Kinderen op bruiloft

29-07-2011 12:17 387 berichten
Alle reacties Link kopieren
Graag jullie ideeen hierover.

Wij zijn uitgenodigd voor een bruiloft van vrienden van ons. Nu is de kaart naar ons geadresseerd, maar de naam van ons zoontje staat er niet bij. Wij vroegen ons af of hij dan nu wel of niet uitgenodigd is.

Wij vinden het best vreemd, aangezien hun zoon bij ons wel welkom was op de bruiloft.

We zijn voor de hele dag uitgenodigd en dat zou betekenen dat hij de hele dag bij een oppas moet zitten terwijl het een dag is dat we anders als gezin leuke dingen gaan doen (het is op een zaterdag) of in ieder geval als gezin samen zijn.

Is het raar als ik vraag of hij uberhaubt welkom is, of zal ik vragen of hij mee mag komen?
quote:Milano2007 schreef op 29 juli 2011 @ 13:04:

Is het niet mogelijk dat je een briefje bijvoegd of de ceremoniemeester laat bellen of het zelf aangeeft aan mensen.

De etiquette is mij wel duidelijk maar aangezien dit niet het eerste topic hierover is. Blijkbaar niet bij iedereen.

M.i. Is het hypocriet allemaal harde woorden maar puntje bij paaltje vinden we eerlijk zijn toch erg moeilijk.Hoezo vind je het nou weer hypocriet en heb je het over 'harde woorden'? Misschien is het wel niet eens zo dat het bruidspaar een geheel kind-vrije bruiloft wil, maar bijv alleen kinderen van de allernaaste familie heeft uitgenodigd. Er gaat altijd veel tijd en moeite gepaard met het samenstellen van een gastenlijst voor een bruiloft. En wat de beweegredenen zijn voor het bruidspaar om X wel uit te nodigen en Y niet hoeven ze echt niet aan de wereld te verantwoorden. Wat is er nou zo moeilijk aan een envelop lezen? Meer info heb je echt niet nodig.
quote:nero schreef op 29 juli 2011 @ 13:12:

[...]

Sorry, maar geen kinderen = voor mij geen kinderen. Dus ook niet als de ouders beloven op te letten. Want kinderen maken gewoon 'lawaai' that's it en ik kan me voorstellen dat een bruidspaar daar niet op zit te wachten.als dat inderdaad de keuze is van het bruidspaar is het zo en moet TO dat respecteren. Maar misschien zijn ze niet zo strikt in de leer en bereid een uitzodnering te maken voor enkele kinderen, maar willen ze niet op voorhand al alle kinderen van alle vrienden en familie uitnodigen.
Ik vind het altijd bijzonder... die bruiloftstopics. De ondertoon is altijd: Het is JULLIE bruiloft en jullie bepalen hoe die dag eruit ziet e.d...

Dat gaat altijd heel lang op, tot het op kinderen aankomt in de 'kind mee naar bruiloft topics' want dan zijn er altijd ineens mensen die schijt hebben aan het hele 'het is hun dag principe'... Het perse meenemen van eigen kind prevaleert dan ineens ver boven het 'het is jullie dag en die mogen jullie vormgeven zoals jullie willen'...

Als de naam van mijn kinderen niet op de enveloppe staat (of er staat geen familie huppeldepup) gaan ze dus gewoon niet mee. Vind dat persoonlijk niet meer dan normaal.
quote:Winterdip schreef op 29 juli 2011 @ 13:13:

[...]

Dat is toch serieus zo? Die baby-aapjes zitten ook dag-en-nacht op de rug/buik van de moeder en laten elkaar niet los.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
quote:camry schreef op 29 juli 2011 @ 13:07:

Ik weet niet hoe oud het kind van TO is, maar kan me voorstellen dat het niet handig is om het kind niet mee te nemen.

In mijn geval zou het kind mee gaan: ik geef borstvoeding en geloof in attached parenting, dus waar ik ga gaat mijn kind (in ieder geval de eerste periode) ook.Borstvoeding isw at anders, neem even aan dat je geen 3 jaar borstvoeding geeft. zo'n kleintje wordt gevoed en weer weggelegd. Toch iets anders dan peuters en kleuters
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
quote:himalaya schreef op 29 juli 2011 @ 13:12:

[...]

Dat betekent dat je kind altijd bij je is, net als bij de apen? Werk je niet? of mag het kind dan ook mee? En naar de tandarts? een feestje van volwassenen, 's avonds?tijdens het poepen, tijdens de sex, overal moet dat kind bij zijn, want anders hecht het zich niet blijkbaar. Borstvoeding zeker tot 6 jaar.
quote:nouschi schreef op 29 juli 2011 @ 13:09:

[...]

Kind is dan 2. Maar dan krijgt die van jou nog borstvoeding gok ik.:') lekker handig,kind op je rug op je werk? Mijn baas zou er niet blij van worden. En ik trouwens ook niet!
-
wij zijn ook pas uitgenodigt voor bruiloft, op uitnodiging stonden onze voornamen, niet die van de kinderen, duidelijk toch, zonder kinderen dus !
Ik kreeg van de week ook een uitnodiging voor een bruiloft. Alleen onze namen stonden erop en niet familie ....

Ik ga er dan vanuit dat we zonder kinderen daar naar toe gaan.
Kind is bij mij ja.

De eerste tijd werk ik niet, ik wil dat mijn kind goed gehecht is en geloof niet dat dat goed gaat bij steeds wisselende crècheleidsters.

Ik volg het ritme van mijn kind zoveel mogelijk.

En een kind kan prima mee naar de tandarts hoor, en een feestje ook, gewoon lekker in de draagdoek tegen mama aan.
Wat ik me afvraag: je vriendin heeft zelf dus ook een kind. Is die er die dag bij?
quote:Baudolino schreef op 29 juli 2011 @ 13:12:

Vraag het gewoon! Er kan natuurlijk ook een reden voor zijn. Toen mijn zus trouwde zat ze echt met een dilemma wat betreft het uitnodigen van kinderen. Wij komen namelijk uit een hele grote familie. Als ze alle kinderen ook zou uitnodigen op haar bruiloft, dan waren dat 43 daggasten extra! (kant van haar vriend, de kinderen van hun vrienden enz. er ook nog bij) En omdat ze vond dat ze 1 lijn moest trekken om geen scheve gezichten te krijgen, hebben ze maar besloten om helemaal geen kinderen uit te nodigen.

Er kan dus ook een reden achter zitten.Mijn moeder heeft ook een heel grote familie en soms zijn er feesten waar kinderen niet zijn uitgenodigd, maar eigenlijk wel altijd de (klein)kinderen van de mensen die het feest geven, ik vind dat ook wel begrijpelijk.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
quote:elninjoo schreef op 29 juli 2011 @ 13:11:

[...]

In jouw geval zou je dus gewoon thuis kunnen blijven als het bruidspaar niet van kleine kinderen gediend is.

?Jeetje Elninjoo, ben het gewoon met je eens! Dan blijf je toch lekker thuis bij je kind als je er niet een dag zonder kan?
Ik snap eerlijk gezegd niet dat je je kind uberhaupt mee wil nemen. Zelfs al zou mijn kind uitgenodigd zijn dan zou ik 3x nadenken om hem mee te nemen.

Is het directe familie is het wat anders. Op mijn bruiloft waren mijn neefje en nichtje de bruidskinderen. Na het eten zijn ze naar opa en oma gegaan (van mijn zwagers kant dus) en hebben mijn schoonzus en zwager lekker gefeest.

Maar hij verdere vrienden/kennissen zou ik de kleine niet eens mee willen nemen. Voor alle partijen schiet dat niet op lijkt mij.

Kind heeft er niks aan, jij maakt nauwelijks de ceremonie mee omdat je op je kind let en als je kind brult is het ergerlijk voor het bruidspaar...
Waarom denken sommige ouders toch dat de boodschap (geen kinderen) niet voor hen geldt? Dat de ouders dan ook niet gaan kan het gevolg van deze boodschap zijn. Maar belllen of mijn eigenste marietje tóch niet een uitzondering is, doe ik niet.
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
quote:camry schreef op 29 juli 2011 @ 13:17:

Kind is bij mij ja.

De eerste tijd werk ik niet, ik wil dat mijn kind goed gehecht is en geloof niet dat dat goed gaat bij steeds wisselende crècheleidsters.

En een kind kan prima mee naar de tandarts hoor, en een feestje ook, gewoon lekker in de draagdoek tegen mama aan.Maar dan kan je dus ook het bruidspaar in verlegenheid brengen t.o.v. de andere gasten die hun kinderen wel hebben thuis gelaten.
quote:zomerkoninkje schreef op 29 juli 2011 @ 13:12:

En over dat tactisch formuleren:

Het is nooit aardig om te zeggen wat er NIET mag. staat zo negatief.

Wat een ceremoniemeester bijv in de brief kan zetten is iets als

"als de ceremonie voor uw kind te lang duurt liggen er in de zaal/kamer/ruimte daarnaast kleurplaten/snoepjes/ is er daar ruimte om even rond te rennen..etc etc.

Dan is de hint wel duidelijk.Nee, dan denkt men dat kinderen dus meegenomen mogen worden omdat er speciaal dingen georganiseerd zijn om de kinderen bezig te houden.

Kind is bij mij ja.

En een kind kan prima mee naar de tandarts hoor, en een feestje ook, gewoon lekker in de draagdoek tegen mama aan.

Jouw kind is al geboren?? Of ben je nu zwanger?

Als het al geboren is, dan vind ik het bewonderenswaardig dat je dit echt kunt en je daar de energie voor hebt.

Als het nog niet is geboren... dan ben ik serieus benieuwd hoe je er na drie maanden over denkt....
quote:jeunot77 schreef op 29 juli 2011 @ 13:17:

Wat ik me afvraag: je vriendin heeft zelf dus ook een kind. Is die er die dag bij?Dat lijkt me wel.
Ik zal eerst eens even dat vooroordeel van die adressering ontkrachten. Ooit in een heel ver verleden ben ik ook eens getrouwd (nu niet meer gelukkig) en we hebben geen seconde nagedacht over de adressering in de vorm van familie, of alleen voornamen of dat men dan wellicht zou denken dat de kinderen niet uitgenodigd zouden zijn.

Pietje en Puk Jansen op de envelop, zonder kinderen dus maar als ze kinderen hadden konden die gewoon mee. Dus adressering zegt zeker NIET alles.

Ten tweede waren er kinderen op de bruiloft en ik heb geen seconde "last" gehad. Sterker nog ik heb ze amper gezien.

Het kan dus beide. Bel gewoon even TO misschien hebben ze er dus niet eens bij stil gestaan. En een bruiloft met kinderen is echt niet zon drama als sommige mensen hier laten geloven.
Je kan het toch gewoon vragen?

Hoe moeten wij dat nou weten?
quote:elninjoo schreef op 29 juli 2011 @ 13:19:

[...]

Nee, dan denkt men dat kinderen dus meegenomen mogen worden omdat er speciaal dingen georganiseerd zijn om de kinderen bezig te houden.

Als je zegt dat er een clown is ingehuurd en een acrobaat op een eenwieler, ja dan snap ik je redenering.

Mara als je zegt dat er kleurplaten liggen en rozijnen (en het daarbij laat), dan denk ik niet dat ouders ervan uitgaan dat er voor uitgebreid entertainment gezorgd is!
quote:elninjoo schreef op 29 juli 2011 @ 13:19:

Nee, dan denkt men dat kinderen dus meegenomen mogen worden omdat er speciaal dingen georganiseerd zijn om de kinderen bezig te houden.Dat zou ik inderdaad denken als er zoiets in de uitnodiging staat, dus als je geen kinderen op je bruiloft wil zou ik het zo in ieder geval niet formuleren. Daarbij wil je niet voor niks geen kinderen op je bruiloft, het lijkt me dat je dan geen zin hebt om van alles voor kinderen te gaan regelen.

Kind is bij mij ja.

En een kind kan prima mee naar de tandarts hoor, en een feestje ook, gewoon lekker in de draagdoek tegen mama aan.Dat is natuurlijk prima. (voor jou dan, ik zou er gillend gek van worden) Maar daar hoeft de rest van de bevolking geen rekening mee te houden.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven