Mannenvraag

06-08-2011 14:20 43 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo,

ik heb zo het gevoel dat dit echt zo'n mannen vraag gaat zijn maar ik hoop toch dat jullie wat duidelijkheid kunnen geven. HEt gaat om het volgende

Mijn vriendin heeft een fysiek zware baan en daarbij speelt momenteel om het werk nog het een en ander waardoor ze mentaal ook nog belast wordt. Hierdoor is ze na een dag werk moe. Helemaal begrijpelijk. Nu heeft zo ook veel weekend dienst en ik ben het weekend altijd vrij dus planning is wel nodig hierbij. Nu was ze zaterdag vrij en moest zondag weer werken. Omdat ze moe was zei ze vrijdagavond tegen mij dat ze op 19:30 even een uurtje wou gaan liggen en of ik haar dan even wakker wou maken.

Zo gezegd zo gedaan, echter ze kwam zo moe over dat ik voorstelde om lekker te blijven liggen dat we zaterdag na ontbijt weer fit zouden zijn om wat te gaan doen.Ze was hier niet helemaal zeker van maar sliep heel snel weer. Uiteindelijk ging ik zelf om 00:30 naar bed en zij op dat moment dus klaarwakker. Volgende ochtend is ze toen heel vroeg opgestaan en ik ben rond 09:30 opgestaan.

Nu ben ik dus de gebeten hond want ik heb haar niet wakker gemaakt (waar ik mijn reden voor had) en ben ook niet vroeg met haar opgestaan. Ze heeft dus nu echt zo'n hangdag en wil niks doen en dat komt allemaal door wat ik niet gedaan heb.

Nu heb ik zeker begrip voor de situatie want ik heb me niet aan de afspraak gehouden, maar toch denk ik dan ik heb gehandeld naar wat ik vond.

Is mijn vriendin nu aan het zeuren of begrijp ik het helemaal verkeerd en heb ik verkeerd gehandeld?

Advies is welkom

Bedankt alvast

Bart
Niet te lang wachten he Bart, want ik zeur slechts drie dagen per maand niet, en die zijn bijna om.
Iets wat vier dagen bloedt en niet doodgaat is niet te vertrouwen.
Dus als ik het goed begrijp zeur je alleen niet op de eerste vrijdag, eerste zaterdag en eerste zondag van de maand?
World of Warcraft: Legion
Waren al die kerels nou maar zo slim als jij jongen, Hans
Tja, dan heeft Barthz nog maar 18 uur...
Die 18 uur heeft hij ten volle nodig om Mevrouw Bart weer gunstig te stemmen. Dus Bart gaat niet komen vrees ik.
We zullen vandaag zien hoe het loopt...
Zo goedemorgen,

ik ga het inderdaad niet redden vandaag. Gelukkig is er snel weer een nieuwe maand met daarin 3 dagen dus laten we dan die borrel drinken

Heb gisteren veel gepraat over de situatie en gelukkig is ze gaan inzien dat het toch echt haar eigen frustatie is. Dat ik soms als zondebok moeten dienen omdat ik haar virendje ben snap ik helemaal maar dit was niet eerlijk. Ze is inmiddels aan het werk. Nu maar afwachten hoe ze daar vanmiddag vandaan komt.
Inderdaad. M.i. probeerde jij rekening met haar te houden, door haar voor te stellen om door te slapen. De keuze lag bij haar, en ze had een andere keuze kunnen maken. M.i. treft jou geen blaam.
Barthz, ik vind dat je vriendin gewoon zeurt.

Geef haar een cursus 'Relativeren'. Er zijn wel ergere dingen om je druk over te maken.

Spreek het uit en dan is het klaar en zo niet vraag je dan af of jullie relatie verder wel OK is. Succes.
wees jezelf, er zijn genoeg anderen.
quote:barthz schreef op 07 augustus 2011 @ 08:05:

Nu maar afwachten hoe ze daar vanmiddag vandaan komt.

Poeh.....scary.....

Wat een ellende zo'n vrouw.

Ik had ooit zo'n man.

Aan de manier waarop hij zijn voeten veegde kon ik horen in welk humeur hij was. *ril*

Sterkte vanmiddag.
Had jij dan een scherp gehoor, Leo?
Of hij voog op een bepaalde driftige manier zijn voeten.

Óf, ik had toen een heel klein huis
Dat ze lekker de wekker zet zeg! Vind dat ze behoorlijk zeurt ja, zeker als je haar ook nog wakker gemaakt hebt. Mijn vriend zou dit gedrag niet pikken.
quote:eleonora schreef op 07 augustus 2011 @ 09:06:

Of hij voog op een bepaalde driftige manier zijn voeten.

Óf, ik had toen een heel klein huis Of hij had lange tenen, die zijn ook altijd goed hoorbaar
Logisch gezien heb jij volkomen gelijk en zij zeurt.

Maar met logica ga je dit niet oplossen.

Geef haar een knuffel en toon begrip voor dat ze druk en misschien wat oververmoeid is. En zie haar een beetje op te monteren. Een beetje aandacht en begrip doet vaak wonderen.

Als ze zich wat meer begrepen voelt kan ze beter relativeren en zal ze zelf wel inzien dat ze nogal onredelijk is naar jou toe.

Maar laat je in geen geval een schuldgevoel aanpraten, en laat je niet omlaag drukken door haar chagrijn.

(en de volgende keer wek je haar gewoon door een flinke plens water over haar heen te gooien ...)
Polygamie = intensieve vrouwhouderij
quote:tjjjjjemig schreef op 06 augustus 2011 @ 21:27:

[...]

Je kan iemand toch ook verwennen en een beetje over je hart strijken zonder dat je compleet op je knieën hoeft (en als enige de schuld op je neemt), De reactie vind ik eerlijk gezegd een beetje kinderachtig...Vind ik niet. Ik heb weinig geduld met dit soort passive aggressive gedrag van haar. Als ze overwerkt is heb ik daar alle begrip voor, maar dan graag wel een beetje duidelijker verwoorden dan met een grauw en een snauw.
Ik vind dat jij correct en juist lief hebt gehandeld en dat je vriendin inderdaad zeurt.

Zoals iemand anders hier boven zegt: je kan ook zelf je alarm zetten.

Maar goed, misschien is ze inderdaad moe en reageert ze daardoor wat overdreven.

Als ik jou was zou ik haar gemopper negeren, net doen of er niks aan de hand is en vrolijk iets lekkers gaan koken/filmpje gaan kijken etc. Hopelijk draait ze dan vanzelf wel bij.
quote:Donkeyshot schreef op 07 augustus 2011 @ 13:47:

Logisch gezien heb jij volkomen gelijk en zij zeurt.

Maar met logica ga je dit niet oplossen.

Geef haar een knuffel en toon begrip voor dat ze druk en misschien wat oververmoeid is. En zie haar een beetje op te monteren. Een beetje aandacht en begrip doet vaak wonderen.

Als ze zich wat meer begrepen voelt kan ze beter relativeren en zal ze zelf wel inzien dat ze nogal onredelijk is naar jou toe.

Maar laat je in geen geval een schuldgevoel aanpraten, en laat je niet omlaag drukken door haar chagrijn.

(en de volgende keer wek je haar gewoon door een flinke plens water over haar heen te gooien ...) Eens met bovenstaande.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven