Geld & Recht alle pijlers

Bellen naar nederlands mobiel nummer in buitenland

14-08-2011 22:25 26 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik zet dit maar even onder geld en recht, aangezien het met geld te maken heeft.

Als ik met mijn 06 nummer naar een 06 nummer bel naar mensen die in het buitenland verblijven. Moet ik dan extra kosten betalen? Of noemen ze dit dan niet bellen naar het buitenland?

Heb het opgezocht op de site van mijn mobiele aanbieder. Maar vind dit een beetje onduidelijk.
Nee, jij belt immers vanuit Nederland met een Nederlands nummer naar een ander Nederlands nummer. Jij kunt toch niet ruiken of iemand in het buitenland is, dus kunnen de kosten ook nooit voor jou zijn.
Nee, maar die mensen moeten wel betalen!
Nee, jij hoeft niks extra te betalen. Diegene die je belt betaald wel extra als zij in het buitenland gebeld wordt.
quote:Nelletje schreef op 14 augustus 2011 @ 22:26:

Nee, jij belt immers vanuit Nederland met een Nederlands nummer naar een ander Nederlands nummer. Jij kunt toch niet ruiken of iemand in het buitenland is, dus kunnen de kosten ook nooit voor jou zijn.Oké gelukkig. Nee idd dat is waar! Zo had ik het nog niet bekeken.
jij betaalt tot aan de grens, de rest betaalt degene die je belt
I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best
quote:rosanna08 schreef op 14 augustus 2011 @ 22:28:

jij betaalt tot aan de grens, de rest betaalt degene die je belt Dus gewoon het normale tarief wat ik altijd betaal. Hetzelfde als dat ik zou bellen als die persoon gewoon in NL zou zijn?
Ja lichtpuntjes, maar die andere persoon betaalt wel wat meer. Dus waarschijnlijk wordt er 1. niet opgenomen 2. het gesprek na een minuutje afgekapt.

Behalve als je echt iets belangrijks te melden hebt. Maar dan had je die paar euro zelf ook wel willen neerleggen.
Lichtpuntjes, het is geen hogere wiskunde. Het gaat gewoon precies hetzelfde als bellen naar een Nederlands nummer wat in Nederland is. Je weet, zoals al gezegd, immer niet waar iemand is als je belt.
Het kost wel iets meer, je belt via een omweg. Misschien verschilt het per abonnement maar als ik uit een Franse hypermarché manlief bel, die op de parkeerplaats staat, valt dat buiten mijn gewone bundel (T-mobile).
verba volant, scripta manent.
quote:Ruza schreef op 14 augustus 2011 @ 22:34:

Ja lichtpuntjes, maar die andere persoon betaalt wel wat meer. Dus waarschijnlijk wordt er 1. niet opgenomen 2. het gesprek na een minuutje afgekapt.

Behalve als je echt iets belangrijks te melden hebt. Maar dan had je die paar euro zelf ook wel willen neerleggen.Natuurlijk. Ik snap wat je bedoelt.
Ruza, als mensen niet gebeld willen worden in het buitenland moeten ze gewoon niet opnemen. Ze worden er niet toe gedwongen. Bovendien zie ik niet in waarom je alleen zou mogen bellen als er iets heel erg dringends is.
MarianneD. To zit gewoon in Nederland hoor en niet in het buitenland.
quote:Nelletje schreef op 14 augustus 2011 @ 22:36:

Ruza, als mensen niet gebeld willen worden in het buitenland moeten ze gewoon niet opnemen. Ze worden er niet toe gedwongen. Bovendien zie ik niet in waarom je alleen zou mogen bellen als er iets heel erg dringends is. en ook de voicemail uitzetten
Als het dringend is, dan maak je je ook niet druk om de kosten.
quote:Boarn schreef op 14 augustus 2011 @ 23:13:

Als het dringend is, dan maak je je ook niet druk om de kosten.Op het moment zelf misschien niet. Maar als je de rekening uiteindelijk krijgt wel..
Waarom moet het toch persé dringend zijn? Het lijkt wel alsof het een halsmisdaad is om gewoon te bellen om te vragen hoe het is!?
quote:Nelletje schreef op 14 augustus 2011 @ 23:34:

Waarom moet het toch persé dringend zijn? Het lijkt wel alsof het een halsmisdaad is om gewoon te bellen om te vragen hoe het is!?Haha inderdaad.. Snap ik ook niet zo goed.
Als ik naar het buitenland ga (op vakantie) zet ik a) mijn voicemail (tijdelijk) uit en b) neem ik onbekende nummers nooit op.

Vrienden/familie weten dat ik dan op vakantie ben. Zou ik bijv. zien dat mijn dochter mij belt, dan weet ik dat er echt iets is en neem ik wel op.
quote:lichtpuntjes schreef op 14 augustus 2011 @ 23:49:

[...]

Haha inderdaad.. Snap ik ook niet zo goed. misschien om iemand niet op kosten te jagen?
quote:MarianneDavids schreef op 14 augustus 2011 @ 22:35:

Het kost wel iets meer, je belt via een omweg. Misschien verschilt het per abonnement maar als ik uit een Franse hypermarché manlief bel, die op de parkeerplaats staat, valt dat buiten mijn gewone bundel (T-mobile).Dat is bellen in het buitenland naar een al dan niet nederlands nummer. Als jij in Nederland belt naar een nederlands no. dan valt dat onder je eigen bundel of die persoon nu naast je staat of in Nieuw Zeeland zit.
quote:Nelletje schreef op 14 augustus 2011 @ 23:34:

Waarom moet het toch persé dringend zijn? Het lijkt wel alsof het een halsmisdaad is om gewoon te bellen om te vragen hoe het is!?

Dus als iemand op vakantie is ga jij eens even lekker bellen om een lang gesprek te voeren hoe het met diegene is? Ik hang je dan ook snel op hoor, dat kost me klauwen met geld.

In het buitenland zet ik ook mn voicemail uit, mensen weten dat als ze iets kwijt willen, ik te smsen ben.
Wie zegt dat deze mensen op vakantie zijn Emaille? Daar heb ik TO niet over gehoord hoor. En ja, bepaalde mensen bel ik als ze in het buitenland zijn (of het nou vakantie of zakenreis is) voor hele doodgewone dingen. Niet iedereen vergeet en negeert zijn of haar thuisbasis meteen.
Het gaat niet om negeren of vergeten: het gaat om extra kosten. Maar als jij geen rekening wil houden met de kosten waar je je dierbaren op jaagt, moet jij weten, het zijn niet mijn centjes.
Is het ook bij je opgekomen dat deze dierbaren helemaal niks geven om die extra kosten en het leuk vinden om me te spreken?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven