Wat is lekker bij lasagna?

23-07-2011 11:17 46 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb morgenavond eters en mijn man is laat thuis dus wil ik mijn gasten ( 7stuks) iets lekkers maar ook simpels serveren.

Ik zat zelf te denken aan een voorgerechtje en dan als hoofdgerecht lasagna. Nu leek het me ook leuk om allerlei bakjes met lekkers op tafel te zetten, dus een bakje met aardappelschijfjes, komkommersalade, tomaatjes of olijfjes. Maar het probleem is dat ik altijd alles door elkaar eet en geen idee heb of dat er wel bij past.

Ik wil iets van 8 bakjes serveren dus misschien hebben jullie leuke ideeen?
Tappas gerechtjes
Nog 2 lekkere salades erbij maken. Aardappelschijfjes vind ik er niet zo bij passen.
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
een salade erbij met mozzarella, cherrytomaten, basilicum, een beetje peper en zout en een klein scheutje azijn. Heerlijk!

Verder, idd olijven, misschien iets met chorizo?
Leuk idee! Ik zou het Italiaans proberen te houden en de aardappels skippen. Andere mogelijkheden:

--Tomaat-mozarello-pesto salade

- Bruchetta

- Gegrilde paprika met olijfolie

- Simpele groene salade
Salade

Rauwkost

Stokbrood met kruidenboter

Bruschetta met een tomaten salsa

Bruschetta met geitenkaas, appelstroop en rucola

Je kan ook twee schalen maken met daarop het één en ander gerangschikt.
Een ( of meer ) bakjes met olijven.

Een schaaltje met kruidenboter, een schaaltje met olie en kruiden, een schaaltje met tapenade, Wel brood ( chiabatta, stokbrood ) er bij serveren.

Een salade kan. Hoe minder je in de salade doet, hoe meer bakjes je op tafel kunt zetten met bijv. tomaatjes, croutons, etc.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Kun je niet wat anti-pasta serveren als voorgerechtje en dan twee lekkere salades bij de lasagna., bijvoorbeeld de bovengenoemde mozarella salade en een groene salade.

Voor de antipasta, lekkere ciabata met olijfolie dip, rauwe ham en droge worst, olijfjes en aantal soorten italiaanse kaas
Peperoni alle olive (Paprika's met olijven)

Ingrediënten :

4 gemengde paprika's (geel, rood, groen) - 100 gr groene olijven - 1 teentje look - basilicum - oregano - olijfolie - peper - zout

Bereiding :

Schil de paprika's. Haal de zaadjes en zaadlijsten uit en snijd ze in reepjes. Stoof ze 10 minuten in een pan met wat olie en de look en voeg er dan de oregano, fijngescheurde basilicum, peper, zout en de ontpitte olijven aan toe. Meng goed dooreen en dien op.
Ben blij dat ik er niet bij ben. Lasagne, brrrr.
Ik krijg er een punthoofd van!
http://groentengerechten.skynetblogs.be/
En wat vinden jullie van ragout als voorgerecht? Dan een lange tijd tussen en dan de lasagna met bakjes
http://www.smulweb.nl/recepten/italiaan ... oment_id=H
Ik doe zelf altijd sla erbij, Maar dan ook erg uitgebreid

Ijsbergsla,tomaat,komkommer,augurk,ui,mozzarella,ei,tuinkruidenboullion(1tl)slaolie, Slasaus met kruiden... en bedenk er maar van alles bij!

Ik zelf vind het lekker fris bij de lasange
quote:Weekend schreef op 23 juli 2011 @ 11:28:

En wat vinden jullie van ragout als voorgerecht? Dan een lange tijd tussen en dan de lasagna met bakjes

Kippenragout in bladerdeeg?

Nee, niet passend.
quote:paloma schreef op 23 juli 2011 @ 11:24:

Bruschetta met geitenkaas, appelstroop en rucola

Klinkt spannend! Hoe maak je dat?
Leuke ideen al!

En wat vinden jullie van ragout als voorgerecht? Dan een lange tijd tussen en dan de lasagna met bakjesNee, vind dat ook niet passen. 2 van die zware gerechten ook al zit er tijd tussen. Of hebben die gasten een zware wandeltocht of iets dergelijks achter de rug?
-

En wat vinden jullie van ragout als voorgerecht? Dan een lange tijd tussen en dan de lasagna met bakjesWaarom een voorgerecht? Ik zou beginnen met een borrel en een klein hapje (nootjes, kaasstengels etc.) en daarna lasagne met de hierboven genoemde hapjes. Daarna een tiramisu of ijs en af te sluiten met koffie en een lekker likeurtje.
geitenkaas met als optie fijngesneden stemgember op ciabata is ook erg lekker. Vaak gegeten in italiaanse barretjes met een glas wijn
Ingrediënten

•1,5 liter boullion*

•5 vleestomaten

•1 ui

•1 teentje knoflook

•1-2 el bloem

•10 of meer blaadjes (verse!) basilicum

•1 el balsamico of rodewijnazijn

•1 schepje suiker

•zout en peper naar smaak

•1 pakje slagroom

Pel de tomaten* en snij ze in stukjes. Snij de uien en de knoflook en bak ze glazig voeg de tomaatstukjes toe en breng op smaak met (eventueel zout en) peper. let op met het zout want de boullion is ook al erg zout!

Voeg de bloem toe en roer het geheel goed door. als het begint te pruttelen voeg je de azijn en de suiker toe en daarna de boullion.

Breng dit geheel aan de kook en laat het 10 minuutjes zachtjes pruttelen.

Hak ondertussen de basilicum fijn. Bewaar eventueel een paar blaadjes ter garnering.

Pureer de soep met een staafmixer en roer de gehakte basilicum erdoor.

Klop de slagroom lobbig.

Verdeel de soep over kommen en doe in iedere kom 1-2 el van de lobbige room. Als je dit voorzichtig doet dan blijft de room drijven.

Leg op de room 1 of meer blaadjes basilicum en doe er wat versgemalen peper over.
Ik zou als voorgerecht carpaccio serveren. Of vitello tonato. Geen ragout, dat is nogal romig net als de lasagne al is.
Oke dan word het geen voorgerecht, maar denk ik aan lasagna met 2 salades. Die gevulde pepers met kaas is ook een goed idee. Zoiezo stokbrood met kruidenboter erbij. Bakjes met rauwkost. En wat andere dingen van hierboven.
-

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven