Mei 2009

06-03-2011 20:00 2620 berichten
Alle reacties Link kopieren
Nieuwe ronde nieuwe kansen.

Hier kunnen we voorlopig weer even lief en leed en aankopen met elkaar delen!!

Ik heb wel de tabel aangepast, hoop dat jullie dat geen probleem vinden!

Nick Kindje Verjaardag Rozerood Thirza17 aprHelemi Ishan25 aprKaatje_82 Lukas27 aprSnok Binck27 aprSanne069 Tess30 aprilChicaa Jolijn5 meiDoggie Tim14 meiVisje1 Norah14 meiHippiechickNYC Tess14 meiJanets Watse15 meiElza35 Joy-Anna18 meiSuzzel Lucas19 meiPotsiedikkie Mieke24 meiJulia1979 Eline25 meiBarakuda Nick2 juniBobbie Sofie2 juniKosmic Emily3 juni
nou ladies wat zijn jullie allemaal aan het doen ? druk druk druk?

Leuk fietsje sanne! Helemaal een leuke site voor fietsen. Zag voor oudste hier ook al een leuke. Heb net voor zoonlief een nieuwe fiets gekocht bij de hema. Zat allerlei korting op en heb hem uiteindelijk voor 51 euro! Echt een koopje en een super stoer ding. Hij is enorm blij. Dochter krijgt nu voor haar verjaardag in augustus een nieuwe fiets. Voor tess heb ik er nog een staan! Ook een leuke roze hoor.

Muurtje weer klaar? Fijn dat je zo'n handige broer hebt!

Elza, wat sneu dat joy steeds nee zegt als je langs het kdv komt of er naartoe gaat!! Arme schat. voor jou ook niet leuk. Maar als ze daar is is het prima toch? Ook wel een beetje uitproberen misschien. Gezellig dat je bezoek krijgt voor je verjaardag! Goed idee om het bedje daarna te doen denk ik.

julia hoe voel je je vandaag? was het lekker rustig even een nachtje zonder kind?? Hoop dat je een beetje bij hebt kunnen tanken.

RR meteen weer vol aan de slag dus. We hebben zeker aan je gedacht in je tentje! Het is in frankrijk ook niet zulk denderend weer op dit moment..... na het weekend ziet het er al een stuk beter uit. dat wel.

Verder niet veel te melden hier hoor. TEss is hartstikke vrolijk maar ze probeert me ook uit. Laatst zag ze crackers en ging helemaal op de grond liggen spartelen dat ze een cracker wilde maar ze moest eerst van mij haar ontbijt opeten. Uiteindelijk realiseerde ze zich dat het niet ging lukken en heeft ze vrolijk haar ontbijt op zitten eten

Spullen voor de vakantie wel bijna op orde, nichtje gaat morgen naar huis boehoe, manlief druk en stress voor de vakantie. What's new???
Nou, jammer zeg dat het zo stil is hier.Wilde net even delen dat

Tess vanmiddag op het potje heeft geplast!!!!!!!!

Zomaar uit het niets...ze pakte het potje wel af en toe, ging er dan op zitten en moest alles uit maar verder kwam het niet.

Ik was vanmiddag de badkamer aan het schoonmaken en toen kwam ze naar me toe "mama plassen" en stond aan haar romper te trekken. Dus ik romper losgemaakt, luier af, Tess op het potje en ik weer verder aan de schoonmaak. Komt ze even later met het potje de badkamer binnen met een grote plas erin "mama kijk, mama kijk"

Ben helemaal verbaasd. Laatste tijd had ze juist helemaal niks meer met het potje.

Omdat ze op het potje heeft geplast krijgt ze als ze wakker is een nieuwe fiets haha....

Hip, hier net zo....heel vrolijk maar met vlagen ook heel baldadig en aan het uitproberen. Daar hoort hier dat spartelen over de grond ook bij.

Had die fietsjes bij de Hema ook gezien. Ik had voor Tess ook een 2hands 12" fietsje staan van haar neefje maar de trappers zijn een beetje stuk en hij is rood met blauw (kan natuurlijk niet!! ) Vond het eerst zonde om een nieuwe te kopen want zolang fietsen ze er niet op. Maar omdat ze er nu al op fietst en tot een jaar of 4 met zo'n 12" fietsje doet vond ik het toch wel de moeite. Het volgende maat fietsje hangt hier al in de schuur, heb ik gekregen voor Tess van het buurmeisje van mijn ouders, die is wel roze dus die hoeven we niet nieuw te kopen.

Lekker dat je alles bijna rond hebt voor de vakantie! Jammer dat nichtje weggaat maar ze is toch een tijdje geweest volgens mij. Man stress, ach straks kan hij uitrusten haha. Gaan jullie vrijdag meteen weg?

Broer komt zo dus muurtje moet nog gedaan worden. Heb meteen een andere (lichtere) binnendeur besteld met glas. Die er nu hangt is een branddeur en veel te zwaar voor het gipsen muurtje waar hij tegenaan zit..als hij eén keer dor tocht dichtslaat heb ik de scheuren in dat muurtje.

Daar heb je hem, en Tess wordt wakker...wat een timing!
hier ben ik! heb gewoon niet zoveel te melden, maak niets mee momenteel en ik mag niet winkelen van mijzelf...en daar hou ik mij braaf aan...(kuche..toch weer mislukt vandaag )

Ben lekker aan het afronden, morgen nog werken en dan vakantie!

Elza; slim om te wachten met bedje, en em wil ook niet naar het kdv...tot ik haar op ga halen dan wil ze niet mee de truuk van Sanne werkt soms ook, ok dan ga ik alleen weg.

Julia; wanneer ga je op vakantie? ander eens ee ndag vri jnemen. gewoon zomaar zonder reden, en lekker de hele dag een beetje rond lummelen, kan je zoooo van opknappen

Bobbie; wat fijn dat het zo goed gaat met Niels, en borstvoeding op gang, helemaal top! grote zus al helemaal verliefd?

Hip; 51 euro voor een nieuwe fiets, is echt een koopje! en jammer dat nichtje weer gaat, maar jullie toch ook?

Sanne speciaal voor Tess! wat knap, zo zie je maar als je er geen aandacht aangeeft gaat het ook. Als kado een fiets, ben benieuwd wat je koopt als ze poept op het potje

handig familie die kan klussen...zou ik ook wel willen! nu bellen we al de aannemer voor een lampje te verwisselen (schaam...)

Visje; Roman aan de boterham, huh dat gaat echt snel!

RR: niet verkouden geworden van het kamperen? nu weer werken?

Hip doggie of RR: jullie hebben toch een drager voor jullie kindje? is dat wat? zit te denken om een drager te kopen, maar wil wel weten of het iets is...heb ook een sling achtig iets, vond ik wel handig, alleen em vond het vreselijk!
SAnne wat GOED van tess!!!!!!!!! Wat sta je dan te kijken he! Ben benieuwd of ze het dan binnenkort weer een keer doet!

Kos lekker klaar met werken! Kan me even niet herinneren, ga je nou nog weg? Of ben je gewoon lekker vrij?

Ik had een hele goede drager voor tess. Nu uitgeleend aan een vriendin. Dit is hem: http://www.ergobabycarrier.com/

Kan op je buik, rug, zij. Geen last van je rug, het is gewoon een hartstikke goed ding. Heb hem wel in de VS gekocht.
Sanne, die Tess zo maar op het potje!!! Wel fijn dat ze het potje niet scheef hield toen ze ermee naar jou toe kwam!!

En idd, voor wat hoort wat, hihihihihi!!

Hier ook een 12 inch fietsje maar bij ons fietsen ze op een 16 inch rond de 3 jaar hoor, maar dat hangt natuurlijk van de lengte van je kind af, oudste zoon heeft nooit een 12 inch gehad, Watse heeft een blauw met wat roze, maar ik hoor geen wanklank, dus hij is er best tevreden over!!

Hip, dat is echt geen geld voor een fiets, trouwens die van Sanne is ook niet duur!

Heb voor de peuterspeelzaal 3 pakken pannenkoekmix gebakken, laatste schooldag morgen, gaan ze op school eten. voor onszelf ook maar gebakken, hadden we meteen eten en de pannen waren toch heet!

Morgen ga ik op de basisschool helpen met de spelletjes, heerlijk hoor dat het bijna vakantie is!

Dochter van bijna 4 kreeg ook al citotoets uitslagen mee als overdracht naar de basisschool, ze had dikke A's gescoord!! Sinds een week schrijft ze haar eigen naam al!! Meestal komt dat eind groep 1 of in groep 2 pas, madam moet nog beginnen op de basisschool, heb het 1 keer voor gedaan en de volgende dag schreef ze het zo op!!!!!!

Ga nog even wat was opvouwen buiten, wat was het heerlijk weer vandaag, gewoon warm, korte broek en hemdje aan!!
Nou, ze heeft na het eten nog een keer geplast....eerst potje in de kamer gezet maar dat wilde ze niet. Toen potje op de wc gezet (beetje privacy) en jahoor, waren nu maar een paar druppels maar goed...er zat wat in.

Hoe moet ik dit nu verder aanpakken? Moet ik het haar aan laten geven dat ze moet plassen en gewoon een luier om blijven doen?

Ze wilde ook vanavond zelf haar tanden poetsen, en dat deed niet onder voor hoe ik altijd haar tanden poets. Goh, wat wordt ze groot opeens

Kos, heerlijk hoor morgen je laatste dag!! Volgens mij gingen jullie niet weg dacht ik he? Hoe lang heb je vakantie? Is man ook vrij en hebben jullie wel dingen op de planning?

Ja Janets, ik dacht zelf ook dat ze er ongeveer tot 3jr op konden fietsen, vandaar ook dat ik eigenlijk geen nieuwe wilde, maar op alle sites stonden fietsjes van 12" voor 2-4jr. Ze is niet zo groot natuurlijk en als ze hem ontgroeit is dan zet ik hem gewoon weer op MP.

Wat knap zeg van je dochter! En lekker en leuk die pannekoeken morgen. Neefje die er vanmiddag was heeft morgen ook zijn laatste schooldag en die had het ook al over pannekoeken eten morgen.

Hip, dat was inderdaad een ideaal ding die drager van jou! Gezien toen met de meeting en had ze nooit eerder gezien nog.

Broer is schilder dus vandaar....verder moet ik ook altijd voor klusjes iemand inschakelen....vriend is niet zo handig. Denk dat ik nog handiger ben eigenlijk Mijn vader deed altijd alles maarja, die wordt ook een dagje ouder.

Hebben nu een nieuwe deur gekocht en moet dus netjes ingehangen worden en had de klus op MP gezet. Vandaag reactie gekregen en voor 60 euro kan ik een timmerman inhuren voor de totale klus.

Als hij goed bevalt heb ik nog véél meer klusjes.

Hebben jullie ook alweer de wintergids van de H&M binnen? Stond een soort Pippi Langkous outfit in, met zo'n bontgekleurde legging....echt grappig.

Zucht, vriend is Tess d'r fiets in elkaar aan het zetten maar staat nu al een half uur buiten met de buurman te kletsen.
Hallo allemaal,

ben ik eindelijk weer een keer. Druk met alles en er heerst hier een verkoudheidsvrirus en dat hebben we alle drie weer opgepikt. Gaat lekker dus.

Sanne, hier nog steeds luiers om, overdag hele dunne pull ups en 's nachts kruidvatbroekjes. Hij geeft het vaak aan, maar heeft soms toch nog dat hij het vergeet. (en ik het vergeet te vragen) En 's nachts zindelijk duurt nog een hele tijd. Dus ik zou zeker luiers omhouden. Ook het om vaste tijdstippen vragen of ze moet plassen, voor het eten, na het wakker worden ed heeft hier geholpen om het aan te voelen. Vanmorgen in de dierentuin zei hij in het treintje, mama plassen, dus na het treintje naar de wc, keurig opgehouden tot de wc, maar vanmiddag was hij zo druk met spelen met zijn vriendjes (en ik met thee drinken en kletsen) dus toen vergat hij het te zeggen. Maar bij het naar bed gaan dan plast hij weer een grote plas op de wc. Heeft hier wel even geduurd, zat wel even tussen hoor, tussen de eerste plasjes op het potje en het op kunnen houden tot er een wc is. Maar wel heel knap van haar!!!!

Janets, knappe kinderen heb jij toch!!

Bobbie, hoe is het?? Borstvoeding lekker op gang gekomen? Al hele erge stuwing gehad? au au au. Fijn dat het zo goed gaat met de grote zus!!

Hip, bijna op vakantie, heerlijk! Waar ga je ook al weer heen?

Elza, zo herkenbaar, is zo naar dat Nee nee nee bij het kdv, Tim zei dan Ikke hoefe niet ...... (naam) Maar deze week ging het alweer zoveel beter. Fase????

Tim is juist alweer een paar dagen heel gezellig, fijn hoor!
Kos, ik heb een draagdoek van Calin Bleu en een Beco Butterfly drager. Heb de doek tot ong 6 maanden gebruikt en de Beco daarna tot anderhalf ongeveer.
Jeeee Sanne, wat goed van Tess!!!

Bij ons gaat het op en neer. Eline geeft het soms aan, soms niet. En ze doet het anders dan de meeste kindjes. Poepen gaat op het potje, plassen nog niet echt.. En inderdaad, wat gaat het snel ineens!

Doggie, welke dunne pull up luiers gebruik jij dan? ik had pampers up and go gehaald, maar die zijn zo dik!

Fijn dat Tim weer gezellig is, wat zijn ze dan toch leuk!

Kos, laatste dagje werken vandaag en dan op vakantieee! heerlijk hoor.

Ik ga 6 augustus weg. En een dagje vrij nemen om te lummelen is wel een goed idee.

Wij hebben afgelopen week ook de gids van de HM binnen gekregen. Ik wilde er eigenlijk niet meer bestellen omdat het vorige keer weken heeft geduurd voordat ik wat binnen kreeg, maar heb me toch weer laten verleiden ik heb in ieder geval voor de winter alvast een sneeuwpak gekocht, want daar heb ik vorig jaar enorm naar gezocht en niets kunnen vinden.
Goedemorgen,

vandaag alle tijd om te forummen want ben ziek geworden. Tim kijkt nu Zandkasteel op tv en ik lig ernaast op de bank onder een dekentje. Mijn vader doet boodschappen voor me, oa paracetamol, neusspray en trachitol. Goed geregeld dus!

Sanne, gaf ze het vandaag weer aan en heeft ze op het potje geplast? Misschien wil ze ook wel meteen op de wc, is zoveel makkelijker.

Ik heb deze gekocht en dat vond hij erg mooi.

http://www.goedkoopbabysp ... in-1-potty-toilet-trainer

Bobbie, hoe is het???

Juul, ik heb de dunne Pull Ups van Huggie met cars erop, voor meisjes heb je met prinsessen erop. Maar die zijn niet te koop in nederland.

http://instoresnow.walmar ... ercontent_ektid42140.aspx

http://www.pull-ups.com/na/learning_designs.aspx

Overal in Europa te koop, ook in de usa behalve in Nederland. Dus je kunt het van de vakantie meenemen.
ZE hadden ook pull ups met koud als ze er in plaste ,maar dat leek me eerder voelen als een straf dan als een stimulans, dus die heb ik niet gekocht. (uit NY dus een pak van 56 luiers mee gesleept )
Stil hier!
Ja doggie; stil zo in je eentje

voel je je erg ziek??? fijn dat je vader je komt helpen!

zit te denken aan deze

http://www.dragenenzo.nl/ ... ydrager-breeze-lichtgrijs

is iets voordeliger, ben zo bang dat ik het weer niet gebruik...

hier lekker druk met vanalles....heb nu eindelijk een paar kettingen ed af..zal zo even een foto maken...altijd leuk toch?

handig een trapje, zag bij het KV een prinsessen bril verkleiner ook leuk.

vanavond uiteten maar de oppas heeft afgezegd...shit! nu moet ik ws thuis blijven, zit te denken om het de buurvrouw te vragen, maar ben altijd erg verlegen in dat soort zaken..

Elza; verjaardagsstress?

O ja ik heb vakantie!!! we gaan niet weg, maar zag dat het na volgende week goed weer is, als alles goed is in het ziekenhuis dan wil ik de gok mss wel wagen en even naar zeeland toe!
quote:doggie75 schreef op 21 juli 2011 @ 11:30:

ZE hadden ook pull ups met koud als ze er in plaste ,maar dat leek me eerder voelen als een straf dan als een stimulans, dus die heb ik niet gekocht. (uit NY dus een pak van 56 luiers mee gesleept ) zie je al gaan....ik ga naar NY en neem mee...luiers voor mijn zoon....
Thanks Doggie voor de tip. Zal eens kijken of ze ze ook in Oostenrijk hebben.

Inderdaad stil hier!

Net een topic gelezen hier op het forum "machteloze moeder" ik word altijd zo verdrietig van dat soort topics... Wat hebben wij het dan goed eigenlijk.
Zal die drager eens bekijken. Lukt niet op de IPhone.
Kos, heel mooi die Marsupi plus!! Zul je veel plezier van hebben denk ik. Toch denk ik dat je het meer gaat gebruiken dan je nu denkt. Er niets handiger dan een baby op je buik als je al een peuter hebt, heb je je handen vrij. (lijkt net of ik al een 2e heb )

Ik ben ook te verlegen om de buuf te vragen hoor. (zou je niet zeggen maar is echt zo) Heb je nog een oplossing gevonden?

Heb hier een huis vol kinderen. Zit op de bank en kijk toe. Zul je altijd zien, ben je ziek, willen ze allemaal bij Tim spelen. Heb vanmiddag 2 uur geslapen toen Tim ook sliep, daarna toch maar aangekleed, zit nu onder de pillen en neusspray.
Doggie, je hebt het wel druk met het forum gehad vandaag,hihihihi!!

Niks aan als je niet fit bent. STerkte ermee!!

Sanne, hoe is het gegaan met het potje vandaag??

Ik zou eerst ook luiers aan houden totdat ze zowat de hele dag dag droog is en dan onderbroekjes proberen.

Knap hoor dat Tess al zo goed kan poetsen!! Dat doet watse niet (goed), andere kids ook niet hoor, zoon lukt het aardig maar poets na totdat ze een jaar of 10 zijn, dat is meestal ook echt wel nodig!!!

Kos, heb je nog aan de buuf gevraagd??

Hier leuke ochtend gehad op de basisschool, geweldig weer erbij!!!! Het is nog mooi hier!! Hebben nog geen regen gehad de laatste dagen, alleen maar zon!

Nu is het echt vakantie, heerlijk!!!
Fijn hoor janets! Hier nog een half dagje morgen. ZE zijn er wel echt aan toe merk ik.

Sanne, tess was natuurlijk op het kdv vandaag. Hoe pakken ze het daar aan? Ik zou pull ups kopen als ze echt regelmatig op de wc op potje plast. Als ze er echt klaar voor is kan het snel gaan hoor.

Doggie balen dat je je niet lekker voelt! Ik had tegen die kindjes gezegd: volgende keer maar weer ik voel me niet goed! aan de andere kant heb je dan misschien minder kind aan tim als hij lekker aan het spelen is?

Kos, ziet er goed uit die drager. Ik vind een sluiting met kltteband alleen wel apart.... Jammer dat ik die van mij net heb uitgeleend anders had je die wel mogen lenen! Nog wat gelukt met opppas? Balen als ze afzegt!

Bobbie lekker aan eht genieten?

Mijn oude buurvrouw/vriendin uit NY heeft een paar dagen geleden een zoontje gekregen! Ze had al 2 meisjes. Zo leuk. Hij heet oscar, zo toevallig die naam hadden wij ook voor tess als ze een jongen was geweest.

Elza, bezoek gearriveerd? Gezellig!!

Nou het nichtje is weer vertrokken. boehoe. TEss vroeg echt wel een paar keer naar d'r vanmiddag. Toen we thuiskwamen ging ze haar roepen. ach gos..... Ze was verder de hele middag ontzettend hangerig en huilerig. Wilde de hele tijd gedragen worden. Gelukkig ging het na een banaan, een halve paprika en een paar wortels wat beter

Lekker (?!) rustig hier inderdaad. Hoef niet eens veel bij te lezen. Winkelen jullie niet meer?

Bobbie> Lekker genieten hoor van dat hummeltje. Voor je het weet rollen ze alweer de kamer door. Fijn dat Niels het goed doet verder. Hoe was je bevalling nou gegaan? Ben wel beniewd eigenlijk... Vind Sofie het ook nog steeds leuk?

Janets> Knappe kinderen heb je toch. Leuk hoor. Mag je trots op zijn. Fijn ook dat de pannenkoeken in de smaak zijn gevallen. Met bakken was je wel even zoet zeker?

Hippie> Jammer dat je nichtje weer weg is zeg. Maar wat eet Tess lekker rauw groente zeg. Dat hoef ik hier echt niet te proberen...

Doggie> al weer wat opgeknapt? Wel lekker dat de buurkinderen Tim kwamen vermaken. Laat jij hem ook al wel ergens anders spelen dan? Hier amper kindjes van Tirza's leeftijd. Dus dat maak ik hier zelden mee. Alleen buurmeisje van 8 wil wel eens met Tirza komen spelen.

Kos> Leuke drager! Ik had zo'n bykay draagdoek, die moet je knopen. Vond het wel echt ideaal toen Chrisje ieniemienie was en niet echt lekker in zijn eigen bedje sliep en in die doek lekker in foetushouding tegen mij aan kon hangen terwijl ik met Tirza bezig was. Moet wel zeggen dat ik hem nu niet meer gebruik. Als, dan gebruik ik nu de babybjorn. Enneh, geniet van je vakantie. Weekje Zeeland klinkt fijn! En daarna hoef je ook niet echt lang meer tot je verlof toch?

Sanne> Wat goeoeooed van Tess!! Super hoor. Hier wilde ze vandaag ook ineens zonder luier op de pot, maar er kwam niets. Ik kijk gewoon aan wanneer ze er zelf mee komt. Zeg wel af en toe als ze baalt van het luier verschonen dat ze het ook op de wc kan doen. Maar als ze nog een paar dagen goed aangeeft zou ik wel doorzetten. Dan ben je er maar vanaf en nu is het kennelijk interessant. Misschien als ze het soms wel en soms niet doet een beloningssysteem met stickers maken en cadeautje op het eind? Dat triggert haar misschien ook om er beter op te letten... Nou ja, de ervaren moeder hier hebben vast meer/betere tips.

Vanmiddag eerst 's ochtends met allebei naar de paarden geweest, want die werden geënt en 's middags met allebei naar het CB. Ze vonden het snelle kindjes. Tirza weegt 13,4 en is 91 centimer; Chris is nu 65 centimeter en weegt 6405 gram.
Kos, ik heb een aantal doeken en de Bondolino. De Bondolino is ook vanaf de geboorte te gebruiken en heel makkelijk. Zelfs man gebruikt de Bondolino regelmatig. Om naar het dorp te gaan, maar ook thuis als ze een beetje jengelig is. Zo schattig, een grote man met een klein meisje op zijn buik of rug. Is altijd leuk thuiskomen.
ELZA GEFELICITEERD MET JE VERJAARDAG!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Ik hoop dat je een heerlijke dag zult hebben met je bezoek uit NL.

HIEP HIEP HOERA VOOR ELZA !!!!!!!!!!!!!

Een hele fijne gezellige dag en hopelijk met een lekker zonnetje erbij.
Woeohoe Elza die is jarig hele fijne dag met veel familie vrienden en natuurlijk Kadootjes!!!!!!
even vlug want Emily staat in de speel stand...met mij!

gisteren toch de achterburen gevraagd...en was echt geen probleem...(gelukkig!)

heerlijk uit eten geweest in een sterrenrestaurant...was zooo lekker..een zes gangen diner. Waren om 23.00 uur thuis, hadden nog niets eens wat na gedronken, duurde iets langer

vanmiddag meer!

Doggie weer beter?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven