Mijn moeder/Puber??

29-06-2011 06:21 128 berichten
Alle reacties Link kopieren
Bedankt voor jullie reacties!
quote:thunderstroke11 schreef op 29 juni 2011 @ 12:08:

Ronnie Mitchel vind het respectloos van je om mijn mening bullshit te noemen en mij ook nog eens aan te vallen op het egoisme van mijn kinderen?

Alsof dat alleen mijn verdienste zou zijn...

Fijn voor je dat bij jou alles wel zo goed is verlopen.Ik vind jouw mening die jij als feit neerplempt idd bulshit en dat mag,ik vind het dat jij het als een feit neerzet respectloos naar zowel mij als mijn lief, ik heb zelf mijn kids opgevoed en ja dan is het dus ook mijn verdienste dat ze niet zo egoistisch zijn .
en nog even voor alle duidelijkheid...mijn kinderen voelden zich net als ik in de steek gelaten door hun vader.

Dat uitte zich op verschillende manier.

Ik had in die periode het even nodig om "uit te spatten" als een soort bevestiging dat het niet allemaal aan mij lag.

Dat ik ook nog de moeite waard was. nadat ik gedumpt was al een vuilnis zak na 21 jaar huwelijk en kinderen met hem.

Net zoals mijn dochter die een relatie aanging met een man die bijna haar vader kon zijn.maar nu gelukkig is met een man van haar eigen leeftijd.

En net zoals ik nu ook gelukkig ben met een nieuwe partner.

En heel blij ben dat mijn kinderen het geluk ook hebben gevonden.
quote:thunderstroke11 schreef op 29 juni 2011 @ 12:14:

en nog even voor alle duidelijkheid...mijn kinderen voelden zich net als ik in de steek gelaten door hun vader.

Dat uitte zich op verschillende manier.

Ik had in die periode het even nodig om "uit te spatten" als een soort bevestiging dat het niet allemaal aan mij lag.

Dat ik ook nog de moeite waard was. nadat ik gedumpt was al een vuilnis zak na 21 jaar huwelijk en kinderen met hem.

Net zoals mijn dochter die een relatie aanging met een man die bijna haar vader kon zijn.maar nu gelukkig is met een man van haar eigen leeftijd.

En net zoals ik nu ook gelukkig ben met een nieuwe partner.

En heel blij ben dat mijn kinderen het geluk ook hebben gevonden.Maar dat wil nog niet zeggen dat het allemaal een feit is, dat wat jij en je kinderen hebben meegemaakt en wat er uit is voorgekomen zijn feiten die bij JOU van toepassing zijn, maar die zijn niet voor iedereen van toepassing, mijn dochters zijn ook door hun vader in de steek gelaten, maar hebben weer andere dingen gedaan dan jouw kinderen, voor het zelfde hadden mijn dochters nooit een relatie aan willen gaan , dat wil dan nog niet zeggen dat dat voor alle kinderen geld als die door hun vader in de steek gelaten zijn.
ik ken jou en je partner niet, en je geeft duidelijk aan dat het mijn feiten zijn...dus waarom veronderstel je ermee dat ik ermee jou mening aanval?

daarentegen geef jij zonder mij te kennen en mijn situatie wel aan mijn mening een oordeel.

Je weet niet eens of mijn kinderen egoistisch zijn.

Dat was toen namelijk een situatie waarin wij ons als "gebroken" gezin bevonden.

In elk geval heb ik mijn kinderen er nooit om veroordeelt.

Wil niet zeggen dat het mij niet pijn heeft gedaan.
quote:ronniemitchel schreef op 29 juni 2011 @ 12:17:

[...]

Maar dat wil nog niet zeggen dat het allemaal een feit is, dat wat jij en je kinderen hebben meegemaakt en wat er uit is voorgekomen zijn feiten die bij JOU van toepassing zijn, maar die zijn niet voor iedereen van toepassing, mijn dochters zijn ook door hun vader in de steek gelaten, maar hebben weer andere dingen gedaan dan jouw kinderen, voor het zelfde hadden mijn dochters nooit een relatie aan willen gaan , dat wil dan nog niet zeggen dat dat voor alle kinderen geld als die door hun vader in de steek gelaten zijn.

Ik heb nergens gesteld dat het voor iedereen een feit zou zijn.

Alleen mijn kant en mening gepost.

Omdat ik van mening ben dat ook de moeder van TO haar kant van het verhaal heeft.
Ach Thunderstroker, een tegengeluid of een afwijkende mening die nog eens rustig gebracht wordt, wordt hier héél snel afgedaan als bullshit, maar owee als je er iets tegen in brengt!

Viva is nu ook een forum dat een bepaald publiek trekt. Heb hier veel vrouwen met een "mening" gezien, die zichzelf zo geweldig vinden en tegelijkertijd maar alles willen accepteren om toch maar niet bekrompen over te komen (met de nuance dat het wél in hun kliekje en straatje moet passen hé ;) ). Er zijn gelukkig ook lieve mensen hier die het wel goed menen en mensen die zich vervelen :D.
Ik heb niet alles gelezen, maar weet je ook hoe de familie (ouders) van de vriend van je moeder erover denken? Of houden ze het nog geheim?
quote:ronniemitchel schreef op 29 juni 2011 @ 11:45:

[...]

Het zou wel eens heel serieus kunnen zijn van de kant van haar vriend , omdat een man 21 is wil dat niet zeggen dat hij niet weet wat hij wil.en al is het een tijdelijk iets...nou en?
Tja, ik snap dat het niet leuk is voor jou, maar je hebt er nu eenmaal niks mee te maken. En veertig is natuurlijk ook niet heel oud, ik ga zelf ook hard die richting uit en zou zelf ook geen moeite hebben met een leuke 21-jarige. En niet omdat ik geen jeugd gehad heb, of uitgehuwelijkt ben, maar omdat je nu eenmaal niet kan sturen op wie je valt en wie er op jou valt.

Leeftijd is maar een getal, uiteindelijk. Of, om maar eens een gevleugelde quote aan te halen: "If you didn't know your age, how old would you be?"

Overigens heb ik ervaring, hoor. Na het overlijden van mijn moeder kreeg mijn vader een vriendin van mijn leeftijd. En heeft daar zelfs nog een kind mee gekregen. Ik heb dus een halfbroertje dat jonger is dan mijn eigen kind. Vond ik eerst ook niet zo tof, met vergelijkbare gevoelens als die jij hebt, maar inmiddels ben ik zoveel jaar verder en is het zoals het is, en zie ik dat mijn vader dankzij die relatie en dankzij dat nieuwe, jonge kindje, de kracht heeft gevonden om weer op te krabbelen en dat het hem heel gelukkig maakt. En zelfs wellicht daardoor voor mij een betere vader is dan als zij niet in zijn leven waren gekomen.

Ouders zijn ook maar mensen, joh. Even slikken, misschien even mokken, en dan gewoon accepteren, lijkt me. Het is immers niet jouw leven maar dat van haar.
Am Yisrael Chai!
Ik vind dat veel mensen een mening hebben over goed of fout zonder de omstandigheden van de TO goed te kennen.

Ik denk dat zowel moeder als dochter wat problemen hebben door alles wat ze hebben meegemaakt. Dat heeft hen gevormd tot wie ze nu zijn. Dochter ontpopt zich nu als een moeder over haar moeder. In de psychologie heet dat 'parentificatie'.

Ik denk dat zowel moeder als dochter toe zijn aan professionele hulp en niet aan allerlei mensen die over hen heen vallen.
gelukkig ken jij TO en haar moeder wel heel goed.....
In de ogen van de meeste kinderen is je moeder je moeder en geen puber die zich vreselijk verliefd loopt aan te stellen en ook nog met een leeftijdgenootje. Genantheid ten top voor menigeen. Ik snap je gevoel dus helemaal en ik zou het ook vreselijk genant vinden.

Maar hoe vervelend je het ook vindt het wordt tijd zelf uit huis te gaan en deze rare rolwisseling met je moeder los te laten. Je kunt haar niet behoeden voor een eventuele klap als het uitraakt, omdat het leeftijdsverschil uiteindelijk toch gewoon te groot was en als deze relatie wel slaagt en er zelfs kinderen van komen dan kun je ook daar niets aan veranderen.
quote:galadriel schreef op 29 juni 2011 @ 07:24:

Waarom zo'n jong persoon? omdat dat de leeftijd is waarin ze zichzelf opgesloten zag.

Maar wat voor een persoon is die man van 21?Ik heb hem niet ontmoet, wel foto's gezien. Hij ziet er zelfs jonger uit als 21. Mijn zusjes hebben hem wel ontmoet en zeggen dat ie lief/aardig/'schattig' is.
quote:superstar_2 schreef op 29 juni 2011 @ 07:41:

Het zijn jou zaken niet,je bent 21 dus zorg dat je een huis voor jezelf krijgt.

Je moeder mag geen jongere vriend maar jij mag wel een vriend die 8 jaar ouder is,dus jouw vriend mag wel een jongere vriendin en hoeft niet iemand van zijn eigen leeftijd te zoeken?

Vind je dat zelf niet een beetje krom?

40 vind ik ook wat te oud om nog een kind te krijgen,helemaal als je al een volwassen dochter hebt maar goed dat is mijn persoonlijke mening het kan eigenlijk natuurlijk prima..

Kortom niet teveel mee bemoeien en je eigen leven gaan leven.Dit heeft zij ook gezegd, maar omdat het zovaak voorkomt dat een man ouder is als een vrouw klinkt het niet raar bij mensen. Maar een vrouw met een 21 jarige, dat is voor de meeste personen wel een taboe, en voornamelijk bij mij. Het is egoistisch, ik weet het.
Net zo goed als dat je ouders jou niets kunnen verbieden betreffende je partnerkeuze, kan jij dat ook niet omgekeerd.

Onthoudt dat goed.

Leg je erbij neer.

Wat wel kan is dat jij niet geconfronteerd wil worden met hem of de verhalen over hem.

Maar ik zou eerst maar eens kennismaken voor je oordeelt.

Bovendien kan het ook nog zijn dat je moeder ineens haar 'verstand' terugkrijgt.
quote:vlinder72 schreef op 29 juni 2011 @ 07:58:

Als ze een relatie had begonnen met een man die minstens 10 jaar ouder was geweest, had je er dan ook zo'n probleem van gemaakt?

Vind dat je overdreven reageert. Je moeder moet zelf weten waar ze opvalt, daar kan jij niets aan veranderen.Nee, dan had ik niets gezegd. Dan accepteerde ik het makkelijker als nu. Ik heb ook tegen haar gezegd, vindt iemand van je eigen leeftijd. Maar omdat zij een ouderwetse beeld heeft van mijn vader (die wel van haar leeftijd is), bestempeld ze iedere man van dezelfde leeftijd als ouderwets.
quote:sofi2010 schreef op 29 juni 2011 @ 08:02:

Het is heel verwarrend. Ik herken wel een stukje van jou verhaal in de die van mijn moeder nml.

Ik was 18 toen mijn ouders uit elkaar gingen. Mijn moeder had het altijd al gewild (met 14 bij elkaar gekomen en nooit meer uit elkaar geweest) en ze zijn echt te verschillend maar wilde wachten totdat wij ouder waren Oke. Geen rare dingen verder. Alleen ging mijn moeder toen ook ineens stappen en ik weet niet wat doen. Huh??? mijn moeder? stappen? waar ik nara toe ging kwam zij ook? uhm...echt niet leuk. Tot overmaat van ramp kwam ze met een 15 jaar jongere collega aangezet. Meeen wat ben ik boos/kwaad/teleurgesteld geweest.....niet normaal. Hij is 9 jaar ouder dan mij.........je wilt niet weten wat ik ze allemaal verwenst heb op mijn 18e...Ik mocht van hem toen niet eens mijn moeder opzoeken (die met haar impulsieve gedrag direct was gaan samenwonen) want tja hij was geen kinderen gewend enz enz nez. Ik moest het vragen!!! nou toen ik een keer examen had in de stad (kwam zelf uit een dorp) en 5 uur ertussen had zitten wilde ik daar even naartoe ...nou n ee hoor niet welkom Heb een bakje patat door de brievenbus gedrukt als dank dat daar wel wat mocht eten (maar niet heus)...

Een hele tijd is de relatie tussen mijn moeder en mij )en mijn broertje) bekoeld geweest. Zij heeft heel wat sorry's en goedmaakpogingen gedaan. Totdat ikzelf een stabiel leven kreeg (lees niet de hele wereld meer over reizen enz) en ging samenwonen. En kinderen kreeg. NU gaat het super. En..zij is nog steeds samen met die 15 jaar jongere collega die 1 jaar jonger is dan mijn eigen man die weer 10 jaar met mij scheelt. haha.....maar qua emotioneel niveau is hij toch echt ouder en nu een echt maar dan ook een echte opa voor mijn kinderen die dat zo zien.Dus ook allemaal leeftijdsverschillen in de familie net als ons =). Dat stappen komt mij zo bekend voor... Oh wat word ik er moe van. Maar zij geniet, en over stappen heb ik echt niets op tegen. Dan denk ik van 'geniet van je leven'. Ja mijn moeder denkt nog niet gelijk aan samenwonen (zegt ze), maar wel aan kinderen. Dan denk ik van, uhuuum, hallo.. weet je wel zeker dat dit gaat lopen ofz? Maar zoals bij jou te zien, kan het dus wel de goeie kant op.
quote:Fency schreef op 29 juni 2011 @ 07:19:

[...]

De rollen lijken bij jullie volledig omgedraaid: jij wilt je moeder overtuigen dat haar relatie niet goed, je wilt bepalen wat er kan en niet in huis, je maakt je zorgen over je moeders relatie...

Ik snap heel goed dat je baalt van het leeftijdsverschil; ik zou ook niet zitten te wachten op een schoonvader/moeder van mijn eigen leeftijd. Maar wat me nog vervelender lijkt, is als ik ga moederen over mijn eigen ouders.

Misschien is het verstandig als je uit huis gaat, en ophoudt haar te bemoederen? Zodat je meer ruimte krijgt om haar dochter te zijn, en zij om jouw moeder te zijn.Ik ben altijd heel volwassen opgevoed. Omdat mijn moeder na de scheiding ook al aan het puberen was een tijdje, had ze dus ook liefdesverdriet overgehouden omdat 1 van haar vriendjes weer te jong was, en was vreemdgegaan. En dus lag ze weken op bed. Ik moest me zusjes omkleden, naar school brengen, ophalen, afwas doen, eten koken, schoonmaken, helpen met huiswerk. Daarna ben ik bij mijn opa en oma gaan wonen, ik trok het niet meer. Was zelf nog een kind van 12-13. Daarna was ze weer over de pubertijd heen, want ontmoette ze in die jaren een 9 jaar jongere vriend, en gingen ze samenwonen met me zusjes erbij. En nu zit ze weer in de pubertijd. Mijn god...
quote:Tomatensoep schreef op 29 juni 2011 @ 08:24:

[...]

Leer eerst zelf eens gewoon Nederlands zou ik zeggen. En nee, je hebt er helemaal 0,0 over te zeggen. Jammer voor je.Uuhm, hier kan ik niks mee..
quote:Oriane schreef op 29 juni 2011 @ 08:34:

Dat dus tomatensoep!

En wat wil je er aan gaan doen TO? Omdat er namelijk niets is wat je er aan KUNT doen. Al ga je op je kop staan. Of jij en je familie dat nu leuk vinden of niet. In ons land MAG een vrouw zelf weten met wie ze een relatie aangaat. Hoera!Zoals ik al meerdere keren heb aangegeven, ik wil dat zij gelukkig is.. Het is alleen moeilijk voor mij en mijn zusjes om 'dit' te kunnen accepteren.
quote:campari schreef op 29 juni 2011 @ 08:49:

[...]

Het lijkt me verrekte lastig hoor en ook zeker genant dat je moeder een relatie aanknoopt met een leeftijdsgenoot.

En dan mogen we in een tamelijk vrij land leven en zal haar moeder een moeilijk leven achter de rug hebben, het klinkt mij nogal wanhopig in de oren en ik kan me jouw gevoelens goed voorstellen Noname.

Het enige advies wat ik hier deel is zo snel mogelijk uit huis gaan.

En oh ja, volgens mij heb jij je hart op de juiste plek hoor.Inderdaad, het is ook erg lastig. Ik ga hem niet als een vader zien. Dat is niet mogelijk. Tuurlijk is ze vrij met laten en doen. Ik wou eigenlijk pas uit huis gaan als ik zou gaan samenwonen met mijn vriend. En nu verpest hij dat.. Dank je wel campari.
quote:Troeta schreef op 29 juni 2011 @ 09:07:

[...]

PS, weet je trouwens meteen hoe de familie van je vriend denkt over een 9 jaar jongere vriendin....kan toch ook niet! bah! Vent van 31 denkt dat ie een puber is.'8 jaar' jongere vriendin. En hij denkt niet dat ie een puber is. En bah? Dit komt tenminste wel vaker voor, als dan een vrouw ouder is al een man.
quote:elninjoo schreef op 29 juni 2011 @ 09:57:

[...]

Ik zou 't eigenlijk genanter beginnen te vinden als zo'n relatie stand houdt... Zolang 't puur om de lust gaat vind ik het niet erg als 'n vrouw van 40 wat aanrommelt met 20-ers of 'n meid van in de 20 iets begint met 'n 40-er. Maar als er serieus samengewoond gaat worden of erger, dan zou ik daar niet echt vrolijk van worden als 't een naaste van mij betrof.Het is niet voor 'de lust'. Ze willen kinderen, en dat willen ze samen opvoeden. Dus wat komt daarbij kijken.. samenwonen.
quote:noname_e schreef op 29 juni 2011 @ 19:30:

[...]

Ik ben altijd heel volwassen opgevoed. Omdat mijn moeder na de scheiding ook al aan het puberen was een tijdje, had ze dus ook liefdesverdriet overgehouden omdat 1 van haar vriendjes weer te jong was, en was vreemdgegaan. En dus lag ze weken op bed. Ik moest me zusjes omkleden, naar school brengen, ophalen, afwas doen, eten koken, schoonmaken, helpen met huiswerk. Daarna ben ik bij mijn opa en oma gaan wonen, ik trok het niet meer. Was zelf nog een kind van 12-13. Daarna was ze weer over de pubertijd heen, want ontmoette ze in die jaren een 9 jaar jongere vriend, en gingen ze samenwonen met me zusjes erbij. En nu zit ze weer in de pubertijd. Mijn god...Ja dit is redelijk "Mijn god", want ze doet maar wat als ze verliefd is en jullie moeten er maar mee om zien te gaan. Erg onvolwassen en erg egocentrisch van haar.
quote:Starshine schreef op 29 juni 2011 @ 11:07:

TO, kom je nog reageren?

Wat is nou precies je probleem met deze relatie van je moeder? Is haar vriend niet goed voor haar? Ben je bang dat hij haar in de steek gaat laten voor een meisje van zijn eigen leeftijd en dat je moeder dan totaal gebroken achterblijft?

Vind je het eng om te zien dat je moeder ook gewoon een vrouw van vlees en bloed is met bijhorende verlangens? Ben je bang voor reacties van je omgeving?

Sorry, ik had geen tijd om te reageren..

Ja, ik ben bang dat hij gaat ruilen met een jongere persoon, en zij weer met verdriet thuis zit. En nog ongelukkiger is dan ze al was. Ja, en hoe egoistisch het ook klinkt.. ik schaam me als ik moet zeggen dat ik een stiefvader van mijn leeftijd heb. Ik durf het geen eens tegen me eigen vriend te zeggen. En toen ik zei "mama, het is beter als jij dan naar een andere plaats verhuisd, want als je hier in deze plaats blijft wonen wordt je toch niet gelukkig." Wij wonen in een plaats, waar mensen elkaar echt wel kennen. Dit zei ik voor haar bestwil. En toen begon ze te schreeuwen "Ja, en wanneer jij gaat trouwen met je vriend, kom ik ook niet meer naar jou toe. Jij wilt ons niet zien, dus wij jou ook niet meer. Word maar gelukkig met je eigen vriend". Toen had ik echt zo van wtf.. begrijp je het niet? Je hebt dit eerder meegemaakt met je ex?..

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven