Een schoonmaakster: wat kost dat?
dinsdag 12 juli 2011 om 14:09
Wij zijn op zoek naar iemand die één keer per week wil komen schoonmaken. Onze wens is
- de benedenverdieping (halletje, woonkamer met open keuken, bijkeuken,ong 55m2 ) stoffen, zuigen en dweilen
- de bovenverdieping ( overloop en 3 slaapkamers, ong 35m2) stoffen en zuigen
- de badkamer en een apart toilet soppen
- eens per maand een extra klus zoals ramen lappen/koelkast schoonmaken etc.
We hebben een kindje van 3,5 maand en een poes (die behoorlijk verhaart...). Hoeveel uur per keer/week is dan redelijk voor een ervaren schoonmaakster en wat zou een fatsoenlijk uurtarief zijn?
- de benedenverdieping (halletje, woonkamer met open keuken, bijkeuken,ong 55m2 ) stoffen, zuigen en dweilen
- de bovenverdieping ( overloop en 3 slaapkamers, ong 35m2) stoffen en zuigen
- de badkamer en een apart toilet soppen
- eens per maand een extra klus zoals ramen lappen/koelkast schoonmaken etc.
We hebben een kindje van 3,5 maand en een poes (die behoorlijk verhaart...). Hoeveel uur per keer/week is dan redelijk voor een ervaren schoonmaakster en wat zou een fatsoenlijk uurtarief zijn?

dinsdag 12 juli 2011 om 15:33
dinsdag 12 juli 2011 om 15:34
Hm, met MP dus wisselende ervaringen... Referenties is een goede tip, maar worden bij de aangeboden hulpen in mijn regio niet gegeven...
Ga toch maar eens rondvragen bij bekenden, denk ik. En 15 euro is niet weinig, maar als hij/zij daarvoor mijn wc pot wil schrobben en echt een goeie hulp is, dan heb ik dat er graag voor over!
Ga toch maar eens rondvragen bij bekenden, denk ik. En 15 euro is niet weinig, maar als hij/zij daarvoor mijn wc pot wil schrobben en echt een goeie hulp is, dan heb ik dat er graag voor over!
dinsdag 12 juli 2011 om 15:39
quote:lichtpuntjes schreef op 12 juli 2011 @ 15:26:
Even off topic: ¤15 vind ik echt ontzettend veel. Dat zou betekenen als ze 36 uur per week zou schoonmaken, ze ¤2340 per maand netto over houdt.
het bedrag is juist zo hoog omdat de meesten enkel 2/3 adresjes hebben. hiermee heb je dus zo'n.. 10 uur per week. sommigen wel meer. maar het is niet zo dat de particuliere dames/heren 36 uur poetsen.
ps. Ik ben 20, en poets ook. als ik 2 huisjes op een dag doe ben ik kapot en dan wil ik de volgende dag echt niet meer 2 doen.
Even off topic: ¤15 vind ik echt ontzettend veel. Dat zou betekenen als ze 36 uur per week zou schoonmaken, ze ¤2340 per maand netto over houdt.
het bedrag is juist zo hoog omdat de meesten enkel 2/3 adresjes hebben. hiermee heb je dus zo'n.. 10 uur per week. sommigen wel meer. maar het is niet zo dat de particuliere dames/heren 36 uur poetsen.
ps. Ik ben 20, en poets ook. als ik 2 huisjes op een dag doe ben ik kapot en dan wil ik de volgende dag echt niet meer 2 doen.

dinsdag 12 juli 2011 om 15:40
quote:lichtpuntjes schreef op 12 juli 2011 @ 15:26:
Als ze het 36 uur zwart zouden doen, dan houden zit dit bedrag over. Maar dan zijn ze niet verzekerd als ze ziek zijn en bouwen verder niets op. Aan hun de keus.
En meestal is het inderdaad een bijbaantje.
Als ze het 36 uur zwart zouden doen, dan houden zit dit bedrag over. Maar dan zijn ze niet verzekerd als ze ziek zijn en bouwen verder niets op. Aan hun de keus.
En meestal is het inderdaad een bijbaantje.
dinsdag 12 juli 2011 om 16:38
quote:Jorina schreef op 12 juli 2011 @ 14:35:
[...]
Ik woon ook in het NO, ik zou dan zeker niet meer dan 10 euro geven, is hier in de omgeving blijkbaar een gangbaar bedrag.
.
hier ook het NO en ik heb zelf wegens tjdelijk geldgebrek een poetsadres .
12,50 per uur / 3 uur per week
10 euro vind ik echt te weinig voor redelijk zwaar werk.
[...]
Ik woon ook in het NO, ik zou dan zeker niet meer dan 10 euro geven, is hier in de omgeving blijkbaar een gangbaar bedrag.
.
hier ook het NO en ik heb zelf wegens tjdelijk geldgebrek een poetsadres .
12,50 per uur / 3 uur per week
10 euro vind ik echt te weinig voor redelijk zwaar werk.
dinsdag 12 juli 2011 om 17:21
fijn kitty huppeldepup als jij het niet zwaar vindt maar ik dus wel.
Ik werk bij een gezin op een boerderij en ben echt (op het koffiedrinken met de familie na) 3 uur hard aan het buffelen.
niet het gewone tempo wat ik thuis heb maar vol gas.
dan ben ik na 3 uur echt wel moe en bezweet.
maar fijn dat dat alles jou geen nekele moeite kost,petje af hoor..
Ik werk bij een gezin op een boerderij en ben echt (op het koffiedrinken met de familie na) 3 uur hard aan het buffelen.
niet het gewone tempo wat ik thuis heb maar vol gas.
dan ben ik na 3 uur echt wel moe en bezweet.
maar fijn dat dat alles jou geen nekele moeite kost,petje af hoor..
dinsdag 12 juli 2011 om 17:23
Hier ook een poets via MP. Heb hiervoor iemand via via gehad maar daar was ik een stuk minder tevreden over.
Deze hulp doet 1x in de twee weken in drie uurtjes (appartement met kat):
Alle vuilnisbakken legen, de keuken, de vaatwasser leegruimen/inruimen, alles stoffen, badkamer, toilet en de vloer dweilen. Als ik haar vraag lapt ze ook de ramen nog.
Super tevreden dus!
Deze hulp doet 1x in de twee weken in drie uurtjes (appartement met kat):
Alle vuilnisbakken legen, de keuken, de vaatwasser leegruimen/inruimen, alles stoffen, badkamer, toilet en de vloer dweilen. Als ik haar vraag lapt ze ook de ramen nog.
Super tevreden dus!
dinsdag 12 juli 2011 om 17:47
quote:moeilijkenaam schreef op 12 juli 2011 @ 15:39:
[...]
ps. Ik ben 20, en poets ook. als ik 2 huisjes op een dag doe ben ik kapot en dan wil ik de volgende dag echt niet meer 2 doen.Mijn zusje doet 31uur per week huishouding en is altyd blij als het weekend is.Zij doet het wel wit dus bij een thuiszorg organisatie.
[...]
ps. Ik ben 20, en poets ook. als ik 2 huisjes op een dag doe ben ik kapot en dan wil ik de volgende dag echt niet meer 2 doen.Mijn zusje doet 31uur per week huishouding en is altyd blij als het weekend is.Zij doet het wel wit dus bij een thuiszorg organisatie.
dinsdag 12 juli 2011 om 17:51
quote:4Hellokitty schreef op 12 juli 2011 @ 16:48:
redelijk zwaar werk?? Schoonmaken is geen zwaar werk hoor.
Het is werk waarvoor je geen enkele opleiding hoeft te volgen, de taal niet hoeft te spreken? Je hoeft er vrijwel niet bij na te denken.Nou ben ik niet met je eens wil je anders een weekje ruilen met me zusje die het 31 uur per week doet?Zij is alleen de vrijdag middag vrij.
Het is werk waarvoor je geen enkele opleiding hoeft te volgen, de taal niet hoeft te spreken? Je hoeft er vrijwel niet bij na te denken.Nou ben ik niet met je eens wil je anders een weekje ruilen met me zusje die het 31 uur per week doet?Zij is alleen de vrijdag middag vrij.

dinsdag 12 juli 2011 om 19:48
dinsdag 12 juli 2011 om 19:52

dinsdag 12 juli 2011 om 21:32
quote:4Hellokitty schreef op 12 juli 2011 @ 16:48:
Het is werk waarvoor je geen enkele opleiding hoeft te volgen, de taal niet hoeft te spreken? Je hoeft er vrijwel niet bij na te denken.
En net als veel ongeschoold werk is het dus een fysieke baan die ook nog behoorlijk zwaar is.
Hoe kortzichtig kun je zijn...
Maar, weer even on topic. Ik denk dat een proeftijd een goed idee is. En dan zou ik beginnen met een iets lager uurloon dan je bereid bent maximaal te betalen. Bevalt alles goed, dan kun je na bijvoorbeeld drie maanden een of twee euro opslag geven. Dat is erg fijn voor je arbeidsrelatie! Denk je ook aan vakantiegeld? (mijn ouders betalen de hulp 3 weken per jaar vakantie door)
Het is werk waarvoor je geen enkele opleiding hoeft te volgen, de taal niet hoeft te spreken? Je hoeft er vrijwel niet bij na te denken.
En net als veel ongeschoold werk is het dus een fysieke baan die ook nog behoorlijk zwaar is.
Hoe kortzichtig kun je zijn...
Maar, weer even on topic. Ik denk dat een proeftijd een goed idee is. En dan zou ik beginnen met een iets lager uurloon dan je bereid bent maximaal te betalen. Bevalt alles goed, dan kun je na bijvoorbeeld drie maanden een of twee euro opslag geven. Dat is erg fijn voor je arbeidsrelatie! Denk je ook aan vakantiegeld? (mijn ouders betalen de hulp 3 weken per jaar vakantie door)
dinsdag 12 juli 2011 om 21:35
Een proeftijd? Waarom? Je stelt toch geen contract op? Als je niet tevreden bent zeg je gewoon dat ze niet weer hoeft te komen. Voor de optie van Kastanjez zou ik als ik schoonmaakster was ale helemaal niet op komen draven, er zijn genoeg mensen die wel meteen het gewone uurloon betalen, waarom dan voor een schijnje drie maanden proefdraaien bij iemand?
Een poets aannemen is geen hogere wiskunde hoor, niet te moeilijk doen.
Een poets aannemen is geen hogere wiskunde hoor, niet te moeilijk doen.