Huh? Afwas nawassen?

07-07-2011 19:49 35 berichten
Alle reacties Link kopieren
Lees net vol verbazing dit artikel in de Telegraaf.

We vertrouwen de vaatwasser niet

AMSTERDAM - Veel mensen wassen de vaat nog even met de hand na. "Therapeutisch".

Bij 70 procent van de huishoudens is een vaatwasser een onmisbaar product in de keuken. Uit onderzoek blijkt dat bijna tweederde van de mensen met een wasmachine de vaat met de hand na wast. Meestal doen ze dat omdat de borden, bekers en bestek niet helemaal schoon zijn geworden in de machine.

Iets meer dan de helft van de ondervraagden zegt dat afwassen met de hand therapeutisch werkt.

-----------

Ik ken niemand die dat doet? Wie hier doet dit? Gewoon benieuwd :-) - wist niet dat het bestond...
quote:Jorina schreef op 07 juli 2011 @ 20:23:

[...]

Ik denk dat ik een vies glas wel eens 10x achter elkaar in de vaatwasser heb gehad, net zolang tot hij wel schoon was Hahaha ik ben dus niet de enige luilak
bij mij ook jorina, draaien met dat ding.

alles gaat erin, die platen van de afzuigkap, gaspitten, bakken uit de koelkast. en niet schoon? nou, dan gewoon nog een keer.
wij slapen nooit.
t enige wat er niet in gaat zijn mijn woks en fijnste koekepan, die bakken daarna niet meer prettig.
wij slapen nooit.
Ik heb eens bij iemand met de hand staan afwassen, en zag toen pas dat ze een vaatwasser hadden. "Tja, het wordt er toch niet zo schoon in..." Vond ik zo onzinnig.
Ik moet zeggen dat ik het een geruststellende gedachte vind dat dit amper gebeurt in Nederland :-)
Ik heb een vw en ken een hoop mensen met een vw, maar ken echt niemand die nawast.

Ik kende zowiezo de hele term "nawassen" niet.

Hier ook vaak messen waar kip mee is gesneden die niet goed schoon worden, even met schuurspons erover.
Ik spoel het van tevoren altijd heel goed af, zodat er eigenlijk al geen etensresten meer aan zitten. Dan in de vaatwasser en ik ga het echt niet meer nawassen.

Wel spoel ik de zuigflessen van mijn dochtertje nog even om naderhand, omdat er vaak nog wat zeepresten in zitten.
Ik hou bij het uitruimen wel een theedoek bij de hand, omdat dingen soms nog nat zijn (plastic bakjes, mokken met zo'n plasje onderop de bodem). Wat nog vies blijkt gaat gewoon terug de machine in, of evt. eerst even in de week of zo.
quote:SeptemberGirl schreef op 07 juli 2011 @ 20:06:

En als het vies uit de afwasmachine komt, laat ik het gewoon erin staan en mag het nog een rondje meedoen. Hupsakee!
Soms moet ik nog iets nawassen maar dat is zelden. Gewoon eerst wat warm water eroverheen laten gaan en dan de vaatwasser in (ook een kleine, wij zijn met zijn tweeen).

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven