Favoriete sauna

19-07-2011 15:24 71 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ben zelf een groot saunaliefhebber! Daarom zou ik het leuk vinden om op dit forum elkaars ervaringen met verschillende sauna's in Nederland te delen. Wat is bijvoorbeeld je top 3 in Nederland?
Kalliope, thermen Roosendaal is sinds vorige week dicht, ze zijn failliet...
elysium in bleiswijk, lekker dichtbij!

kan er desnoods kruipend met de deur in huis vallen enzo
Mijn stamsauna lekker dichtbij met de fiets of bus: De Thermen te Nijmegen (met opgietingen die tot de beste horen, zeker als Rob de Bruyckere ze geeft).

Favoriete andere sauna's:

- Elysium (zeer uitgebreid, mooi ruim aangelegd, mijd wel het liefst de weekenden)

- Saunadrôme Putten (Niet super uitgebreid, wel zeer uitstekende keuken en goede opgietingen)

- Ryokan (ook niet super uitgebreid, wel zeer mooi en ruim aangelegd met mooie tuin en geweldige keuken met oa. verse sushi!!!)

- Thermen Bussloo

- De Veluwse Bron (beide mooi aangelegd bij een meertje)

- De Thermen Rosmalen (moet na de verbouwing nog mooier worden, verder hele goede opgietingen)

- Gochness (Kessel/Goch, Duitsland)

Mocht ik in de buurt wonen, dan zou de Zwaluwhoeve ook nog een kans maken, niet vanwege de drukte, publiek en wisselvallige horeca, maar wel vanwege de prijs. Als ik naar binnen kan voor een prijs die lager ligt dan de gemiddelde toegangsprijs voor een sportfondsenbad, dan wil er best nog wel eens naartoe, mocht ik in de buurt wonen.

Verder staat nog op mijn lijstje:

- Deverana

- Wellnessboot te Mill (moet ook hele goede opgietingen hebben)

- Spasereen (Maarsseveense plassen, iemand al ervaring met deze sauna?)

- Saré

Ook wel aardig, maar zeer matige opgietingen (de keren dat ik er was): Thermen Tilburg.

Absoluut No-Go, zonde van het geld: Thermen 5 mei te Leiden

Koop ook nooit meer badenkaarten, abonnementen e.d. van deze sauna,, want voor je het weet is dit kansloos saunabedrijf ook failliet. Toen ik er eens was (februari/maart) waren er diverse douches defect danwel slecht werkend, douchevloer (begane grond) was gevaarlijk glad, verf laat op allerlei plekjes los etc. Hier is duidelijk sprake van achterstallig onderhoud. Van een vaste gast gehoord dat men de sauna eigenlijk wil verkopen omdat men geen opvolging heeft, maar dat men het niet verkocht krijgt omdat men de hoofdprijs zou vragen. Ook typisch, de handdoeken en badjassen die men huurt hebben zo een diefstal beveiliging zoals men die ook in kledingwinkels ziet, compleet met detectie poortje bij de kassa en die sauna hoofdkussentjes die in de cabines liggen schijnen ook gewoon door mensen meegenomen te worden.

Ik zal dus niet raar staan te kijken als deze sauna een keer failliet gaat.

Verder ook af te raden (op de naturisten dagen na): Thermae 2000 (zeer slechte opgietingen, badpakpubliek wat rustig 'gekleed' doorloopt tot in het saunagedeelte enz.) en Thermen Roosendaal, maar die is ook onlangs failliet gegaan.

Tot slot nog even vermelden dat mijn stamsauna De Thermen te Nijmegen deze week gesloten is vanwege vanwege onderhoud. Er zou sprake zijn van het vernieuwen van de vloer in een of beide hallen. Na deze 'onderhoudsstop' organiseren ze Spaanse weken, tot half augustus en ik geloof daarna Griekse weken met aangepaste gerechten en hapjes op de menukaart en speciale opgietingen. Let er wel op dat wanneer een vloer wordt vernieuwd er de eerste paar weken na de onderhoudsstop nog niet alle saunafaciliteiten beschikbaar kunnen zijn, maar dan zal de entreeprijs mogelijk wel tijdelijk aangepast worden.

quote:Kalliope schreef op 19 juli 2011 @ 17:06:

Ik ken er maar 2 : thermen holiday in Schiedam en thermen Roosendaal.

De tweede vonden we - ik en de vriendin waarmee ik altijd ga - een stuk minder dan de eerste. Het was zo gebouwd dat er behoorlijk veel hoekjes enzo waren... en je merkte dat mensen dan toch om het hoekje gingen staan om hun badjas weer aan te doen... Daardoor hing er een beetje rare sfeer. Het zwembad en de stoomruimte met sauna waren wel echt heeel chill.

Binnenkort voor het eerst naar Elysium, en ergens binnen een jaar voor het eerst naar de Zwaluwhoeve.

Thermen Roosendaal is onlangs failliet gegaan. Las op andere fora dat er vlak voor het faillissement nog badenkaarten verkocht zijn voor zo'n 800 euro.

edit: zie nu pas dat ik mosterd ben.
Favoriete sauna's: (willekeurige volgourde)

Sauna van Egmond, Haarlem

Thermen Geldrop

Zwaluwhoeve

Veluwse bron

Deverana in Den Bosch vond ik verschrikkelijk.

Zeer onvriendelijk personeel. Ik had netjes van tevoren gereserveerd en gevraagd of ik het restaurant ook vast kon boeken, dat kon niet zeiden ze, maar was ook niet nodig. Om half 10 's avonds bleken ze een plekje voor ons te hebben.

Daarnaast, mijn badjas was verdwenen toen ik uit een sauna kwam, ik me netjes melden bij de balie HUUR betaald voor een leenexemplaar. Wordt mijn badjas gevonden wordt ik beschuldigd van het stelen van een badjas en moet mee met de bewaking (hoezo omgekeerde wereld???)
@xsxaxmx: Wat lullig voor je, dat van die badjas.

Deverana is opgezet en van Andries Borggeld, die ook achter sauna Ridderode in Santpoort zit en de grote man van Bo-Rent is. Dus met verhuren hebben ze wel veel ervaring. Verder hangen er ook veel camera's.

Thermen Tilburg vond ik juist een leuke sauna
Sauna Sare in Oldenzaal; heerlijk rustig en vriendelijk personeel.
5 mei in Leiden vond ik idd ook echt een verschrikking, wat een oude, vieze bende daar. Vreselijk oubollig restaurant erbij, afschuwlijk.

Bleiswijk is idd soms druk, ik neem meestal een doordeweekse dag vrij ervoor. Het fijnste aan die sauna vind ik dat ik me echt even in een andere wereld waan, vol luxe, afwisseling. Het zoutbad is zo zalig! Dat heb ik bij de (4?) andere sauna's waar ik geweest ben nog niet gezien
quote:kevin8 schreef op 19 juli 2011 @ 18:18:

@xsxaxmx: Wat lullig voor je, dat van die badjas.

Deverana is opgezet en van Andries Borggeld, die ook achter sauna Ridderode in Santpoort zit en de grote man van Bo-Rent is. Dus met verhuren hebben ze wel veel ervaring. Verder hangen er ook veel camera's.

Tsja, daar heb ik nu nog wat aan kevin, mijn dag was gewoon verpest en je betaald aan entree toch meer bij hen dan bij de zwaluwhoeve, enz. Dan denk ik, voor dat geld mag je toch een beetje brabantse gezelligheid vriendelijkheid verwachten?

Ik zal er nooit meer een stap binnen zetten...

Vraag me nu wel af wat ze met die camera's willen bereiken dan?

Anyway. Het gaat hier om de beste sauna's niet om mijn gezeur.

Morgen ga ik gewoon weer lekker naar geldrop!
Ow, dat wist ik niet, van Roosendaal. Nou ja, ik ben er 1 keer geweest, en we hadden allebei iets van 'Hier hoef ik niet per se nog een keer heen', dus ik begrijp het ook wel een beetje.quote:resaca schreef op 19 juli 2011 @ 17:44:

elysium in bleiswijk, lekker dichtbij!

kan er desnoods kruipend met de deur in huis vallen enzo Ik wil juist niet naar de sauna in mijn eigen stad toe. Straks kom ik nog een docent tegen ofzo. Maar goed, dat is die in Leiden, dus ik schijn er niet veel aan te missen.
Liever elitair dan een pauper!
Mijn favoriete sauna bij uitstek is Thermen Bussloo, omdat dit de mooiste sauna is!
O ja... Voor de mensen die nog een korting wille scoren voor Thermen Bussloo, check: facebook Thermen bussloo
quote:fj2011 schreef op 20 juli 2011 @ 16:28:

O ja... Voor de mensen die nog een korting wille scoren voor Thermen Bussloo, check: facebook Thermen bussloo Zorg er trouwens dan eerst voor dat je het blaadje 'intens' van Thermen Bussloo in de bus krijgt, daar staan ook altijd interressante kortingsbonnen in zoals 2e persoon Gratis sauna-entree (of 50% korting bij één persoon).

Ps. ik zal proberen af en toe deze topic te bumpen, want anders krijgen we om de paar maanden steeds dezelfde topics, hetzij in deze pijler, hetzij in de mode & beauty pijler.
www.gratisnaardesauna.nl

ook wel een handige site voor als je met 2 personen gaat.

dan heb je het 2de kaartje gratizzz

(en komtie niet gelijk uit op de suana van je keuze kun je nog een poging doen of wat met de postcodes spelen)
Zwaluwhoeve was mij wel goed bevallen. Ik heb alleen medeleven met de buurtbewoners, wat een auto's op drukke dagen! Echter, de mensen vindt je niet terug in de sauna.
quote:moppie0407 schreef op 19 juli 2011 @ 21:18:

5 mei in Leiden vond ik idd ook echt een verschrikking, wat een oude, vieze bende daar. Vreselijk oubollig restaurant erbij, afschuwlijk.

Bleiswijk is idd soms druk, ik neem meestal een doordeweekse dag vrij ervoor. Het fijnste aan die sauna vind ik dat ik me echt even in een andere wereld waan, vol luxe, afwisseling. Het zoutbad is zo zalig! Dat heb ik bij de (4?) andere sauna's waar ik geweest ben nog niet gezienIk ben er 2 jaar geleden voor het laatst geweest en vind juist de huiselijkheid , het knusse van 5 mei gezellig . Dat dat ding nog steeds te koop staat . Ze vroegen er destijds 6 miljoen voor . Ik zie dat echtpaar nog in het harnas sterven Amstelland in uithoorn vind ik aan een opknapbeurt toe zijn.
quote:boterblommetje schreef op 22 juli 2011 @ 18:06:

www.gratisnaardesauna.nl

ook wel een handige site voor als je met 2 personen gaat.

dan heb je het 2de kaartje gratizzz

(en komtie niet gelijk uit op de sauna van je keuze kun je nog een poging doen of wat met de postcodes spelen)daar heb ik een trucje voor
vertel....
Je hebt ook nog volgende website:

http://tweedekaartjegratis.nl/resultaten/?cat=2

en kijk ook eens hier of hier.

Voor jarigen of degenen die gratis naar de sauna willen op zijn/haar verjaardag is deze topic op eerder vermeld fourm ook wellicht interressant.

Let daarnaast goed op de advertenties met kortingsbonnen die regelmatig in kranten en tijdschriften staan.

Met stip op 1: Devarana in Den Bosch. Ik vind dat de mooiste sauna in Nederland.

Veluwse Bron en Thermen Bussloo op een gedeelde 2e plaats. Al vind ik Bussloo wat kleinschaliger en sfeervoller.

De andere sauna's waar ik geweest ben (Sauna Houten, Spa en Welness Weesp, Zwaluwhoeve, Thermen Holiday, Sauna Soesterberg, Saunadome Putten en nog een paar hotelsauna's), zitten qua faciliteiten, sfeer en hygiene daar ver onder.

Ik heb nog een paar kortingbonnen van de Veluwse Bron en Thermen Bussloo liggen die ik zelf niet gebruik:

- Bussloo: 2e persoon gratis of 50% korting op entreeprijs (geldig t/m 31 juli)

- Veluwse Bron: welnesscoupon twv 5 euro korting (geldig t/m 30 sept)

- Veluwse Bron: waardebon twv 5 euro korting (geldig ma-vrij t/m 31 aug)

- Veluwse Bron: gratis rasulbehandeling twv 19,50 euro bij een entree of arrangement.

Dus als iemand interesse heeft, laat maar even weten dan stuur ik het op.
Villa aqua in Oostende (belgië)

Heel mooi en luxe!
Voor de Groningers / Drenthen, of degenen die kilometers maken leuk vinden. Kleinschalig en gezellig in Wildervanksterdallen.

Ook heerlijk eten, ruime porties, voor een meer dan schappelijke prijs.

http://www.saunadalhuus.nl/
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
Mijn favoriete Sauna is; thermen Nijmegen.
Ik ga regelmatig naar de sauna in Eindhoven en vind die erg prettig, laatst voor het eerst naar de zwaluwhoeve geweest en was toen ook gewoon goed, de sauna in Zuidwolde, drenthe vond ik te weinig baden hebben, Amstelveen, Romana is leuk voor een paar uurtjes net als Tilburg..

Wil dit weekend mss naar Devarana, maar hoor veel over camera's? en kan nog niet echt kortingsbonnen vinden, wilden eigenlijk weer naar zwaluwhoeve want daar kon je gratis heen maar die was afgelopen zondag vol.. iig ze namen geen reserveringen meer aan..

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven