Gezondheid alle pijlers

Endometriose en breed bekken?

08-07-2011 22:24 7 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo,

zijn er ook meiden die ervaring hebben met bekkenfysio? Ik heb sinds 10 jaar endometriose, 5 operaties achter de rug waarbij een gescheurde eierstok is verwijderd, 4 hormoonbehandelingen waarbij ik 1,5 jaar in de overgang heb gezeten en nu met mijn 2e spiraal bezig ben die niet aanslaat.

Nu ben ik bij de gynaecoloog geweest en die twijfelt of hij mijn baarmoeder gaat verwijderen omdat het niet 100% zeker is dat de klachten daarfoor verdwijnen. Nu ik al 10 jaar met ondraaglijke pijn loop met pijnaanvallen, denk ik; haal m er ajb uit!! Kwaliteit van leven is niet goed, ik heb een zoontje maar kan er weinig mee doen want ik moet goed opletten wat ik met mijn energie doe. Nu ben ik weer een dag thuis van mn werk i.v.m. de pijn; alles wordt beinvloed.

Vanavond ben ik gebeld door mn arts dat hij me doorverwijst naar een bekkentherapeut. Ik zie dat ergens helemaal niet meer zitten, voel me zo moe. Hij vertelde me dat ik een breed bekken heb en de aanhoudende pijnklachten daar door kunnen komen. Heeft iemand daar ervaring mee? Een breed bekken en pijnklachten?
ps; aangezien ik 28 ben, willen ze koste wat kost voorkomen dat mn baarmoeder er uit moet. Dit i.v.m. een eventuele mogelijke kinderwens in de toekomst..
Hallo Beyond,

Ik heb ook endometriose, (gelukkig) in een minder ernstige vorm dan jij hebt.

Omdat ik ook veel darmklachten heb, ben ik ook door een MDL arts onderzocht, en die verteld dat mijn klachten ook komen door een verkrampt bekken.

Ik heb toen overwogen bekkentherapie te nemen, maar toen kreeg ik via de endometriose stichting het advies naar een osteopaat te gaan.

Er ging een wereld voor me open!! De endo gaat er natuurlijk niet mee weg, maar ben wel van veel pijn klachten af.

Door verklevingen van operaties en darmklachten, was mijn buik vaak hard en opgezet. De osteopaat heeft dit een stuk soepeler gemaakt, en ik heb daarnaast ook voedingsadviezen gekregen.

Echt, een aanrader!!
Hoi Bella,

Dat is nu ook mijn grootste probleem ; een harde opgezette buik met pijnlijke steken. Hardlopen is echt not done, lang zitten gaat mn buik van opzetten dus er blijft over om zoveel mogelijk te liggen. Ik heb een zoontje van 4 en daarnaast werk ik 3 dagen dus ik heb niet veel tijd om te liggen en van die harde buik af te komen. Mijn eierstok was verkleefd aan mn darmen en baarmoeder maar nu mijn eierstok is verwijderd, zit er veel littekenweefsel wat irriteert.

Ik zal woensdag de osteopaat eens bespreken met mijn arts..bedankt voor je reactie!
Voor de osteopaat heb je geen verwijzing nodig hoor. Waarschijnlijk zal je arts niet enthousiast reageren, omdat osteopatie tot de alternatieve geneeswijze hoort..

Je kunt beter via internet informatie opzoeken, en als je denkt dat het iets voor jou is een afspraak maken. Het eerste bezoek duurt ongeveer een uur, de osteopaat stelt je dan veel vragen over je gezondheid en leefwijze, en je krijgt een lichamelijk onderzoek. (niet inwendig hoor )
Haha kijk dat scheelt alweer een hoop ;). Ik heb een osteopaat gevonden in mijn woonplaats en die ga ik morgen bellen. Het wordt niet vergoed door mn zorgverzekering dus ik hoop dat een paar behandelingen voldoende moet zijn. Lijkt me heerlijk om geen pijn meer te hebben!! Ben benieuwd!!!
oja; hoeveel behandelingen heb jij imiddels gehad? En heb je je levenswijze erg aangepast aan je endometriose qua sport en voeding?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven