tips inrichting
maandag 15 augustus 2011 om 19:31
zoals ik al eerder had geschreven heb gaan mijn vriend en ik na anderhalf jaar samen gewoon te hebben weer apart wonen blijven wel bij elkaar maar ik hb nog een eigen apartementje geleukig maar daar is geverd en zijn nu de laaste dingen aan het schoonmaken/opruimen ik krijg van mijn vriend.Een tv meubel en een vitrinekast maar ik wil graag nog wat tips om weer op te starten hoe ga ik het huishouden aan pakken alleen? boodschapen en dat soort dingen graag ook wat tips om de boel wat fleuriger te maken.
maandag 15 augustus 2011 om 19:40
Huishouden alleen: schoonmaken ed wanneer jij dat nodig vindt.
Boodschappen een beetje verstandig doen: dus niet iedere dag naar de supermarkt, want dan geef je altijd meer geld uit dan aanvankelijk het plan was. Dus daar even goed over na denken: bijv. groenten; dag 1 bak je ze op met aardappels en wat vlees, dag twee maak je er pasta mee. Of in een keer een grote pan soep oid koken en dat in porties invriezen.
Inrichting appartement: wat wil je? welke sfeer wil je uitstralen in je huis? Hou je van kleur of juist van strak? Denk daar eerst over na en koop vervolgens gewoon wat dingen om het aan te kleden. Planten,schilderijtjes, kaarsen, kussens ed. Is ook leuk om te doen!
Boodschappen een beetje verstandig doen: dus niet iedere dag naar de supermarkt, want dan geef je altijd meer geld uit dan aanvankelijk het plan was. Dus daar even goed over na denken: bijv. groenten; dag 1 bak je ze op met aardappels en wat vlees, dag twee maak je er pasta mee. Of in een keer een grote pan soep oid koken en dat in porties invriezen.
Inrichting appartement: wat wil je? welke sfeer wil je uitstralen in je huis? Hou je van kleur of juist van strak? Denk daar eerst over na en koop vervolgens gewoon wat dingen om het aan te kleden. Planten,schilderijtjes, kaarsen, kussens ed. Is ook leuk om te doen!
maandag 15 augustus 2011 om 19:40
Misschien kun je je lievelingskleur terug laten komen in je huisje. Het is mijn ervaring dat dat heel prettig aanvoelt.
Ik heb geen flauw idee wat voor smaak je hebt en of je het trendy wilt hebben of echt een plekje van jezelf, met spulletjes helemaal in je eigen smaak.
Wat betreft boodschappen, och, het ligt er aan of je een vriezer hebt en wat voor soort warmtebronnen je in je keuken hebt. zijn het alleen gasbranders? Heb je ook een oven en of een magnetron? Die dingen zorgen er voor dat je bepaalde boodschappen wel of niet kunt doen
Alleen wonen is qua onderhoud niet zo verschillend als met z'n tweetjes, je moet het nu alleen doen, dat is alles en je hoeft met niemand rekening te houden, waardoor je weleens de boel de boel kunt laten.
Ik heb mijn best gedaan om zo goed als het gaat te antwoorden op de vragen die ik, denk ik, in je OP heb gezien.Als ik het verkeerd begrepen heb dan merk ik het wel.
Ik heb geen flauw idee wat voor smaak je hebt en of je het trendy wilt hebben of echt een plekje van jezelf, met spulletjes helemaal in je eigen smaak.
Wat betreft boodschappen, och, het ligt er aan of je een vriezer hebt en wat voor soort warmtebronnen je in je keuken hebt. zijn het alleen gasbranders? Heb je ook een oven en of een magnetron? Die dingen zorgen er voor dat je bepaalde boodschappen wel of niet kunt doen
Alleen wonen is qua onderhoud niet zo verschillend als met z'n tweetjes, je moet het nu alleen doen, dat is alles en je hoeft met niemand rekening te houden, waardoor je weleens de boel de boel kunt laten.
Ik heb mijn best gedaan om zo goed als het gaat te antwoorden op de vragen die ik, denk ik, in je OP heb gezien.Als ik het verkeerd begrepen heb dan merk ik het wel.
maandag 15 augustus 2011 om 19:50
Het is nu de tijd dat veel nieuwe studenten een kamer zoeken. Winkels spelen daar op in door complete startpakketten aan te bieden, handig als je veel dingen nieuw moet kopen.
Je vraag is een beetje onduidelijk voor mij; ik neem aan dat je wel wat eigen spulletjes hebt die je meeneemt? En dat je wel ervaring hebt met hoe je een huishouden een beetje draaiende houdt?
Schoonmaken en boodschappen doen is juist supermakkelijk in je eentje, je hoeft met niemand rekening te houden. Dus of je nu smetvrees hebt of er juist niets om geeft, mag je helemaal zelf weten.
Qua eten koken kun je vaak vooruitkoken, dus voor twee dagen (1 deel in de vriezer als je niet twee keer achter elkaar hetzelfde wilt eten).
Qua inrichting: weet je al wat je mooi vindt, hoe je het in wilt richten? Stijl bepaal je met meubels, sfeer met accessoires (kleur op de muur, kussens, kunst, planten, kaarsen, etc).
Kijk op de ikea-site, in woonbladen en bij designblogs voor inspiratie.
Je vraag is een beetje onduidelijk voor mij; ik neem aan dat je wel wat eigen spulletjes hebt die je meeneemt? En dat je wel ervaring hebt met hoe je een huishouden een beetje draaiende houdt?
Schoonmaken en boodschappen doen is juist supermakkelijk in je eentje, je hoeft met niemand rekening te houden. Dus of je nu smetvrees hebt of er juist niets om geeft, mag je helemaal zelf weten.
Qua eten koken kun je vaak vooruitkoken, dus voor twee dagen (1 deel in de vriezer als je niet twee keer achter elkaar hetzelfde wilt eten).
Qua inrichting: weet je al wat je mooi vindt, hoe je het in wilt richten? Stijl bepaal je met meubels, sfeer met accessoires (kleur op de muur, kussens, kunst, planten, kaarsen, etc).
Kijk op de ikea-site, in woonbladen en bij designblogs voor inspiratie.
Weet je wat pas conflictvermijdend is? Wereldvrede.
maandag 15 augustus 2011 om 19:50
Marktplaats voor andere meubels/inrichtingsspullentjes voor een leuke prijs. Daarnaast kun je misschien de kringloop raadplegen voor snuisterijen e.d.
Het huishouden? Gewoon een lijstje maken met elke dag iets wat je kunt doen. Ligt er ook aan hoe schoon jij zelf bent, en hoeveel tijd dat je erin wilt steken. Ik zorg bv. dat maandag mijn lakens van het bed weer fris zijn, doe ik om de dag het toiletje meenemen, stof ik 1 keer per week op vrijdag en stofzuig/dweil ik mijn huis ook 2x per week, maar ja, ik heb ook chinchilla's die er lekker een troep van kunnen maken. Ramen lappen eenmaal in de zoveel maanden en om de zoveel tijd geef ik de badkamer/keuken een grote beurt waarbij ik de tegeltjes lekker meeneem. Afwas doe ik meestal meteen na het eten. Met boodschappen kijk je even wat je budget is, kun je reclamefolders uitpluizen voor aanbiedingen en maak je bv. voor een paar dagen een maaltijd wat je kunt invriezen.
Het is echt niet zo moeilijk..hoe deed je dit toen je nog samenwoonde dan?
Het huishouden? Gewoon een lijstje maken met elke dag iets wat je kunt doen. Ligt er ook aan hoe schoon jij zelf bent, en hoeveel tijd dat je erin wilt steken. Ik zorg bv. dat maandag mijn lakens van het bed weer fris zijn, doe ik om de dag het toiletje meenemen, stof ik 1 keer per week op vrijdag en stofzuig/dweil ik mijn huis ook 2x per week, maar ja, ik heb ook chinchilla's die er lekker een troep van kunnen maken. Ramen lappen eenmaal in de zoveel maanden en om de zoveel tijd geef ik de badkamer/keuken een grote beurt waarbij ik de tegeltjes lekker meeneem. Afwas doe ik meestal meteen na het eten. Met boodschappen kijk je even wat je budget is, kun je reclamefolders uitpluizen voor aanbiedingen en maak je bv. voor een paar dagen een maaltijd wat je kunt invriezen.
Het is echt niet zo moeilijk..hoe deed je dit toen je nog samenwoonde dan?
maandag 15 augustus 2011 om 21:48