te druk maken om kleine dingen

13-07-2011 07:46 14 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoe kom ik daar toch van af? Of geeft iemand mij een schop onder mijn kont.

Ik maak mij te druk om de kleine dingen. Ik heb zelf paar jaar kranten gelopen en toen een tijdje niet en nu ben ik weer begonnen. Vanmorgen stortregen en heb er 2 uur over gedaan. Ik kon niet alles afkruisen maar onthield wel welke huizen ik gedaan had en welke ik nog moest doen. Maar nu heb ik dus toch 2 kranten over, en ik weet zeker dat ik ze bezorgd heb. Ik heb nog na gefietst en ben gaan google mapsen, het is pas mijn 4e dag en de eerste keer dat ik dus twijfel. Het kan ook zijn dat hun teveel geteld hebben, maar ik zit nu naar mezelf te kijken. Want ik kom er nu gewoon niet achter. Pas morgen ochtend als ik een klacht heb, maar wilde eigenlijk gewoon klachtenloos blijven, om te bewijzen dat ik het nog steeds goed doe, net als toen.

Maar toch knaagt het aan mij. Mensen maken wel fouten dat weet ik, maar ze betalen wel voor het krantje en als ze die dan niet of pas later krijgen, weet niet of de baas dan nog langs gaat als hij klachten binnen krijgt. Dan vind ik het toch lullig.

Hoe gaan jullie met situaties om die eigenlijk niet veel voorstellen maar waar je je toch druk om maakt?
Ik lees mee, maak de laatste tijd steeds drukker over dingen die er gewoon niet toe doen!
Hallo barberaAnn, oké over wat soort dingen gaat het dan vooral?
Ik ga binnenkort verhuizen en zit in een tijdelijke woning. Maak me druk dat ik geen wasmachine heb, de stroom snel uitvalt en ik geen kookstel meer heb. Je zou denken dat eten bij mijn moeder en de was brengen leuk en fijn is, maar dat vind ik juist niet. Ben nu 23, woon al bijna 2 jaar op mezelf en bemoederd worden vind ik echt vreselijk!

*moet er eigenlijk van genieten, maar kan het niet*
BararaAnn. voor minder dan 100 euro kan je een wamachine en een kooktoestel scoren op marktplaats.

Maak je niet druk om de problemen, probeer naar de oplossing te kijken.
Wat mij erg geholpen heeft is om een piekermoment in te lassen per dag. Bij mij was dat 's ochtends als ik onder de douche sta. Dan mag ik piekeren wat ik wil. Daar buiten echter niet. Dan moet je het uitstellen tot aan het piekermoment.

Google maar eens op 'stop piekeren' of piekerkwartier

http://gripopjedip.nl/site.php/32/273/P525
Bij mij begon het piekeren al toen ik klaar was en ik duizend keer mijn blaadje door las. Maar ik ga je link eens bekijken! Bedankt!
Zoon van vrienden bezorgt ook kranten, hij krijgt er altijd een paar te veel...
Namma, ja ik heb het ook 2 jaar al gedaan, bij andere krant. Maar bij deze kreeg je normaal altijd maar 1 krant voor jezelf. Maar dáárbij heb ik nog 2 kranten over. Nou ja het is het begin dus ik moet niet zo zeuren, dat komt later wel dat je alles uit je hoofd kent..

@BarbarAnn, dat komt vast wel goed. Leuk dat je gaat verhuizen hoop dat je snel in je nieuwe huis zit , dat is toch fijner.
Wat betreft de kranten: ik heb vroeger ook kranten bezorgd. En met grote regelmaat had ik er een of twee extra bij zitten. En die bleven dan dus over, terwijl alle adressen bezorgd waren. Anders ga je morgen je kranten vantevoren tellen. Doe dit eventueel net zolang totdat je je route uit het hoofd kent. Dan weet je zeker dat je geen adressen bent vergeten. Oh en zolang je het lijstje nog nodig hebt, zorg ervoor dat ie geplactificeerd raakt. Das wel zo handig als het regent.

Verder geen tips over hoe je je minder snel druk kunt maken.
cici dat ga ik inderdaad nu doen. heb niet nageteld dus het kan zijn dat hij teveel mee gegeven heeft. Ja het punt is ik heb nog niet van elke dag een lijstje en elke dag is anders. maar ik ga zo naar de winkel hoesjes halen, dan kan ik ze er instoppen en blijft het droog!
ik heb ook kranten gedaan, het is normaal dat er altijd een paar overblijven:) ik zou zeggen volgende keer beter toch;)
quote:chocolaverslaafde1 schreef op 13 juli 2011 @ 07:46:

Hoe kom ik daar toch van af? Of geeft iemand mij een schop onder mijn kont.

Ik maak mij te druk om de kleine dingen. Ik heb zelf paar jaar kranten gelopen en toen een tijdje niet en nu ben ik weer begonnen. Vanmorgen stortregen en heb er 2 uur over gedaan. Ik kon niet alles afkruisen maar onthield wel welke huizen ik gedaan had en welke ik nog moest doen. Maar nu heb ik dus toch 2 kranten over, en ik weet zeker dat ik ze bezorgd heb. Ik heb nog na gefietst en ben gaan google mapsen, het is pas mijn 4e dag en de eerste keer dat ik dus twijfel. Het kan ook zijn dat hun teveel geteld hebben, maar ik zit nu naar mezelf te kijken. Want ik kom er nu gewoon niet achter. Pas morgen ochtend als ik een klacht heb, maar wilde eigenlijk gewoon klachtenloos blijven, om te bewijzen dat ik het nog steeds goed doe, net als toen.

Maar toch knaagt het aan mij. Mensen maken wel fouten dat weet ik, maar ze betalen wel voor het krantje en als ze die dan niet of pas later krijgen, weet niet of de baas dan nog langs gaat als hij klachten binnen krijgt. Dan vind ik het toch lullig.

Hoe gaan jullie met situaties om die eigenlijk niet veel voorstellen maar waar je je toch druk om maakt?Mijn zoon houd ook elke dag een krant over hoor en die komt hij altyd netjes bij mij brengen.
ja 1 krant, maar heb er nu 2 over. Heb wel 2 wijken, maar had bij 1 wijk 2 kranten over. Maar heb bijna alles afgestreept , de dingen die ik zeker wist dat ik die gedaan had niet (straat met 1 of 2 huizen). Dus weet zeker dat het dit keer goed is gegaan. Dus hoop dat het nu gewoon goed is gegaan.

Voel me er dan zo rot over. Al maken meer mensen fouten maar toch.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven