Kruidentuin balkon / kruidentas

17-07-2011 12:31 33 berichten
Hoi,

Ik heb een redelijk smal balkon, maar zou toch graag iets leuks met kruiden doen. Nu kwam ik dit tegen: http://www.vtwonen.nl/blog/tuin-buiten- ... ntuin.html

En dat zou echt perfect passen. Neemt niet teveel ruimte in, en ziet er gezellig uit. Het leek me niet zo moeilijk om zo'n schoenenopberger te vinden..... maar dat is het wel. Iemand een idee? Het is zo'n basic item lijkt me. Zelfs Ikea heeft het niet :(

Andere balkon tips zijn natuurlijk ook welkom!
Alle reacties Link kopieren
Ikea heeft ze wel, op de kinderafdeling! Laatst nog gehaald. Zal even de naam zoeken, kan geen linkje plaatsen met de foon.
Schuin spaan en Zee gras planten potjes
Die schoenopberger zou je kunnen vinden in een campingzaak.

Wat ik ook wel gezien heb, is een baby-badje op een standaard gevuld met tuinaarde en tuinkruiden.

Werkt ook als een tierelier, en is op aangename hoogte.

Het nadeel van die schoenenzak lijkt me dat je goed in de gaten moet houden welke planten veel water nodig hebben, en welke weinig.
Vergeet niet, een “Ja, maar..” is eigenlijk een “nee, want...”
Ze heten kusiner wandopbergers. In verschillende kleuren.
http://www.ikea.com/nl/nl/catalog/products/50163264 dit is de Kusiner van Ikea.
Thanks! Ik bedoel eigenlijk meer zo'n platte (saaie) opberger die je ook wel eens aan de binnenzijde van een kastdeur ziet. Misschien inderdaad maar eens kijken bij een kampeerwinkel.

Maar bedankt in ieder geval voor het meedenken
Hey! Er zijn verschillende Kusingers

Via google kwam ik net op iets anders uit. Toch ook maar even langs Ikea denk ik!
Hema heeft dit soort zakken (eenvaks) ook kant en klaar, dacht ik.
Ik heb er zo een hangen aan een losse haak.

Hebben ze die niet meer bij winkels als De Bokker, Marskramer en misschien ook Xenos? Ik geloof dat de mijne van De Blokker komt.

Ik heb heb er trouwens ook een die ik onder het bed kan rollen. Heel onhandig zonder deksel. Zou misschien nog voor het kweken van champignons gebruikt kunnen worden in de schaduw, onder de bank?? Handig voor het plukken. Zitten wieltjes onder...
quote:friezinnetje schreef op 17 juli 2011 @ 12:41:

http://www.ikea.com/nl/nl/catalog/products/50163264 dit is de Kusiner van Ikea.

Wat een leuk idee. Alleen is die van Ikea wel geschikt voor buiten? En er zitten geen haken aan, waar moet je hem aan ophangen?

Bij het plaatje van de OP zitten van die handige haken aan.
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
Ik heb zelf een paar losse haken van de Hema. Moet je wel even kijken of die bestand zijn tegen vocht. Die zijn speciaal voor aan een deur, maar aan een schutting of zoiets is het misschien ook nog wel mogelijk. Ik neem die altijd mee om tijdelijk iets op te hangen. Kan ook best redelijk wat gewicht aan, maar waren niet goedkoop. Ik weet ook niet of ze die nog hebben.
Ik ga zo nog even de stad in. Ik heb ze ook wel eens gezien van een soort 'buiten-tafel-zeil'. Dat zou natuurlijk ideaal zijn.

Of plan B, misschien kan ik hem wel maken van zeil?? Kan ik in ieder geval zelf het printje kiezen. Nou ja, eerst maar eens kijken wat ik zo tegen ga komen!
Ik ben benieuwd Workit, het lijkt mij ook wel leuk. Alleen die haken moet ik dan nog goedkoop vinden. En geen Ikea in de buurt. Hou ons op de hoogte, graag met foto .
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
Ik heb ook veel kruiden op mijn balkon en wat mij opvalt is dat sommige plantje regelmatig een groter potje nodig hebben dus de schoenenzak gaat niet op voor elke plantje,
Die van Ikea lijken wel aardig groot, Tanti. Heb geen idee wat voor stof het is, maar had even link gezet omdat iemand anders dat niet kon ivm mobiel.

Maar evt zelf maken van een stuk tafelzeil is ook een goeie, kun je ook verschillende maat zakken maken.
Maar die zakken zou je toch ook kunnen gebruiken om losse plastic potjes in te hangen. Als er een schoen in kan, zou je denken dat het ook kan met een leeg potje kan je de maat ook opmeten. Of anders plastic doosjes die iets platter zijn. Lege melkpakken met gaatjes onderin. Die heb je ook van die platte.

Ik ga lekker wat anders doen.

Prettig weekeinde nog! Hier schijnt nog even. Met pluutje even een frisse neus halen.
Friezinnetje, op die Ikea site staat dat het nylon is, geen idee of dat geschikt is voor buiten, je kan het niet wassen trouwens, als je naar beneden scrolt zie je het.
Nylon kan dus heel goed buiten. Beter dan katoen oid.
Als je van die lage bakken wilt, bij mijn tuincentrum kan je die gratis krijgen, van die trayen waar al die plantjes in hebben gezeten. Diverse maten dus. Bedenk mij opeens dat ik die per ongeluk van de week heb weggegooid, had ik er mooi voor kunnen gebruiken. Zal van de week weer wat halen, kan ik daar alvast mee beginnen.
Mv, wij gebruiken ze gewoon voor schoenen en hebben 2 schroeven in de muur geschroefd. Er zitten lusjes aan dat ding, dus makkelijk ophangen.
Nou het is gelukt! Het is alleen iets compleet anders geworden Bij de Xenos hadden ze een hele grote houten etagere (ik denk een meter hoog) bestaande uit drie lagen. Bij een outlet heb ik allemaal gezellige potjes gekocht. Nu nog op zoek naar aarde en plantjes en dan kan hij naar buiten! Fijn omdat het toch de hoogte in gaat, dus in die zin ruimte besparend! Al is het natuurlijk wel groter dan de bedoeling was. Kan ik hier trouwens foto's plaatsen? Ik dacht dat dat niet meer kon?
anoniem_128982 wijzigde dit bericht op 17-07-2011 14:28
Reden: tikfout
% gewijzigd
quote:workit schreef op 17 juli 2011 @ 14:28:

Nou het is gelukt! Het is alleen iets compleet anders geworden Bij de Xenos hadden ze een hele grote houten etagere (ik denk een meter hoog) bestaande uit drie lagen. Bij een outlet heb ik allemaal gezellige potjes gekocht. Nu nog op zoek naar aarde en plantjes en dan kan hij naar buiten! Fijn omdat het toch de hoogte in gaat, dus in die zin ruimte besparend! Al is het natuurlijk wel groter dan de bedoeling was. Kan ik hier trouwens foto's plaatsen? Ik dacht dat dat niet meer kon?Kan wel, maar dan kun je beter alleen het linkje plaatsen.
“Don’t look back – you’re not going that way.”
Oh ik zie allemaal leuke dingen als ik op schoenenzak google!

http://www.kleinezebra.co ... -bloemen-florapola-zilver

http://www.19toenennu.nl/ ... hoenenzak-floralpola-goud

http://gadgetbuy.nl/product/4/196/Opbergzak.html
“Don’t look back – you’re not going that way.”
quote:Juniper_ schreef op 17 juli 2011 @ 13:39:

Mv, wij gebruiken ze gewoon voor schoenen en hebben 2 schroeven in de muur geschroefd. Er zitten lusjes aan dat ding, dus makkelijk ophangen.De zijkanten van mijn terras zijn van glas dus ik moet iets met haken hebben .
Ik vind 15 euro te duur maar er zitten wel leuke tussen;

http://www.40jarig.nl/thuiscadeaus/Opbergzakken

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven