Gezondheid alle pijlers

borstontsteking en zetpil

20-07-2011 18:38 16 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mag dit? Voel me zo beroerd maar kan geen pillen slikken..

Gr
Kun je iets meer info geven? Hier kan je met de beste wil van de wereld geen goed antwoord op geven.

Wat voor zetpil wil je nemen en waarom kan je geen pillen slikken? Geef je borstvoeding?
.
anoniem_118262 wijzigde dit bericht op 16-10-2011 19:13
Reden: daarom
% gewijzigd
Bel je huisarts. Zetpil of paracetamol, om het even.
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
En waarom zou je geen zetpil mogen? Geef je bortsvoeding? Heb je een aandoening aan je rectum? Vage openingspost...
Ik heb volgens mij borstontsteking en geef bordtvoeding., ik heb hoge koorts en vroeg me af of ik paracetamol mag in vorm vam zetpil?
Is het niet verstandig om even de huisarts te bellen als je als kraamvrouw hoge koorts hebt (of ben je geen kraamvrouw meer)?
Natuurlijk, paracetamol is paracetamol, via je mond of kont. Dus neem dat gewoon.

Maar door paracetamol gaat borstonsteking niet over uiteraard. Daarmee moet je echt naar de dokter, zeker als je er hoge koorts bij hebt. Dus bel de huisartsenpost.
Als ik jou was zou ik ff de huisarts of bereikbaarheidsdienst van de huisarts bellen. Zij kunnen het precies vertellen!

Schiet niet op als wij advies geven, wij zijn geen dokter.
.
anoniem_118262 wijzigde dit bericht op 16-10-2011 19:14
Reden: daarom
% gewijzigd
Bel de dokterspost. Zij zullen je dan een paar vragen stellen en advies geven. Ga niet zelf dokter spelen, maar paracetamol zullen ze je waarschijnlijk adviseren te nemen. Wij zijn geen dokters hier, en dat is internet helaas ook niet. Hieronder wel een internettekst waar je misschien wat aan hebt.

Hoe moeilijk ook: je kunt bij borstontsteking best borstvoeding blijven geven. Een borstonsteking is geen lolletje, maar gelukkig verdwijnen de klachter meestal sneller dan je verwacht, nadat je begonnen bent met het opvolgen van de juiste adviezen. Hieronder vind je enkele tips:

■Verander van houding tijdens het zogen;

■Zorg ervoor dat er niet teveel druk wordt uitgeoefend op dezelfde plaats;

■Let er op dat je baby de borst volledig ledigt;

■Leg je kind zo vaak mogelijk aan, en bied hem steeds eerst de pijnlijke borst aan. Pas dan geef je hem de andere borst;

■Rust is nu heel belangrijk: ga naar bed! Neem je baby met je mee, zodat je hem vaak kunt voeden en zorg voor opvang voor je eventuele andere kinderen;

■Je kunt ook een onschuldige pijnstiller als paracetamol nemen. Ibuprofen helpt nog beter, omdat het naast een pijstillend ook een ontstekingsremmend effect heeft. Houd wel de maximale dosering in de gaten;

■Aarzel niet je huisarts of verloskundige te bellen als je vragen hebt of het niet meer ziet zitten;

■Houd je temperatuur goed in de gaten, controleer deze elke 3 uur, liefst rectaal. Houdt de koorts langer dan 24 uur aan of dreigt ze te hoog te worden? Dan moet je zeker je huisarts raadplegen! Deze zal antibiotica voorschrijven.
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
Ja, je mag paracetamol en ibuprofen ook. Maar belangrijker is, als je echt een borstontsteking hebt, dat je antibiotica krijgt. Gewoon door blijven voeden, stuwing voor blijven en veel (héél veel) rust nemen. En nu nog de huisarts(enpost) bellen dus. Sterkte! (heb er helaas veel gehad, dus weet hoe beroerd je ervan wordt)
Als aanvulling op Fame:

Kolf je borsten goed leeg, eventueel met je handen onder de douche.

Het schijnt te helpen als je je kindje zo aanlegt dat het neusje naar de zere plek wijst.

Paracetamol mag je gewoon nemen als je borstvoeding geeft. Zetpil met paracetamol mag dus ook.

Heb je trouwens ook een wit puntje op je tepel? Dit kan een melkblaar zijn en hier door krijg je ook een verstopping. Deze melkblaar kun je doorprikken met een schone naald. Daarna je kindje laten drinken of je borst leegkolven.

Sterkte.
Bedankt huisarts is onderweg
Paracetamol is geen probleem hoor bij borstvoeding en het maakt niet uit hoe je het neemt!

Je hebt ook smelttabletten tegenwoordig

(ik ben apothekers/doktersassistente) Van mijn baas (huisarts) mocht ik geen ibuprofen gebruiken tijdens de borstvoeding, maar volgens mij is dat achterhaald ondertussen

Ik zou dus voor ibuprofen altijd overleggen
Huisarts net geweest 40,5 graden koorts, net paracetamol genomen en afwachten tot morgen x

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven