weekje zon in oktober

01-08-2011 11:52 41 berichten
Alle reacties Link kopieren
Onze zomervakantie is dit jaar vrij letterlijk in het water gevallen (zoals bij zovelen). Gelukkig hebben we nog wat vakantiedagen en geld over, en dus willen we begin oktober nog een weekje weg. En dan heel graag wel wat zon, dus dat wordt vliegen. Ik kan wat advies gebruiken!

De eisen:

- (Hopelijk) zonnig oord, 20-25 graden. Warmer hoeft niet.

- Kleinschalig appartementencomplex of huisje, geschikt voor een gezin met 2 kindjes van 1 en 3.

- in de buurt van het strand

- Graag ergens waar voldoende "cultuur" is in de zin van leuke stadjes, opgravingen, etc. We zijn geen enorme strandmensen dus willen de stranduurtjes wel graag afwisselen met leuke uitstapjes (we huren een auto)

Budget: Ik neem aan dat de 1-jarige gratis is en de 3-jarige korting krijgt, dus laten we zeggen zo'n 1500 Euro voor vlucht, verblijf en autohuur?

Alvast bedankt!
In oktober kun je echt overal heen voor dat bedrag! Griekenland, Turkije, Egypte, Portugal, Spanje noem maar op.

Als ik jou was en ik lees wat je zoekt, zou ik lekker naar Griekenland gaan. Kos, Rhodos, Kreta, allemaal leuk.

Kijk voor goedkoop op: Sunweb.nl, Ferio.nl, Jiba.nl, is allemaal prima.
Waarom ga je in godsnaam in het hoogseizoen op vakantie als je twee kleine kinderen hebt?
quote:spectral schreef op 01 augustus 2011 @ 11:57:

Waarom ga je in godsnaam in het hoogseizoen op vakanti als je twee kleine kinderen hebt?

Wie zegt dat ze in het hoogseizoen is gegaan?

Mijn vakantie in het voorseizoen was ook bagger.

Ik ben dus ook opzoek naar iets leuks in september.

Momenteel heb ik granada op het oog. Maar ik wil van te voren wel leuke en goeie restaurantjes enzo vinden want als je er maar een paar dagen zit vind ik een mislukt etentje zo zonde.
Kreta voldoet aan al je eisen!
quote:Maja82 schreef op 01 augustus 2011 @ 12:05:

[...]

Wie zegt dat ze in het hoogseizoen is gegaan?

Mijn vakantie in het voorseizoen was ook bagger.

Ik ben dus ook opzoek naar iets leuks in september.

Momenteel heb ik granada op het oog. Maar ik wil van te voren wel leuke en goeie restaurantjes enzo vinden want als je er maar een paar dagen zit vind ik een mislukt etentje zo zonde.Ze schrijft toch... onze zomervakantie.... dat doe je niet in het voorseizoen toch?
quote:spectral schreef op 01 augustus 2011 @ 12:09:

[...]

Ze schrijft toch... onze zomervakantie.... dat doe je niet in het voorseizoen toch?Dat was ook mijn 'zomer'vakantie. Hoe moet je het anders noemen?
quote:Maja82 schreef op 01 augustus 2011 @ 12:11:

[...]

Dat was ook mijn 'zomer'vakantie. Hoe moet je het anders noemen?

Uhhh.... wat dacht je van "onze vakantie in mei".

Dus als je in de winter naar Thailand gaat voor een beetje zon dan noem je het ook zomervakantie?
quote:spectral schreef op 01 augustus 2011 @ 12:14:

[...]

Uhhh.... wat dacht je van "onze vakantie in mei".

Dus als je in de winter naar Thailand gaat voor een beetje zon dan noem je het ook zomervakantie?Zuurtjes gegeten als ontbijt?
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Bij mijn werkgever is het zomerverlof van Begin mei t/m eind september.

Als ik dan vakantie heb van 3 mei t/m 26 mei of van 12 september t/m 28 september dan noem ik dat mijn zomervakantie Zomervakantie hoeft voor volwassenen natuurlijk niet per definitie in juli of augustus te vallen.
quote:himalaya schreef op 01 augustus 2011 @ 12:18:

[...]

Zuurtjes gegeten als ontbijt?zwaar weekend gehad

Waarom ga je in godsnaam in het hoogseizoen op vakantie als je twee kleine kinderen hebt?

Dus mensen met kleine kinderen moeten maar niet op vakantie en al helemaal niet op mooi weer rekenen?????

ik maak hier uit op dat ze blijkbaar in Nederland zijn gebleven en dat het weer tegenvalt.

Niet zo raar toch om dan in de herfst nog even weg te willen.

en dan ONtopic.

Ik zou met wensenlijst naar het reisbureau gaan.

daar weten ze goede bestemmingen en aanbiedingen!

(ik heb dit jaar ook gewoon weer via reisbureau geboekt en ben zeker niet duurder uit! Scheelt een hoop uitzoek- en regelwerk)
Ik ga 30 oktober op vakantie en noem dat dan mijn zomervakantie omdat ik naar de zon ga.

Voor TO,kijk eens op de vakantiediscounter en op de sites die jo12345 noemt,moet echt wel wat op te vinden zijn.
quote:boterblommetje schreef op 01 augustus 2011 @ 12:23:

[...]

Dus mensen met kleine kinderen moeten maar niet op vakantie en al helemaal niet op mooi weer rekenen?????

hmm... waaruit trek jij deze bijzondere conclusie?
quote:spectral schreef op 01 augustus 2011 @ 12:25:

[...]

hmm... waaruit trek jij deze bijzondere conclusie?

net zo'n rare aanname als jij doet hé!!

quote:boterblommetje schreef op 01 augustus 2011 @ 12:27:

[...]

net zo'n rare aanname als jij doet hé!!

Mijn aanname bestaat uit het feit dat ik niet kan begrijpen dat mensen die niet aan het hoogseizoen gebonden zijn, toch in het hoogseizoen op vakantie gaan (dus duurder, drukker, heter, etc).
quote:spectral schreef op 01 augustus 2011 @ 12:28:

[...]

Mijn aanname bestaat uit het feit dat ik niet kan begrijpen dat mensen die niet aan het hoogseizoen gebonden zijn, toch in het hoogseizoen op vakantie gaan (dus duurder, drukker, heter, etc).

jij kan dat niet begrijpen dus dan moet iedereen dat zo vinden?

raar hoor.

Misschien werken ze wel in bedrijven die nu stil liggen en is de zomervakantie verplicht.

Misschien hebben ze gewoon nog wat extra dagen staan die ze willen spenderen aan een weekje zon in het najaar.

maar wat maakt het in godesnaam uit??
Wat denk je van bouwvak? Of kleine bedrijven met een zomersluiting? Dan heb je weinig keus.

Ik ben in mei op zomervakantie naar Italië geweest: zalig. Voldoet ook aan je eisen!
wij gaan eind september/begin oktober naar Portugal, naar de algarve, appartement geboekt via vaya.nl en helemaal niet duur.
Griekenland

Waarom ga je in godsnaam in het hoogseizoen op vakantie als je twee kleine kinderen hebt?we zijn begin juli gegaan, net voor de schoolvakanties. Ivm man's werk kunnen we niet langer weg buiten de zomer.
Bedankt voor de reacties! Ik lees vaak Griekenland, dat lijkt mij idd ook leuk. Heeft iemand nog tips voor een wat kleinschaligere aanbieder of een leuke plaats? We zijn nogal mierenneukers als het om sfeer gaat, en houden dus niet van de standaard toeristenbestemmingen maar willen liever iets dat wat meer "autenthiek" is. Maar dat niet zo authentiek dat er geen hond meer zit in oktober. Kortom, lekker makkelijk
elizawashere heeft kleinschalige accomodaties maar dat redt je denk ik niet voor E 1500,=.
Ga idd even langs het reisbureau. De meeste touroperators bieden ook "charme-locaties" aan, de iets kleinere hotelletjes of appartementen/huisjes. Genoeg opties in Zuid-Europa in ieder geval. Bij ons staat Madeira nog op het verlanglijstje, maar weet niet of dat voldoende cultuur biedt?

Andalusië (Spanje) of Amalfikust (Italië) bieden van alles wat.
quote:rebecca78 schreef op 01 augustus 2011 @ 12:57:

Bedankt voor de reacties! Ik lees vaak Griekenland, dat lijkt mij idd ook leuk. Heeft iemand nog tips voor een wat kleinschaligere aanbieder of een leuke plaats? We zijn nogal mierenneukers als het om sfeer gaat, en houden dus niet van de standaard toeristenbestemmingen maar willen liever iets dat wat meer "autenthiek" is. Maar dat niet zo authentiek dat er geen hond meer zit in oktober. Kortom, lekker makkelijk

In dat geval zou ik Lesbos aanraden en dan in de plaats Molivos.

Mooi authenthiek dorpje,wel gezellig maar niet overvol met toeristen.

en geen schreeuw en zuip jeugd!

http://www.arke.nl/zonvak ... P69-r36raoCFYNH3godaAMoWw

Dit appartement is echt een aanrader!

wij zaten zelf in een ander app. maar keken iedere keer verlekkerd als we hier langskwamen.

Superligging!!!!!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven