Broertje

28-07-2011 21:49 54 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mijn broertje is 7 jaar oud. Zelf ben ik 21.

Lang verhaal kort te maken, mijn ouders konden geen kinderen krijgen en 7 jaar geleden bleek mijn moeder onverwachts op een natuurlijke manier zwanger te zijn. Zelf ben ik een IVF-kind

Doordat er dat jaar wel meer heftige dingen zijn gebeurd heb ik in die tijd een groot deel van de opvoeding overgenomen.

Maar nu zit ik met iets in mn maag:

Hij slaat mij veel en makkelijk (als hij zijn zin niet krijgt)

Hij scheldt me uit

Hij is heel druk

Hij gaat over iedereens grenzen heen

Hij neemt alles letterlijk

Hij luistert naar datgene wat hij goed vindt of leuk vindt

Ik heb het er al een keer met mijn ouders over gehad, maar die zeggen dat er niks aan de hand is. Het slaan en schelden gebeurt overigens alleen als mijn pa en/of ma thuis is. Als we met z'n 2en zijn, is er niks aan de hand.

Maak ik me nou terecht zorgen of is er inderdaad niks aan de hand?
ik heb al een aantal keer geprobeerd een goed gesprek aan te gaan. Ook met de verschillende technieken (de eerste keer werd een forse ruzie) en vooral betrekken op de situatie, het gezin en hoe het voor broertje zou voelen (hij wilt aandacht van mn moeder). Maar daar geloofde ze niks van en ik was vooral jaloers.
Naar om zoiets van je ouders te horen, lijkt me.

Zou je ook met iemand anders kunnen praten?
Is het een optie om eens met iemand van jeugdzorg of maatschappelijk werk te praten? Google daar eens op voor jouw woonstad.

Misschien dat ze jou en je broertje kunnen helpen. Jou door tips te geven en mogelijk een gesprek met je ouders aan te gaan.

Jouw broertje krijgt duidelijk weinig aandacht van je ouders en jij hebt dat waarschijnlijk in het verleden ook gehad.

Ik vind het wel knap wat je doet ...
Ik ga het aangeven bij mijn maatschappelijk werkster, ahoewel we het daar al wel eens over hebben gehad.

Ik heb zelf dat weinige aandacht niet gemist, wel merk ik dat ik veel bevestiging zoek en doe wat hun willen (niet zelf kiezen voor mijn dingen). Ik hoop dat mijn broertje dat later niet heeft.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven