Geld & Recht alle pijlers

Toeslagen nu opzeggen?

19-07-2011 22:26 57 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ben halverwege juni gaan samenwonen. Mijn partner wordt na een half jaar pas mijn toeslag partner. IS het verstandig om nu alvast mijn toeslagen op te zeggen of na een half jaar als hij officieel mijn toeslagpartner wordt.

Volgens berekeningen heb ik geen recht meer op toeslagen omdat hij 43500 per jaar verdient en ik een schamele 25000. Hierdoor zitten we in de bovengrens.

Ik ben benieuwd naar jullie advies. Ik heb vandaag de belasting telefoon gebeld, maar de jongen die mij te woord stond, wist mij niet meer te vertellen dan wat er op de website staat.

Ik ben benieuwd naar jullie advies.
quote:magic2009 schreef op 20 juli 2011 @ 00:51:

Trouwens, op de kinderopvangtoeslag na, worden de toeslagen per de 1e vd maand berekend. Je kan daarom ook niet in het digitale wijzigingsformulier ook geen tussentijdse datum opgeven. Dus 10 juni zou uiteindelijk voor de berekening 1 juli worden..

Het inkomen vd toeslagpartner voor een bepaalde periode (dus bijv niet voor een heel jaar als dat het geval is), zou berekend worden als

Inkomen bruto heel jaar 12000 : 12 x aantal maanden samen ingeschreven/fiscaal partnerschap in dit jaar.Mee eens
Nee ik werk niet voor de Belastingdienst.
@esther55 Ach zo

TO, als je er niet zeker van bent, gewoon even bellen met de Toeslagen. Kleine moeite en mijn collega's helpen je graag hoor Maar dan heb je misschien voor jezelf bevestiging.

Welterusten!
Je moet je alleenstaande ouderkorting sowieso terug betalen. Die rekenen per 6 maanden. Dus als je langer dan 6 maanden samen woont wordt dat gezien als een heel jaar. Verder gaat de huurtoeslag, kinderopvangtoeslag en de zorgtoeslag per maand.
quote:Silvy schreef op 20 juli 2011 @ 09:27:

Je moet je alleenstaande ouderkorting sowieso terug betalen. Die rekenen per 6 maanden. Dus als je langer dan 6 maanden samen woont wordt dat gezien als een heel jaar. Verder gaat de huurtoeslag, kinderopvangtoeslag en de zorgtoeslag per maand.

Zo kan ik het mij ook herinneren. Ik ben 4 jaar terug in mei weer gaan samenwonen, dus langer dan 6 maanden samenwonend in dat jaar. Kon de (aanvullende) alleenstaande ouderkorting die ik t/m mei had ontvangen volledig terugbetalen!!!!!

Zorgtoeslag heb ik per mei laten stopzetten en de kinderopvangtoeslag gewijzigd.
Wie wind zaait zal storm oogsten
Volgens mij hadden jullie na 1 juli samen moeten gaan wonen, althans het aangeven ervan. Nu woon je in 2011 langer dan 6 maanden samen (als hij tot en met december bij je ingeschreven staat natuurlijk) en verlies je toeslagen. Zonde want het scheelt maar 2 weken als je half juni bent gaan samenwonen.
Celine, ik was daar helemaal niet mee bezig. Dacht ja: Nu is het wel mooi en nu gaan we ervoor.

Ik heb deze maand weer gestort gekregen. :-((

Ik heb gisteravond onze toetsingsinkomen gewijzigd en dus verhoogd en ik heb de aanvraag voor kinderbijslag gewijzigd. Ik weet niet of ikhet had moeten stopzetten.

Nu ik onze toetsingsinkom heb gewijzig vraag ik me af of dit automatisch van toepassing zal zijn op mijn zorgtoeslag.

Ik heb trouwens nooit alleenstaande ouderkorting/opvangtoeslag of huurtoeslag aangevraagd en/of ontvangen. Alleen kinderopvang en zorgtoeslag. Toen ik dit jaar begon bij mijn nieuwe baan, heb ik aangegeven dat mijn inkomen hoger zou worden en mijn zorgtoeslag is toen verlaagd.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven