Gekke dingen die je uit vermoeidheid doet.

14-01-2008 19:43 82 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik kan me herinneren dat er een hele tijd een topic is geweest over gekke of stomme dingen die je uit vermoeidheid doet.

Regelmatig liepen de tranen over mijn wangen van het lachen door wat iedereen meemaakt na een paar (of een boel) slapeloze nachten. Dus hierbij wil ik dit topic graag weer nieuw leven inblazen, de oude kon ik niet terugvinden.

Zelf zat ik een tijdje terug in de auto na een slechte nacht. Toen ik op de klok keek stond er 10.23. Een paar minuten later keek ik weer en toen stond er nog steeds 10.23. Doordat ik aan het rijden was kon ik niet uitgebreid kijken maar ik vond het wel vreemd.

Toen ik thuis kwam besefte ik dat ik de hele tijd naar het schermpje van de radio had gekeken in plaast van naar de klok en de radio stond op 102.3 (radio 538).
Lachen dit!

Wat ik toch wel het ergste vond was dit:

Ik was lekker aan het wandelen met mijn zoontjes, toen twee mensen zeiden: "Aah, een tweeling, wat lief!" Ik keek gelijk rond of ik ook de tweeling zag, maar had dus niet door dat ze het over mijn kindjes hadden. (ze waren toen twee maanden oud)

Een ander keertje, ik was weer aan de wandel met de mannetjes, vroeg een vrouw hoe ze heetten. Ik: "Ehhhh, oh ja! Steijn en Hugo!" Ze keek me een tikje vreemd aan en ik ben maar snel door gelopen.
Huilend kind voor de zoveelste keer die nacht, man eens uit bed geschopt (wordt nooit wakker), komt hij terug met het verkeerde kind! Het kind wat gewoon lag te slapen. Zaten we met 2 huilende kinderen
whahahahahaa Pammie
Dat was toen lang niet zo grappig
Zondag voor de derde keer met de auto en dus maxicosi op pad (dochter is 17 dagen). Wij willen wegrijden, denk ik opeens, oh nee, de beugel staat nog naar achteren, die moet omhoog staan. Zegt vriendlief: zet meteen de maxicosi ook met de gordel vast dan... .

Of met de maxicosi aan de arm tegen een struik lopen (in eigen voortuin nog wel), gelukkig net niet tegen dochters gezicht aan. Is toch wennen, een maxicosi met een kind erin .

Inmiddels ben ik wel een beetje ontzwangerd, maar de kraamweek was echt erg. Als ik bedacht dat ik iets moest vragen, was ik het ook meteen vergeten, maar dan ook echt meteen. Ik zette allerlei reminders in mijn telefoon, maar meestal was ik dan alweer vergeten wat ik erin wilde zetten. Ben blij dat dat weer een beetje beter gaat, weet nu gewoon dat ik vrijdag om 11:45 bij de huisarts moet zijn en dinsdag rond 11:30 op het consultatiebureau, had ik 2 weken geleden nog niet kunnen bedenken dat ik dat allemaal zou onthouden!

Nog wel elastiekje om mijn pols, zodat ik weet welke borst dochter het laatst heeft gehad. En ik hou nog steeds bij op welke tijden haar voedingen waren, wil ik ook nog wel eens vergeten.

Als mensen in de kraamweek vroegen hoe laat Eva was geboren en hoe zwaar ze was, moest ik altijd flink nadenken, was eigenlijk al blij dat ik haar naam kon onthouden . Ook toen ik iedereen een uur na de bevalling ging bellen, eerst telkens weer even navragen hoe laat ze was geboren en hoe zwaar ze was. Nu weet ik het inmiddels wel, alleen komt ze aan en vind ik dat weer moeilijk te onthouden...

Mijn vriend is trouwens wel goed getraind inmiddels, als ik hem 's nachts wakker maak, springt hij meteen uit bed om dochterlief te pakken en te verschonen. Dat is niet alleen niet altijd waar ik hem voor wakker maak, gelukkig dring ik vaak wel tot hem door voordat hij haar daadwerkelijk heeft opgepakt...

Toen ik zwanger was, moest ik altijd goed nadenken als met dingen naar de keuken liep voor vaatwasser, koelkast en prullenbak. Dus niet de boter in de vaatwasser enzo.

Wij hebben de vriezer in de schuur staan en ik loop altijd met een zaklantaarn door de tuin naar de schuur. Op de terugweg was ik 'm opeens kwijt, nou ja, zal wel dacht ik toen. De volgende avond toen ik weer iets uit de vriezer moest hebben, kwam ik daar de zaklantaarn tegen, hij stond nog aan en was erg koud, maar deed (en doet!) het nog wel.
haha, ik lach me een breuk!! Wat een geweldige actie's allemaal.

Hier is ook een tweede op komst en ik ben nu al vreselijk moe dus ik verwacht nog veel van dit soort momenten mee te gaan maken.
.
Op zaterdag de booschappen doen met vriend en baby. In het begin een heel getime tussen slaapjes en flesjes, dus toen het zover was de hele mikmak bijelkaar gesprokkeld en gauw de deur uit.

Deur op slot (check!), sleutels mee (check!), kind in de auto, sleutels even snel op het dak leggen want twee handen nodig. Aangekomen in de AH: sleutels niet van het dak afgehaald en laat mijn vriend geen sleutels mee hebben genomen. Uiteindelijk zijn we via het algemene trappenhuis binnengekomen en heeft mijn vriend de deur moeten openbreken, want de vriendin die de reservesleutel had was natuurlijk op vakantie... (vriend boos, gelukkig had ik het excuus van hormonen en slaapgebrek).
.
Hihi, Ik heb vandaag de deo-bus in mijn haar gespoten. Maar dat is gelukkig nog beter dan de haarlak onder mijn oksels.....
wij komen net 5 weken na de geboorte van onze dochter erachter dat er ongeveer 20 geboortekaartjes zijn blijven liggen......

Wat wij met ons slaperige kop hebben lopen doen.....
.
ik kwam een 2 wkn geleden tussen de administratie de kerst kaart van mijn vriend zijn oma tegen........we moesten nog steeds het goede adres vragen....tis nu een beetje laat denk ik.
Bij het Kruidvat een pak luiers kopen, daarna nog een heleboel andere winkels afgaan en je dan bij de auto pas afvragen waar je die luiers toch gelaten hebt. Juist ja, achter de kassa bij het Kruidvat.... Net alsof je zo'n reusachtig pak niet een beetje zou moeten missen tijdens je shopexpeditie...
..
Om te gieren dit!! Ik heb een paar weken na mijn bevalling in een vlaag van verstandsverbijstering mijn agenda met adressenbestand bij de oude kranten gelegd (lekker opruimen). Was zo fijn dat we eindelijk alle adressen compleet hadden dankzij de geboortekaartjes!
Tegen dochterlief:

Schat, gooi je kleren even in de prullebak (bedoelde toch echt wasmand)

Tegen man:Waar heb je de autosleutel gelaten?

Hij:Op het dressoir.

Ikke:Nee hoor,daar liggen ze niet.Zitten ze niet in je jaszak?

Hij:Nee,ik heb ze echt op het dressoir gelegd.Zeker weten.

Laat ik nou net daarvoor de autosleutel al gepakt hebben in mijn hand houden.Tsja,Dan kan je lang blijven zoeken natuurlijk.En lullig voor mijn man want die kreeg de schuld dat de sleutel "weg" was.
Koffiemelk in de fles, melkpoeder in de koffie.

Senseo aanzetten zonder pad, zonder nieuwe pad, met een pas in de twee-pad-houder, zonder mok eronder, op het knopje drukken en je afvragen waarom het ding het niet doet om vervolgens te ontdekken dat je hem eerst aan moet zetten, klagen dat het ding stuk is want het lampje blijft maar knipperen wat gezien het feit dat er geen water inzat wel logsich is eigenlijk.

Dochter van nu 16 dagen de fiep van zoonlief van een jaar geven en maar afvragen waarom het niet past. Zoonlief luier van dochter aan proberen te frotten (scheelt ook niets, newborn of junior). Met enige regelmaat dochter hem, hij of jochie noemen (oké na drie knullen niet helemaal raar).

Agenda´s, post, kranten, fiepen, fiepkettingen, sleutels, portomonee etc. kom ik regelmatig tegen in de vuilnisbak, bij het oud papier, in de koelkast, voorraadkast, slaapkamer, duplobak etc. en het zijn niet eens de kinderen die ze daar neerleggen.
Probeerde laats de oudste twee op zaterdag klaar te maken voor school. Gelukkig wisten ze zelf wel welke dag het was....
Wij hebben de kattenbrokjes en het wasmiddel in dezelfde boxen zitten. Dus de kat heeft nu een heeeel schoon bakje. Heb nl meer dan eens wasmiddel in zijn bakje gedaan ipv brokjes.
Niet meer weten hoe je de naam van je dochter schrijft. Ze vroegen dat in het ziekenhuis voor het ponsplaatje en ik moest aan vriend gaan vragen wat het ook al weer was.
quote:Pammie schreef op 16 januari 2008 @ 16:07:

Huilend kind voor de zoveelste keer die nacht, man eens uit bed geschopt (wordt nooit wakker), komt hij terug met het verkeerde kind! Het kind wat gewoon lag te slapen. Zaten we met 2 huilende kinderen
.
Haha, wat een namen hebben jullie uitgezocht dat ze niet te spellen zijn en soms niet eens te onthouden?

Geweldige acties allemaal. Het is dat we nog geen 60 zijn anders waren we met z'n allen allang voor dement doorgegaan.
.
Ze heeft gewoon een Nederlandse naam. Maar die naam kan op 2 manieren geschreven worden door 1 letter te veranderen. En ik wíst het gewoon niet meer. Heel suf.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven