Gezondheid alle pijlers

Krampen in min buik

26-06-2011 16:36 13 berichten
Ik heb vaak last van krampen in mijn buik.

Ik weet dat als ik rauwe ui, prei of sinaasappels eet dat het geheid een krampenfeest wordt met de daarbij behorende toiletbezoeken.

Maar soms komt het ook zomaar. Wel als ik iets gegeten heb. Zoals vanochtend heb ik tonijnsalade gegeten en gaat het mis. Terwijl ik vaak genoeg tonijnsalade kan eten zonder dat ik er last van heb.

Net heb ik dropjes zitten eten en nu voel ik alweer de krampen.

Is het iets waar ik mee naar de dokter of een dietiste moet? Ik ben namelijk al eens getest op allergien en toen kwam er niks uit.

Komt het iemand anders bekend voor of iemand die weet wat er tegen helpt?
Alle reacties Link kopieren
Dropjes kunnen laxerend werken, dus dat kan inderdaad kramp geven. Ik zou gewoon de dingen waar je last van krijgt laten staan of niet te veel van eten. Verder gezond eten en als je kramp hebt op je buik gaan liggen.

De dokter lijkt me overbodig, je hebt waarschijnlijk gewoon wat gevoelige darmen, maar als je echt veel last hebt kun je altijd even gaan natuurlijk
Ja, het is soms zo moeilijk om te laten staan. En soms zijn het ook de dingen waar ik normaal gesproken geen kramp van krijg!

Heel onverwachts en daardoor ook heel vervelend.
wat eet je verder nog op zo'n dag? Want een combi van tonijnsalade en drop, kweenie hoor..
Hahaha nee dat klinkt inderdaad niet fris.

Ik had vanochtend 2 boterhammen met kaas, vanmiddag 2 boterhammen met tonijnsalade en uur of 2 uur erna dropjes gegeten.
hmm ja da's wel raar, vooral dat je zegt dat je het niet altijd hebt. Op zich zijn (rauwe) uien en prei wel typisch groenten waar je kramp van krijgt, net als zuurkool. Ik krijg door jouw topic helemaal zin in dropjes, ha ha!
Haha je mag de mijne hebben, ik ben er klaar mee.
quote:eefje1980 schreef op 26 juni 2011 @ 16:57:

wat eet je verder nog op zo'n dag? Want een combi van tonijnsalade en drop, kweenie hoor..Nou als ze nou een tonijn salade in de middag heeft gegeten, mag ze dan geen dropjes meer eten?
i'm on a seafood diet, i see food and i eat it
quote:norma_jeane schreef op 26 juni 2011 @ 17:24:

[...]

Nou als ze nou een tonijn salade in de middag heeft gegeten, mag ze dan geen dropjes meer eten?Nee joh, ik bedoelde als dat het énige was wat ze had gegeten.
Ik heb trouwens inmiddels dropjes gekocht.. ha ha wat erg eigenlijk
Kan een spastische dikke darm zijn. Bij mij geheid last als ik afbakbroodjes, cola, rode wijn, champignonnen en nog veel meer naar binnen werk.

Ik heb er mee leren leven en laat eigenlijk niets staan, als ik thuis ben. Als ik ergens anders ben, dan let ik wel heel goed op op wat ik eet.
Hahaha welke dropjes heb je gekocht?
Wat Monalisalove zegt, ik had een poos geleden na het eten van kip kerrie 's nachts enorme krampen, het leken wel weeën.

De volgende nog erg last en naar de dokter geweest en die zei dus ook spastische dikke darm. En toen heb ik tabletten gekregen die goed helpen. Pas de proef op de som genomen en weer kip kerrie gemaakt en nog geen uur later had ik krampen. Ook chinees doet mij geen goed, ik let er dus ook goed op wat ik eet, had nooit ergens last van en het kwam dus ineens op.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven