Mode & Beauty alle pijlers

wat ouder willen lijken

17-07-2011 17:36 45 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een tijd hier een topic gevolgd over hoe je er ouder uit kunt zien.

Dit topic kan ik niet meer terug vinden, dus dan open ik hem zelf maar weer opnieuw

Ik word vaak jonger geschat dan dat ik ben. Ik ben 23 en vaak denken mensen dat ik 18 ben. De laatste tijd valt het wel weer wat mee, maar toen ik 20 was werd er weleens gevraagd of ik niet naar school moest. Zelfs een keer bij de supermarkt dat iemand me vroeg of ik al in die auto mocht rijden.

Niet echt leuk, en zit daar ook niet echt op te wachten.

Ik doe al wat meer make-up op en loop vaak op hakken enzo, maar ik ben niet het type om in een net rokje en blouse te lopen om wat ouder geschat te worden.

Ik ben ook niet zo groot en vrij tenger, dus dat zal ook wel meespelen.

Maar ik irriteer me er vaak aan dat je mensen ziet denken dat ze zich afvragen hoe oud je zal zijn. Me vriend is een stukje ouder dan ik, en ik zie er jonger uit dus dan lijkt dat verschil nog groter.

Zijn er meer meiden die hier last van hebben, en wat doen jullie eraan, of trek je je er niets van aan?
Wees blij mens!
i'm on a seafood diet, i see food and i eat it
Kan erg van je kapsel afhangen.

Met opgestoken haar lijk je ouder dan met bijvoorbeeld een vlecht.
En niet "me vriend" zeggen, dan lijk je idd 18-
Ik ben 30 en word altijd veel jonger geschat, heeeeerlijk!
Never look down on anybody, unless you're helping them Up.
Heerlijk toch. Ik ben eind 20 en ik word nog altijd 21 geschat. Ik vind het prima!
-
Vorig jaar(25) werd ik voor het laatst in de supermarkt gevraagd om mijn id (voor 2 speciaalbiertjes icm met een kilo aardappels, een brocolli en nog wat boodschappen die je niet bij een 16-jarige verwacht. Tot 20 jaar moeten ze vragen, maar ik keek de jonge cassiere toch vreemd aan. Ik hou het er maar op dat ik jonger lijk, maar dat sommige mensen ook beroerd zijn in leeftijden schatten. Draag geen extra make up oid.
Heerlijk toch? Nu vind je het misschien vervelend (legitimatie overleggen als je een fles wijn koopt) maar over twintig jaar wil je er waarschijnlijk ook graag uitzien als iemand van 25.
verba volant, scripta manent.
quote:MarianneDavids schreef op 17 juli 2011 @ 17:50:

Heerlijk toch? Nu vind je het misschien vervelend (legitimatie overleggen als je een fles wijn koopt) maar over twintig jaar wil je er waarschijnlijk ook graag uitzien als iemand van 25.Ja, dat wil ik! Ik wil het probleem van TO!
.
Ik word ook wel eens jonger geschat.

Pas nog: ik vertelde dat ik 14 jaar geleden het huis uit ging. Die man verschrikt: wat is er gebeurd dan? Ik: nou gewoon, ik ging op kamers!

Bleek dat hij me 26 schatte Ik was op dat moment 33.

Wat ik wel lastig vind is dat minder serieus word genomen, vaak word gezien als iemand die net komt kijken. En dan vooral zakelijk. Mijn haar is overigens eigenlijk altijd opgestoken, maar dan nog... Ik heb gewoon een jong gezicht.
Ja iedereen zegt dat, heerlijk toch.

Maar zo heerlijk vind ik het niet. Ja over 10 jaar misschien.

Nee ik ben niet het type om dingen te doen alleen om ouder te lijken. Schoenen met hakken vind ik ook leuk.

En me lange haren ga ik ook echt niet afknippen om ouder te lijken.

Ik heb ook een keer gehad, dat bij de praxis een medewerkster vroeg of ik niet eerst thuis met mn ouders even moest overleggen om die kast te bestellen. Heb haar gezegd dat dat niet nodig was, me man liep hier ook ergens in de winkel

Maar het scheelt inderdaad wel of je op je gympjes loopt en een spijkerbroek of op hakken en een jurkje met je haar in een knot.
Ik trek me er niks van aan. Vind het juist leuk om bijv mijn ID-kaart te moeten laten zien als ik in een vreemde supermarkt drank koop.

Ik kan soms kinderkleding kopen, scheelt weer geld.
Ik ben eind 20 en wordt vaak begin 20 geschat. Laatst was iemand verbaasd dat ik al 4 jaar een eigen huis heb. Ik zei dat ik 28 was en toen zei ze: "Ooh, ben je al zo oud, ik dacht dat je net 20 was...." Ik heb schijnbaar een heel jong uitziend gezicht (babyface?). Maar ik zit er niet mee.
En je kan er je voordeel mee doen. Zo heb ik ooit eens twee kaartjes voor 17-jarigen gekocht, terwijl vriendin (ook klein) en ik 25 waren. Scheelde ook geld!
Nou, ga kettingroken, half uur per week onder de Superbruinerzonnebank en elke dag een fles wijn opentrekken laat zijn sporen achter.
Ik (30) kocht laatst een pakje sigaretten en moest ook mijn ID laten zien. Ik was helemaal flabbergasted, maar moest er vooral om lachen. Meestal wordt ik begin 20 geschat, nou ja, als ik alleen ben, als ik mijn kinderen van 8, 7 en 3 bij me heb, zullen ze wel iets anders denken. Als ik weleens uitga met een vriendin, heb ik ook vaak van die jonge ventjes achter me aan. Hoewel dat waarschijnlijk vooral een kwestie van hoe meer ik drink hoe leuker jij wordt, zal zijn. Maar ik vind het wel vleiend. En ik ben lang en gewoon redelijk slank.

Haha, vroeger kon ik me altijd ouder voordoen om ergens binnen te komen. En nu kan ik nog voor begin 20 door.

Maak je niet druk, ik denk dat je problemen zoekt die er niet zijn.
ben 31 en laatst vroeg iemand op welke school ik zit..

mensen vragen me van wie 'die' baby is (mìjn baby!!)..

toen ik lerares was, werd ik altijd als 1 vd leerlingen aangezien..

heb geen probleem met deze opmerkingen. vind het vaak grappig, vooral al je die verbaasde reacties ziet of als je mensen een beetje in de maling kunt nemen. hoe ouder je wordt, hoe leuker het is!

het vervelende is inderdaad dat je niet altijd even serieus genomen wordt. dat vind ik nogal dom van de betreffende mensen..

geniet ervan!
quote:Vinyl schreef op 17 juli 2011 @ 17:58:

Wat ik wel lastig vind is dat minder serieus word genomen, vaak word gezien als iemand die net komt kijken. En dan vooral zakelijk. Mijn haar is overigens eigenlijk altijd opgestoken, maar dan nog... Ik heb gewoon een jong gezicht.Kan me voorstellen dat het lastig is. Heb het zelf ook, ga ik naar een ziekenhuis en vraag ik me af of de arts al van de middelbare school af is en zo ja: hoe lang. Vind ze zo jong/jong ogen. En vind het stom van mezelf om zo te denken, maar toch...
quote:Lella schreef op 17 juli 2011 @ 18:05:

Ik (30) kocht laatst een pakje sigaretten en moest ook mijn ID laten zien. Ik was helemaal flabbergasted, maar moest er vooral om lachen. Meestal wordt ik begin 20 geschat, nou ja, als ik alleen ben, als ik mijn kinderen van 8, 7 en 3 bij me heb, zullen ze wel iets anders denken. Als ik weleens uitga met een vriendin, heb ik ook vaak van die jonge ventjes achter me aan. Hoewel dat waarschijnlijk vooral een kwestie van hoe meer ik drink hoe leuker jij wordt, zal zijn. Maar ik vind het wel vleiend. En ik ben lang en gewoon redelijk slank.

Haha, vroeger kon ik me altijd ouder voordoen om ergens binnen te komen. En nu kan ik nog voor begin 20 door.

Maak je niet druk, ik denk dat je problemen zoekt die er niet zijn.Kom maar op met al die tips
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
ik heb er ook last van, altijd gehad ook. Althans geen last last maar meer dat ik het ook heb, dat ze me jonger schatten. Zo heb ik een jaar of 6 geleden meegedaan aan een assessment ( als acteur/ proefpersoon) en de mensen van de opleiding wisten niet beter ( en dachten ook echt) dat ik een 17 jarige puber was die tegen alles en iedereen aanschopte. Was op dat moment 28 en was bezig met het vierde jaar van diezelfde opleiding.

Heb blijkbaar ook een erg jonge stem. Pas geleden belde er iemand van mans werk en die vroeg of mijn vader thuis was. Was helaas niet wakker genoeg om te antwoorden dat ik mocht hopen van niet, omdat het er anders behoorlijk zou stinken. Vader is namelijk 4 maanden geleden overleden.

Maar om antwoord te geven op je vraag: ja ik heb het ook en soms vind ik het irritant maar meestal trek ik me er niets van aan.
quote:Nastik schreef op 17 juli 2011 @ 18:03:

elke dag een fles wijn opentrekken laat zijn sporen achter.

Dat helpt niks hoor

Word ook altijd jonger geschat. Heb in het verleden heel wat alcohol naar binnen gewerkt maar het heeft niet geholpen.
Ik denk niet dat kleding etc. veel uitmaakt hoor, ik draag mijn haar opgestoken, draag hakken, en hele nette kleding die niet veel van mijn leeftijd dragen en ik word alsnog jong geschat.
Ik snap je probleem wel, TO. Ik ben 27 en word ook vaak 19 of 20 geschat. Op zich vind ik dat niet zo'n punt, want in tegenstelling tot veel vriendinnen heb ik nog geen enkele beginnende rimpel of droogtelijntje! :-)

Maar in m'n werk vind ik het wel heel vervelend. Voor mijn gevoel word ik soms niet op waarde geschat omdat ik er zo jong uitzie.

Wat ik zelf (vooral op m'n werk) doe om er ouder uit te zien:

- Vaker een bril dragen i.p.v. mijn lenzen.

- Rustig aan doen met make-up. Hoe meer make-up ik draag, hoe jonger ik eruit zie.

- Een lage staart dragen, i.p.v. een hoge staart (of opsteken)

- Kleding dragen die rust en volwassenheid uitstraalt. Dus geen felle kleuren, maar wel aardetinten of grijs dragen

- Altijd hakken dragen!

Verder blijft het gewoon lastig. Ik heb nu eenmaal een babyface en daar kan (en wil) ik niks aan veranderen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven