke, toeristische) dorpen zoals Sirmione (Gardameer) moest de hond aan een korte lijn en gemuilkorft zijn. Op de camping was het allemaal prima.
Wij hebben onze (grote) hond meegenomen naar Italie, vlakbij zee. Heerlijk vond ze het. Je hond moet wel goed tegen de warmte kunnen. Onze hond vindt warmte echt fijn, ze kan urenlang in de zon liggen, maf beest.... .

Wij vonden de mensen heel diervriendelijk; voorbijgangers die stopten om onze hond te omhelzen, kussen etc... En dan was het ook nog zo'n enge Duitse herder. Pas inderdaad wel op voor zandvliegen en andere nare insecten/parasieten. Wij dachten ook dat de inentingen voldoende waren, maar bleek dus niet zo te zijn.

O, er is trouwens wel 1 iemand voor onze hond op de vlucht geslagen. Hij zag haar, riep: Lupo! En toen ging hij er vandoor.

(Grappig gezicht, op de vlucht voor onze oude brave bes )
quote:Justine4 schreef op 25 juni 2011 @ 13:54:

Winkelfanaat; we gaan idd. naar Porlezza !!!

Bedankt voor je tips !Dan gaan jullie naar de international sport camping, kan niet missen
Winkelfanaat; yep, ben je er ook geweest ???

En zo ja, hoe is het bevallen.....lees zeer uiteenlopende berichten !

Fijn dat jullie je ervaringen willen delen en nogmaals thanx voor de tips !!!
He wat jammer, ik was dit topic een beetje vergeten. Hoop dat je het nog leest, want ik ben zeer benieuwd hoe je het vond!

Wij zijn er 3x geweest. Dus ons bevalt het zeker. Ik hoop dat het voor jullie ook leuk is geweest.
Winkelfanaat; we vertrekken Vrijdag, ben reuze benieuwd !!!

Laat me nog wel horen zodra we terug zijn....

Thanx voor je reactie !
Denk je er aan dat honden in duitsland in een speciale autogordel moeten? Schijnt behoorlijk op gecontroleerd te worden.

http://www.dogsincluded.nl/invoer/duitsland.htm

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven