Ervaringen NLP

26-07-2011 22:03 13 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik zit erover te denken om een traject in met iemand die werkt met Neuro-Linguistisch Programmeren, kort NLP.

Wie heeft hier ervaringen mee?
Wat wil je ermee bereiken?
quote:charly2910 schreef op 26 juli 2011 @ 22:03:

Ik zit erover te denken om een traject in met iemand die werkt met Neuro-Linguistisch Programmeren, kort NLP.

Wie heeft hier ervaringen mee?Weleens Emile Ratelband aan het werk gezien? Nou dat dus. Tjakka!
quote:Chardonnay schreef op 26 juli 2011 @ 22:08:

Wat wil je ermee bereiken?Ik erachter komen wat ik welke richting ik op wil wat betreft werk. Daar loop ik al een tijdje op vast en dat wil ik doorbreken.
Ik heb er als kind te maken mee gehad, na de dood van mijn moeder. Ik kan me er weinig van herinneren, maar geholpen heeft het wel. Volgens mij...
Disclaimer: ik heb een mannelijk brein.
Heel goed hoor.

Heeft niks met Ratelband te maken, dat is een zwetser.

Het gaat er globaal om dat je door middel van je denken/je gedachten beter je gevoelens kan beïnvloeden en onder controle krijgt. Eigenlijk dat je jezelf deels opnieuw positiever programmeert...

Hoop dat ik het zo goed omschrijf.
Er is een 'voor Dummies' boek van, misschien kun je dat eens lezen?

Ga 't zeker niet met Ratelband vergelijken hoor...

Wat is die persoon van dat traject verder? Of alleen dat? Of ook psycholoog ofzo?
Ratelband heeft niet eens NLP trainingen gevolgd, dus hij is zeker geen goed voorbeeld.

Zelf ben ik 4 jaar lang met NLP bezig geweest en door diverse trainingen te volgen. NLP heeft een aantal zeer handige trucjes en handvaten waardoor je problemen op een hele nieuwe manier kunt benaderen.Het geeft je zo veel inzicht in hoe je denkt en waarom je denkt zoals je denkt. Maar ook welke gedachten je beperken of welke patronen je in je hebt waardoor je steeds in dezelfde cirkeltjes rond loopt. Ik kan het je dan ook ontzettend aanraden! Voor mij werkte het enorm verhelderend en ik heb er elke dag nog iets aan.
geen Emile Ratelband praktijken dus ! Ik heb er zelf hele goede ervaringen mee en heeft ervoor gezorgd dat ik stukken beter in me vel zit dankzij .. mijzelf.. NLP heeft me leren inzien hoe ik werk en waar ik op vastloop/liep. Handvaten gekregen om bepaalde dingen aan te pakken etc. ook mijn eetprobleem is aangepakt.. Ik ben nog " onder behandeling" maar het werpt zijn vruchten zeker af..
NLP heeft alles te maken met zelfonderzoek. Wanneer je nieuwsgierig bent naar hoe je in elkaar zit en wil weten waarom je de dingen doet, ervaart, ziet en denkt zoals je doet en dit wellicht wil veranderen dan is NLP een mooie manier hiervoor.

Heeft helemaal niets met Tjakka te maken, integendeel.
quote:Janna_ schreef op 26 juli 2011 @ 22:47:

Er is een 'voor Dummies' boek van, misschien kun je dat eens lezen?

Ga 't zeker niet met Ratelband vergelijken hoor...

Wat is die persoon van dat traject verder? Of alleen dat? Of ook psycholoog ofzo?Ze komt oorspronkelijk uit de P&O hoek. Ze verzorgt ook trainingen bij bedrijven enzo.
Heel erg bedankt voor jullie reacties! Ik heb besloten om het te gaan doen.
Klinkt goed, veel plezier!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven