Geld & Recht alle pijlers

iets laten liggen in hotel

07-07-2011 16:09 48 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wat zijn je rechten al je iets laat liggen (als in vergeten mee te nemen) vanuit een hotel?

Het hotel heeft na telefonische contact toegegeven het voorwerp gevonden te hebben en beloofd het toe te sturen, nu ruim 3 maanden en vele telefoontjes (die steeds vager worden) hebben wij het nog steeds niet ontvangen. Ik vrees dus ook dat het inmiddels in iemands broekzak is verdwenen...

Wie weet wat wij nu nog kunnen doen?
quote:Pien252 schreef op 07 juli 2011 @ 16:58:

Sorry maar volgen mij heb je geen poot om op te taan: jij bent de armband vergeten. En het is jouw woord tegen hun woord dat ze de armband inderdaad gevonden hadden...

Als je echt iets wilt doen (emotionele waarde) zou ik toch maar eens bij het hotel langsgaan. Als het 'gewoon' een armband was zou ik de verzekering bellen.

Dat vrees ik ook (vandaar mijn laatse poging om het van hun kant zwart op wit te krijgen)

Jammer... echt balen...
De achtergebleven spullen worden eens in de zoveel maanden via een tombola verdeeld tussen het personeel.

Dat gebeurde in het hotel waar ik gewerkt heb.
"The time is always right to do what's right." -Martin Luther King
Toen ik laatst naar een hotel ging hing er een boxer aan de badkamer deur. Heb je die toevallig laten liggen?

Vond het wel enorm ranzig trouwens, wie weet wat er met die boxer is gebeurd..
3 maanden later. Ik snap niet dat je niet wat eerder stappen hebt ondernomen eigenlijk. Maar geen tips verder. Wel vervelend!
Is er echt niemand uit je omgeving die er toevalling in de buurt komt en langs kan gaan. Bijv. iemand die vertegenwoordiger is en veel op de weg zit?
Waar is dat hotel? Ik lees op m'n iPhone met een bijna compleet versplinterde touchscreen, dus misschien heb ik met m'n neus gelezen
Ik heb trouwens ooit m'n eReader gewoon netjes ontvangen vanuit Helsinki! Aangetekend verzonden door het hotel... Zo kan het dus ook.
Ik snap ook niet dat je niet eerder actie hebt ondernomen.

Maar waar is het hotel, misschien kan een van ons helpen dreigen.
Ik denk dat je er zeker iets mee kunt. Aangifte van verduistering, bijvoorbeeld. Overigens is een mondelinge belofte net zo geldig als een schriftelijke, alleen lastiger te bewijzen. Je kunt best eens vrijblijvend de politie bellen en vragen wat de opties zijn. Gewoon met dat wel-politie-geen-haast-nummer.
Welke verzekering kan hier iets mee? Iets vergeten is toch je eigen schuld, even algemeen gesteld. Ik kan wel zeggen dat ik mijn dure laptop van 1500 euro vergeten ben....
Ik snap niet dat je er niet meteen heen gereden bent. Als je in Nederland woont is 200km niet zo ver.
Dan ben je een uitzondering...de meeste Nederlanders staan er juist om bekend dat ze vanalles meenemen uit het hotel

Sorry, grapje, vond hem zelf erg leuk...

Maar waar is het hotel?
Wij bewaarden alles altijd 3 maanden. Als het dan nog niet opgehaald was ging het naar degene die het gevonden had. Zou best kunnen dat dat daar gebeurt is maar dat ze dat niet durven zeggen.

Waar is dat hotel?
Your view of society screws up my mind like you\'ll never know
quote:willemeen schreef op 07 juli 2011 @ 19:10:

Ik denk dat je er zeker iets mee kunt. Aangifte van verduistering, bijvoorbeeld. Overigens is een mondelinge belofte net zo geldig als een schriftelijke, alleen lastiger te bewijzen. Je kunt best eens vrijblijvend de politie bellen en vragen wat de opties zijn. Gewoon met dat wel-politie-geen-haast-nummer.Vergeet het maar. Zit geen verduitering in!
quote:mormeltje08 schreef op 08 juli 2011 @ 06:07:

[...]

Vergeet het maar. Zit geen verduitering in!Oh ja hoor: verduistering is het je toe-eigenen van dingen die je anders door een misdrijf gekregen hebt maar waar je geen recht op hebt. Als jij op straat geld vindt en je houdt het, maak je je dus ook schuldig aan verduistering. Of als jij van je werkgever een laptop krijgt om mee te werken en je houdt deze terwijl je daar geen toestemming voor had. Of je houdt de OV-fiets van de NS etc. etc. Het geval van TO kan er dus ook prima onder vallen, als het te bewijzen valt.
Ik zit in een andere hoek van Nederland Als je zegt waar dat hotel staat (provincie, plaats), dan kan één van ons vast wel een kijkje nemen.
Heb je trouwens iets op papier hiervan? Of is alle correspondentie via de telefoon gegaan?
Vanwege herkenbaarheid had ik de feiten iets aangepast, het is in geen 3 maar 2 maanden geleden.

Als je het hotel belt, en ze zijn heel meelevend en enthousiast en ze bieden zelf aan om het op te sturen, tja dan spring je niet snel in de auto om het op te halen, dan vertrouw je daarop (ik in ieder geval)

Het tweede telefoontje zeiden ze dat ze nog op zoek waren naar geschikt verpakkingsmateriaal maar dat het binnen twee weken toegstuurd zou worden.

De telefoontjes daarna werden wij echt afgescheept, en hadden wij meteen het idee dat hij er niet meer was.

Hotel is in Zuid Limburg.

Ik heb geprobeerd het op papier te krijgen, maar dit is niet geluktt, krijg geen reactie (ze weten zelf natuurlijk heel goed dat zwart op wit tegen je gebruikt kan worden)
Er zijn hier veel forummers uit die hoek van NL, waaronder ik. Dus ik neem dat iemand je wel wil helpen door even naar het hotel te gaan. Hangt er een beetje vanaf waar het precies is.
Freedom is just another word for nothing left to lose - Janis Joplin
Valkenburg
Vind het geen stijl! Kan helaas niet voor je langsgaan maar ik zou er toch achteraan blijven zitten :(
Het hotel in Frankrijk heeft mijn horloge gevonden, dat blijkbaar achter het bed was gevallen. Ze zijn gaan zoeken nadat ik een mailtje had gestuurd en vonden het gelukkig (niet duur, maar aandenken van mijn overleden oma).

Binnen een paar dagen had ik het thuis, en heb ik ze een bedankkaartje met bloemenzaadjes gestuurd, een bos bloemen paste niet in de envelop.

Zo krijg je je klanten nog eens terug. Vorig jaar hebben we daar nog heerlijk gedineerd. Vijfsterren maaltijden, voor een prijs die je in Nederland nog niet eens in de eetkroeg terecht kunt.

http://www.francoiseseb.fr/restauration.php
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
Bel ze dat je morgen in de buurt bent en het komt ophalen. Of ze het willen klaar leggen bij de receptie. Dan merk je snel genoeg of het nog aanwezig of "verdwenen" is.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven