Wat was dit?? eng

29-06-2011 08:41 21 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik wist niet goed waar ik mijn vraag neer kon zetten maar ik denk dat het wel goed bij psyche past eigenlijk. 2 jaar geleden is een kennis van mij overleden, ik heb zijn kaartje nog altijd in mijn kamer staan. Ik heb wel eens over hem gedroomd maar daar zocht ik dan niks achter. Vanacht droomde ik dat ik met hem en nog een persoon ergens stond te praten, maar bij stond daar dan als geest. Wij mochten hem aanraken en in mijn droom gingen we er gewoon met de hand doorheen. Toen wou hij ons aanraken, de andere persoon durfde dat en ik niet. Toen bedacht ik om de andere persoon vast te houden en dat hij mij dan mocht aanraken. Hij deed dat en het voelde heel zacht/kriebelig. Op dat moment toen die dat deed werd ik wakker en op de plek waar hij mij aanraakte in de droom voelde ik in het echt ook een soort aanraking daar. Ik ben daar van geschrokken, totaal niet bang maar wat kan het zijn geweest? Even daarna had ik ook het gevoel dat hij echt bij mij 'langs' was geweest in mijn kamer, dit heb ik een keer eerder gehad dat ik dat voelde. Mijn tante vertelde een keer als je over iemand droomt die is overleden dat die gene dan aan je denkt of bij je is. Wat denken jullie hiervan? Bedankt alvast voor de reacties.
Dromen kunnen rare gevoelens opleveren als je in een droom wakker wordt.

Ik zou alleen het kaartje ergens anders als op je slaapkamer zetten / leggen.
Als jij het een fijn idee vindt dat diegene aan je denkt of bij je is, is dat genoeg. Of vind je het juist géén prettig idee? Dan zou ik het kaartje ergens anders zetten, voor je eigen gemoedsrust.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Ik heb, vooral de eerste twee jaar na zijn overlijden, veel van dit soort dromen over mijn vader gehad. Als ik 's ochtends wakker werd, had ik ook echt het gevoel dat hij bij mij was geweest, en voor mij voelde dat heel fijn. Het is nu bijna 5 jaar geleden dat hij is overleden, en ik droom helaas niet zo vaak meer over hem, maar het heeft me die eerste jaren wel soms wat geholpen. Ik weet niet of het ook echt is, maar voor mij voelde het echt genoeg.

Vind jij het een eng idee of vind je het wel fijn? Ik kan me namelijk voorstellen dat je nog veel met zijn dood bezig bent, ook omdat je dat kaartje natuurlijk (onbewust) vaak ziet. Als je het toch echt wat te eng vindt, zou ik het kaartje inderdaad weghalen.
Waarom op een andere plek maja? Het staat daar al vanaf ik het heb. Ik heb er zelf wel is aan gedacht om het weg te zetten maar dat durf ik niet. Misschien raar dat ik daar zo over denk, ik heb dan het gevoel dat hij dat naar gaat vinden. En dat die dan juist weer langs komt. Ik ben nogal gelovig in geesten en dat soort dingen.
Waarom heb je een kaartje van een overleden kennis zo lang bij je? Was hij meer dan een kennis?
Ik vind het niet eng! Hij is een hele aardige jongen geweest altijd! Hij stierf op zijn 17e al. Ik denk ook niet vaak aan hem, maar het kaartje zie ik elke dag staan, maar daar heb ik geen problemen mee. Mijn ouders/vrienden zeggen ook dat ik het kaartje beter weg kan halen.
Nee hij was niet meer, we hebben ooit een keer gezoend en ik ging wel eens naar hem toe met een vriendin, maar dat was 3 keer ongeveer. Ik heb het altijd daar laten staan en niet eens eraan gedacht om het weg te halen.
Ik vind het ook nogal appart om dat kaartje er na 2 jaar nog te hebben staan. Punt is dat jij, denk ik, het niet af kan sluiten zolang je er regelmatig aan herinnerd wordt ookal is het onderbewust.

En juist dat onderbewuste komt naar boven als je slaapt.

Zet het weg, stop het in een plakboek ofzo maar laat het niet op je slaapkamer staan.

sowieso zou ik nooit een herdenkingskaartje op mijn slaapkamer zetten maar da's mijn gevoel.

En zo te zien was het geen kennis maar een vlam. Maakt niet uit, moven met dat kaartje. Uit het zicht.
Of het nou echt is of niet, dat maakt niet zo veel uit.

Het maakt indruk op je en je vind het eng.

Wat je zou kunnen doen is het kaartje toch wegleggen.

Terwijl je dit doet, kun je hardop zeggen waarom je dit doet, alsof je tegen die jongen praat.

Ik weet dat dit heel raar klinkt, maar zo ben ik zelf ook wel van iets dergelijks afgekomen.

Ik was net 19, en woonde net alleen op een flatje, ook ik had het gevoel dat iemand die ik gekend had en die overleden was soms in de buurt was.

Ik heb toen iets gezegd als: ik heb liever niet dat je langskomt, omdat het me angstig maakt. Ik weet dat je me nooit angstig zou willen maken, dus ik vertrouw er ook op dat je het niet meer zult doen.

Vanaf dat moment was het ook over.

Achteraf denk ik dat het iets is dat in mijn hoofd zat en dat dat uitspreken bij mij zelf de knop heeft omgedraaid.
Ik ga het vanavond proberen weg te zetten. Ik ga er niks bij zeggen want ik weet dat deze jongen mij nooit bang zou willen maken!
Waarom is het zo moeilijk voor je?
Ik ben bang dat hij dan langskomt. En het staat mij daar niet in de weg dus heb altijd gedacht; mooi laten staan.
Het gaat er toch niet over of hij je bang zou willen maken? Je bent toch al geschrokken?

Bovendien geef je aan dat je het kaartje in eerste instantie niet 'durfde' weg te leggen omdat je het gevoel hebt dat hij dat naar zou kunnen vinden.

Volgens mij is het dan juist belangrijk (voor jezelf) om aan hem uit te leggen waarom je het kaartje weglegt.
Bloem: hij is er niet meer!

De herinnering aan hem zit in jou en jij moet het loslaten, jij moet jou onderbewuste duidelijk maken dat het over is.
quote:Maja82 schreef op 29 juni 2011 @ 09:34:

Bloem: hij is er niet meer!

De herinnering aan hem zit in jou en jij moet het loslaten, jij moet jou onderbewuste duidelijk maken dat het over is.

Precies Maja, dat is ook wat ik bedoelde.

Als ze dat doet op de manier waarop zij denkt dat dat het beste is, werkt het waarschijnlijk ook het beste.

Maar iets hardop uitspreken is ook een beetje toegeven aan het bestaan ervan, daar moet je (TO in dit geval) dan ook wel weer even overheen kunnen stappen.
Dat is afhankelijk van wat je gelooft. Ben je genegen om in een geestenwereld te geloven dan zal dit het aanwijzing/bewijs voor je zijn dat die bestaat.

Je moet wel oppassen dat je niet de verkeerde dingen als bewijs ziet omdat bevestigingen, ook foutieve, zich kunnen gaan opstapelen waardoor je verkeerde conclusies opbouwt die zich als overtuigingen in je geest vastzetten.
Soms komen lichamelijke gevoelens in je dromen. Als er een mug of vlieg op dat plek is geweest kan dat in je droom als de aanraking van die persoon voorkomen. Als je van die mug/vlieg of wat dan ook waker wordt, is de lichamelijke gevoel er nog, maar je herinnert alleen je droom. Door de emmotionele belading van je droom kan veel indruk op je maken.
Je moet eerst altijd een gewone, aardse verklaring zoeken

Mijn eerste vraag aan mijzelf zou zijn: "hoe in godsnaam "voelt" een mens dat er iemand in de kamer is?" Is het de lucht die warmer wordt, Zie je iets, hoor je iets, ruik je iets? En zolang iemand je niet echt beetgrijpt zegt je tastzin ook niet veel. Misschien voelde je een haar of een bedwants?

Met warmer weer voel je ook meer. Je huid wordt vochtiger en meer substanties zoals stof of zout (van zweet) gaan irriteren op je huid. Ook voelen je haren anders op een vochtige huid. Er zitten kleine spiertjes onder die de haren kunnen oprichten maar als die haar vastplakt in het zweet is er weerstand die je voelt.

Bedwantsen kan je voelen maar alleen als ze haast hebben.
Meestal als je droomt over iemand die overleden is is dat zijn/haar manier om op een niet enge manier contact met je te maken. Ik heb de dromen over mijn oma's en opa heel troostend gevonden en nooit eng. Ooit 1 keer net als TO gehad dat een droom van een verschijning over ging in een echte (wakkere) ervaring. Het liep in elkaar over zeg maar. Ook voelde ik de plof toen het op mijn bed ging zitten en ik was klaarwakker. Herkenbaar dus TO.
Ik vind het niet per definitie 'raar' dat je dat kaartje bewaard.

Als je het niet weg wilt doen, dan bewaar je het: logisch.

Wat de reden ook mag zijn, ik zou het een soort als 'verraad' vinden voelen als ik het INEENS wel weg zou gooien.

Ik denk dat je droom 'een contact' was, het klinkt bijzonder.

Volgens mij was het niet zomaar een droom, maar een groet naar je.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven