Onnadenkendheid
maandag 1 augustus 2011 om 16:31
Naar aanleiding van onderstaande reactie:quote:saeva schreef op 28 juli 2011 @ 18:30:
[...]
Mensen kunnen inderdaad behoorlijk onnadenkend zijn (en ik maak mij daar soms net zo goed schuldig aan).
Als ik aangeef dat ik onvruchtbaar ben (denkend dat dat duidelijk genoeg is) krijg ik soms de gekste vragen, suggesties en opmerkingen.
"Heb je dan dit of dat of zus of zo al geprobeerd?"
"Die en die kon ook moeilijk zwanger raken maar die deed dit en dat en voila."
"Je moet er gewoon niet zo bij nadenken dan ben je zo zwanger."
"Jullie kunnen tenminste wel altijd uitslapen!" .
...in het topic: Jokken over bevruchtingstijd...
.
...vraag ik me af of anderen soortgelijke voorbeelden hebben (mag over elk onderwerp gaan).
Brand los!
[...]
Mensen kunnen inderdaad behoorlijk onnadenkend zijn (en ik maak mij daar soms net zo goed schuldig aan).
Als ik aangeef dat ik onvruchtbaar ben (denkend dat dat duidelijk genoeg is) krijg ik soms de gekste vragen, suggesties en opmerkingen.
"Heb je dan dit of dat of zus of zo al geprobeerd?"
"Die en die kon ook moeilijk zwanger raken maar die deed dit en dat en voila."
"Je moet er gewoon niet zo bij nadenken dan ben je zo zwanger."
"Jullie kunnen tenminste wel altijd uitslapen!" .
...in het topic: Jokken over bevruchtingstijd...
.
...vraag ik me af of anderen soortgelijke voorbeelden hebben (mag over elk onderwerp gaan).
Brand los!
maandag 1 augustus 2011 om 16:41
maandag 1 augustus 2011 om 16:41
broer tegen broer die steriel is na chemo
Broer1: ik was vandaag bijna geen man meer geweest
Broer 2: huh? wat bedoel je?
Broer1: Ik had vandaag een afspraak om mij te steriliseren, heb hem toch maar afgezegd, vrouw neemt weer een spiraaltje dus ik hoef niet. Das mooi want ik vind het toch geen fijn idee, alsof je minder man bent.
Broer1: ik was vandaag bijna geen man meer geweest
Broer 2: huh? wat bedoel je?
Broer1: Ik had vandaag een afspraak om mij te steriliseren, heb hem toch maar afgezegd, vrouw neemt weer een spiraaltje dus ik hoef niet. Das mooi want ik vind het toch geen fijn idee, alsof je minder man bent.
maandag 1 augustus 2011 om 16:56
maandag 1 augustus 2011 om 16:58
maandag 1 augustus 2011 om 17:26
Wat een vreselijke opmerkingen .
Wat ik zelf regelmarig heb meegemaakt terwijl ik uitleg bewust kinderloos te zijn zijn opmerkingen als: dan ben je vast de juiste man nog niet tegengekomen, dat komt nog wel als je wat ouder bent, dan ben je vast bang om volwassen te worden of zelf opmerkingen dat je katten hebt als vervanging voor kinderen die je diep in je hart dus wel graag had willen hebben.
Mensen die dit soort dingen zeggen kunnen zich duidelijk niet indenken dat er mensen zijn die geen kinderen willen en projecteren dus hun eigen ideeën op een ander.
Wat ik zelf regelmarig heb meegemaakt terwijl ik uitleg bewust kinderloos te zijn zijn opmerkingen als: dan ben je vast de juiste man nog niet tegengekomen, dat komt nog wel als je wat ouder bent, dan ben je vast bang om volwassen te worden of zelf opmerkingen dat je katten hebt als vervanging voor kinderen die je diep in je hart dus wel graag had willen hebben.
Mensen die dit soort dingen zeggen kunnen zich duidelijk niet indenken dat er mensen zijn die geen kinderen willen en projecteren dus hun eigen ideeën op een ander.