Geld & Recht alle pijlers

Een schoonmaakster: wat kost dat?

12-07-2011 14:09 59 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wij zijn op zoek naar iemand die één keer per week wil komen schoonmaken. Onze wens is

- de benedenverdieping (halletje, woonkamer met open keuken, bijkeuken,ong 55m2 ) stoffen, zuigen en dweilen

- de bovenverdieping ( overloop en 3 slaapkamers, ong 35m2) stoffen en zuigen

- de badkamer en een apart toilet soppen

- eens per maand een extra klus zoals ramen lappen/koelkast schoonmaken etc.

We hebben een kindje van 3,5 maand en een poes (die behoorlijk verhaart...). Hoeveel uur per keer/week is dan redelijk voor een ervaren schoonmaakster en wat zou een fatsoenlijk uurtarief zijn?
Mijne komt eens per week 3 uur en krijgt 10 euro per uur. Soms is ze langer bezig, dan krijgt ze meer. Ze schat zelf in wat er gedaan moet worden. Ik kijk alleen maar blij en betaal
Drie uur per week, 15 Euro per uur.
verba volant, scripta manent.
Wij betalen 15 euro per uur.

Ik denk dat jullie hulp in de huishouding zo'n drie uur nodig heeft.
Ik ben ook op zoek, degene die ik tot nu toe heb gemaild vragen allemaal 10 euro per uur.
Die van ons komt 3 uur per week a 10 euro per uur.

Ze doet 1 slaapkamer, en de andere gebruikelijke dingen. 2 slaapkamers niet.
ik heb donderdag een gesprek met een kennis die het wel wil doen.

Ik heb iets van 11 of 12 euro in gedachte.

2 uur per week of 3 per 2 weken

Voor: wc, badkamer (douch, wc, wasbak), beneden afstoffen, stofzuigen en dweilen. evt ook trappen stofzuigen.
Voor exact dezelfde werkzaamheden komt "die van ons" 2 a 3 uur per week, hij krijgt 30 euro per keer.
welke stad woon je?
Volgens mij is tussen de 10 - 15 euro per uur; 3 uur per week voor stoffen - stofzuigen - keuken - badkamer - wc, gangbaar.
Als ik het zo lees zou 3 uur per week dus moeten lukken en is een tarief tussen de 10 en 15 euro gangbaar?

Hoe zijn jullie aan je hulp gekomen? Via via of een briefje bij de supermarkt opgehangen? En blijven jullie thuis als ze komt?
Onzinvol, precies, haha!

Troeta, maakt dat uit? In het noord-oosten van het land, klein stadje.
Ik heb mijn huidige viavia. Ik kende haar al en ze bood aan om schoon te maken. Mijn vorige twee kwamen van Marktplaats en waren niet veel soeps.
quote:MissBennet schreef op 12 juli 2011 @ 14:33:

Onzinvol, precies, haha!

Troeta, maakt dat uit? In het noord-oosten van het land, klein stadje.

Ik woon ook in het NO, ik zou dan zeker niet meer dan 10 euro geven, is hier in de omgeving blijkbaar een gangbaar bedrag.

Ik ben mensen aan het mailen via MP, maar lees veel dat er niet op wordt gereageerd. Als dat niks wordt hang ik denk ik zelf een briefje op in de supermarkt.
Via via is een goede manier.

Wij hadden er eentje en die deed echt alles in drie uur tijd, maar kwam geregeld niet opdagen. Ze vroeg 10 euro.

Nu heb ik een hulp die zich afvroeg wat die vorige hulp deed. Ze vond overal kalkaanslag op plekken waar wij eerlijk gezegd niet kijken. Maar deze is dus goud waard. Geen hoekje wordt overgeslagen.
Ik heb haar ook via via gevonden.

Vraag mensen in je omgeving of ze iemand kennen of weten, dat werkt beter dan via marktplaats. (5 aangeschreven, 2 positief, geen afspraak / reactie op mijn uitnodiging)
Ik heb de mijne via Marktplaats (de vorige ook). Ze komt 1x in de twee weken 4 uur en vraagt 12,50 per uur (ik woon in het midden van het land).

Tip: check referenties!
Onze hulp komt eens in de 2 weken 3 uur, maar wij hebben ook maar een appartementje en geen kinderen. Ze kan niet alles elke keer doen, maar zorgt dat alles wel regelmatig aan de beurt komt. Ze kost 15 euro per uur, maar erg blij met haar!
ik maak zelf schoon en vraag bij de meeste voor 2,5uur ¤40,-.

anders 2uur voor ¤30,-
Hier is 12.50 per uur normaal. In ons huis (ca even groot en ook katten/kinderen) is 3 uur per week genoeg om ook nog eens wat extra te doen.
@ Jorina: als je vasthoud aan niet meer dan 10,- per uur uitgeven, dan ben ik bang dat de kans op een betrouwbare hulp wel wat kleiner wordt... Ik ken meerdere mensen in mijn omgeving (Noorden van het land) die allemaal rond de 12 - 13 euro per uur verdienen met het schoonmaken van huizen.
quote:Onzinvol schreef op 12 juli 2011 @ 15:04:

@ Jorina: als je vasthoud aan niet meer dan 10,- per uur uitgeven, dan ben ik bang dat de kans op een betrouwbare hulp wel wat kleiner wordt... Ik ken meerdere mensen in mijn omgeving (Noorden van het land) die allemaal rond de 12 - 13 euro per uur verdienen met het schoonmaken van huizen.Geen idee, maar als ze niet meer vragen ga ik niet meer betalen. En wat ik tot nu toe zie vraagt allemaal 10 euro.
Ook ik betaal 12,50 euro per uur aan onze hulp die om de week een middag komt. En woon ook in het noorden des lands.

Ze komt niet een exact aantal uren, maar doet gewoon wat ze vindt dat nodig is die middag, en we rekenen de tijd die ze geweest is dan gewoon af. Mijn vorige hulp wilde op een briefje hebben wat ze moest doen, dat vond ik zelf onprettig. Daarnaast was ze er vaak korter dan de beloofde drie uur die ze er volgens afspraak zou zijn. irritant!

Nu ben ik vaak blij verrast als ik uit m'n werk kom en zie wat ze allemaal heeft gedaan in zo'n middagje..pfff...ik doe het haar niet na. (maar heb dan ook een giga hekel aan poetsen)

Tot zover deze ode aan mijn hulp
quote:MissBennet schreef op 12 juli 2011 @ 14:31:

Hoe zijn jullie aan je hulp gekomen? Via via of een briefje bij de supermarkt opgehangen? En blijven jullie thuis als ze komt?

Via een collega. Mijn ouders via marktplaats met zeer wisselend succes, van heel goed tot belabberd.

En nee, ik blijf niet thuis als zij er is. Sterker nog, als ik er wel ben, bel ik haar af.

Oja, ze komt 2 uur per week en krijgt daar 30 euro voor. We hebben een appartement, 2 poezen en een kind van anderhalf. Nodige viezigheid dus
No but yeah but no but yeah but no but yeah no but yeah but no because I'm not even going on the pill because Nadine reckons they stop you from getting pregnant.
Even off topic: ¤15 vind ik echt ontzettend veel. Dat zou betekenen als ze 36 uur per week zou schoonmaken, ze ¤2340 per maand netto over houdt.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven