Geld & Recht alle pijlers

Woningnet en samenwonen

16-07-2011 22:01 11 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een vraag over Woningnet. Kan hierover op de website niets vinden en kan pas maandag bellen, dus ik dacht misschien weet hier iemand het antwoord

Mijn vriend en ik willen gaan samenwonen. Ik ben nu 2 jaar ingeschreven bij Woningnet, mijn vriend 6 jaar. In onze gemeente is de wachttijd gemiddeld 5 jaar. Op dit moment heeft mijn vriend geen vaste baan. Hij studeert en is daarnaast voor zichzelf begonnen, maar verdient hier nog niets mee. Ik heb wel een fulltime baan. Is het mogelijk om nu samen een huis te huren op zijn inschrijving? Wordt er bij het reageren op een woning alleen gekeken naar het salaris van de inschrijver? Hoe zit dit als je gaat samenwonen?
Ik heb hetzelfde gehad. Ik heb mijn vriend bij laten schrijven zodat zijn inkomen erbij werd geteld. Hij was echter nog niet ingeschreven bij woningnet.
Doubt kills more dreams than failure ever will
Ze hebben vast wel een website, ik zou daar eens op kijken!
Bij mij is het even geleden, maar toen heeft mijn vriend de woning gehuurd en heb ik jaarlijks aangevraagd of ik bij hem mocht wonen aan woningnet. Zo kon ik mijn jaren blijven sparen.
quote:jo12345 schreef op 16 juli 2011 @ 22:13:

Ze hebben vast wel een website, ik zou daar eens op kijken!." Kan hierover op de website niets vinden"
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Volgens mij moet je in elk geval x maanden samen ingeschreven staan om "samen" een huis te kunnen accepteren. En in de regio utrecht is x 24........

Er zijn volgens mij ook woningen waarvoor geen inkomenseis geldt.
..
Volgens mij moet je bij woningnet aangeven met hoeveel mensen je wilt verhuizen, als je vervolgens behalve jezelf nog een extra persoon wilt toevoegen wordt ook naar het salaris van deze persoon gevraagd..

Denk dus niet dat je vriend de woning alleen kan huren en jij er bij in kan wonen zonder dat jouw salaris meegeteld wordt..
..
@to, kan jou vriend jou niet gewoon op zijn inschrijving erbij zetten?

@budhagirlie, het probleem is dat je vriend niet als hoofdbewoner wordt gezien omdat hij er nog niet lang genoeg woont. Het heeft dan de schijn dat hij daar als vriendendienst is ingeschreven zodat hij daar kan blijven wonen zonder dat hij jaren op de wachtlijst heeft hoeven staan terwijl de eigenlijke bewoner al van plan was te gaan verhuizen. Of jullie dan gaan trouwen of niet doet er niet toe want zodra de hoofdbewoner weggaat zal hij er ook uit moeten als de woningstichting hem nog geen hoofdbewoner wilt maken.
..

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven