Geld & Recht alle pijlers

aansprakelijkheid

26-07-2011 21:08 43 berichten
Alle reacties Link kopieren
ik heb een vraagje hoe dit in zn werk gaat.

Ik ben aansprakelijk voor iets, (iets kapot aan de auto, maar niet via een ongeluk maar deukje gereden in andermans auto). Hoe regel ik dit bij verzekering? Hoe gaat dit in z'n werk? Ik sta bij mijn ouders op de polis wil niet dat zij er gezeur mee krijgen.
Schadeformulier invullen met tegenpartij.
Het is handig om te weten of je dat deukje in die ander z'n auto met een auto of op een andere manier er in hebt gereden.

Op welke polis sta je bij je ouders? De gewone aansprakelijkheidsverzekering of bedoel je een andere verzekering?
De gewone aansprakelijkheid..

Het is eigenlijk nog geen eens gereden maar deur open geslagen
Je kunt de tegenpartij ook vragen of ze bereid zijn eerst te vragen wat het uitdeuken kost, en of ze dat uberhaupt willen. Claimen van dit soort kleine schades betekent voor je ouders een terugval in no-claim, vaak is het dan voordeliger om het contant te regelen met de benadeelde. Al moet hij/zij daar wel voor openstaan uiteraard.

Anders idd een schadeformulier invullen met de tegenpartij.
quote:daphne08 schreef op 26 juli 2011 @ 21:13:

De gewone aansprakelijkheid..

Het is eigenlijk nog geen eens gereden maar deur open geslagenGewone aansprakelijkheidsverzekering sluit motorvoertuigen uit. Je ouders moeten hier voor hun autoverzekering raadplegen..
quote:Jorina schreef op 26 juli 2011 @ 21:14:

[...]

Gewone aansprakelijkheidsverzekering sluit motorvoertuigen uit. Je ouders moeten hier voor hun autoverzekering raadplegen..Alleen als het schade aan/met de auto van ouders is. Anders heeft dat geen enkele zin. Autoverzekering gaat niet uitkeren als dochter van verzekeringnemer met de deur van de auto van vriend Pietje tegen de auto van Klaasje is geknald.
quote:Veronicas schreef op 26 juli 2011 @ 21:18:

[...]

Alleen als het schade aan/met de auto van ouders is. Anders heeft dat geen enkele zin. Autoverzekering gaat niet uitkeren als dochter van verzekeringnemer met de deur van de auto van vriend Pietje tegen de auto van Klaasje is geknald.Klopt, ik ging er van uit dat het ook om de auto van de ouders ging, maar dat is idd niet gezegd. TO?
dus met andere woorden als ik het via verzekering doe kost mijn ouders no claim en moet het via autoverzekering? dus beter niet via verzekering
Wiens auto was het?
Hoe is de schade precies ontstaan? Zonder die info kunnen wij je niet adviseren.
quote:daphne08 schreef op 26 juli 2011 @ 21:22:

dus met andere woorden als ik het via verzekering doe kost mijn ouders no claim en moet het via autoverzekering? dus beter niet via verzekering

Met andere woorden;

Als het gaat om de auto van je ouders, kunnen zijn hun verzekering raadplegen, of het proberen contant te regelen met de betrokkene om hun no-claim te behouden.

Als het om je eigen auto gaat neem ik aan dat je zelf een Groene Kaart hebt, en dus verzekerd bent.

WA verzekering staat hier buiten, omdat die schade door motrovoertuigen uit sluit.
quote:nummerzoveel schreef op 26 juli 2011 @ 21:24:

Hoe is de schade precies ontstaan? Zonder die info kunnen wij je niet adviseren.Zegt ze in een latere post, door met haar stilstaande voertuig de deur open te slaan tegen een ander voertuig aan.
Het gaat om de auto van iemand anders waar ik perongeluk de deur te hard open sloeg waardoor er een deuk in zit.
quote:Jorina schreef op 26 juli 2011 @ 21:25:

WA verzekering staat hier buiten, omdat die schade door motrovoertuigen uit sluit.Verwar je de WA-verzekering niet met een aansprakelijkheidsverzekering?
quote:daphne08 schreef op 26 juli 2011 @ 21:27:

Het gaat om de auto van iemand anders waar ik perongeluk de deur te hard open sloeg waardoor er een deuk in zit.Maar van wie is de auto waar je in zat?
quote:Mariska76 schreef op 26 juli 2011 @ 21:27:

[...]

Verwar je de WA-verzekering niet met een aansprakelijkheidsverzekering?WA ís toch een aansprakelijkheidsverzekering?
Inderdaad, als schade met (de deur van) een auto is aangebracht aan een andere auto, dan moet dat geregeld worden via de verzekering van de auto waarmee de schade is veroorzaakt. Dat kan no-claim kosten en in dat geval kan het soms goedkoper zijn om de schade rechtstreeks te vergoeden.
Je AVP verzekering raadplegen

De schade is onstaan door een openslaande deur. Je bent als passagier neem ik aan betrokken of zat je op de stoel van de bestuurder? calt onder de categorie passagiersrisico

Als dat zo is is er geen dekking, of je moet de deur hebben opengeslagen om iets uit de auto te pakken.

De eigen autoverzekering indien deze casco verzekerd vergoed de eigen schade aan de auto en die van de tegenpartij. Daarna gaan ze de schade indien mogelijk verhalen op de AVP van jouw/jouw ouders

Succes
anoniem_82793 wijzigde dit bericht op 26-07-2011 21:32
Reden: passagiersrisco toegevoed
% gewijzigd
quote:Mariska76 schreef op 26 juli 2011 @ 21:27:

[...]

Verwar je de WA-verzekering niet met een aansprakelijkheidsverzekering?WA= wettelijke aansprakelijheidsverzekering.
quote:kruisbekie25 schreef op 26 juli 2011 @ 21:31:

Je AVP verzekering raadplegen

De schade is onstaan door een openslaande deur. Je bent als passagier neem ik aan betrokken of zat je op de stoel van de bestuurder? calt onder de categorie passagiersrisico

Als dat zo is is er geen dekking, of je moet de deur hebben opengeslagen om iets uit de auto te pakken.

De eigen autoverzekering indien deze casco verzekerd vergoed de eigen schade aan de auto en die van de tegenpartij. Daarna gaan ze de schade indien mogelijk verhalen op de AVP van jouw/jouw ouders

SuccesZoals Jorina al schreef sluit de AVP schade met motorvoertuigen uit omdat motorvoertuigen een eigen verzekering hebben (WA-verzekering). Daarom moet TO naar de eigenaar van de auto waar ze in zat.
quote:Jorina schreef op 26 juli 2011 @ 21:34:

[...]

WA= wettelijke aansprakelijheidsverzekering.

Dit is van toepassing op autoverzekeringen.

de AVP Aansprakelijkheidsverzekering Particulier is hier zoals nu alles bekend is van toepassing
was jij de bestuurder?

wiens auto was het?

welke auto heeft schade, alleen de auto waarin gereden werd of ook nog een andere auto?
quote:Jorina schreef op 26 juli 2011 @ 21:34:

[...]

WA= wettelijke aansprakelijheidsverzekering.De aansprakelijkheidsverzekering particulieren (AVP) is toch wat anders dan een WA-verzekering voor de auto.
Nee was niet de bestuurder

auto van 1 vriend

alleen auto van hem

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven