Zwanger trouwen?
dinsdag 16 augustus 2011 om 21:47
Wij gaan volgend jaar trouwen en ik zou het wel mooi (speciaal) vinden om dan zwanger te zijn. Ik weet dat dit niet bij iedereen vanzelfsprekend is dat het ook lukt, maar er even van uit gaande dat het zou lukken.
Maar ik heb geen idee hoe het zit met zwangerschapskwaaltjes en zo en of het dus wel verstandig is, omdat het toch een lange dag is. Zijn er vrouwen die hier ervaring mee hebben? En is er nog verschil bij hoeveel maanden je zwanger bent als je gaat trouwen?
Maar ik heb geen idee hoe het zit met zwangerschapskwaaltjes en zo en of het dus wel verstandig is, omdat het toch een lange dag is. Zijn er vrouwen die hier ervaring mee hebben? En is er nog verschil bij hoeveel maanden je zwanger bent als je gaat trouwen?

dinsdag 16 augustus 2011 om 23:50
woensdag 17 augustus 2011 om 00:38
Ik was pas zwanger toen ik trouwde en het was een hel! Bruiloft was al een tijd gepland en de zwangerschap niet zeg maar haha! Ik was kotsmisselijk, lijkbleek, niet heel stralend dus. Kreeg geen hap door m'n keel en bij het zien van de taart ging ik ook weer bijna over m'n nek. Dat het die dag niemand is opgevallen dat ik zwanger was!! Ik ben misschien wel 100x boven het toilet gaan hangen... Maar leuk hoor... Zwanger trouwen.. Haha
woensdag 17 augustus 2011 om 07:43
Wij hebben besloten te trouwen toen ik zwanger bleek te zijn. Niet vanuit geloofsovertuiging, maar omdat wij dat willen. Als we trouwen ben ik een week of 20. We houden het klein, trouwen en een intiem diner.
Ik snap niet dat jij het van anderen af laat hangen wat je doet. Al is het bij jou wel de omgekeerde volgorde. Je weet niet eens of het lukt.
Ik snap niet dat jij het van anderen af laat hangen wat je doet. Al is het bij jou wel de omgekeerde volgorde. Je weet niet eens of het lukt.
woensdag 17 augustus 2011 om 08:29
quote:yette schreef op 16 augustus 2011 @ 23:12:
Ik ben zwanger getrouwd, maar vond het werkelijk niks toevoegen. En dan bedoel ik dat het trouwen dus nergens meer op sloeg Samen een kind krijgen, houdt voor mij een veel grotere belofte in dan het ja-woord in een gemaakte setting.Helemaal mee eens. Ben blij dat ik getrouwd ben voordat we kinderen kregen en niet andersom. Kinderen krijgen overtreft alles.
Ik ben zwanger getrouwd, maar vond het werkelijk niks toevoegen. En dan bedoel ik dat het trouwen dus nergens meer op sloeg Samen een kind krijgen, houdt voor mij een veel grotere belofte in dan het ja-woord in een gemaakte setting.Helemaal mee eens. Ben blij dat ik getrouwd ben voordat we kinderen kregen en niet andersom. Kinderen krijgen overtreft alles.
woensdag 17 augustus 2011 om 08:39
ik ben zwanger getrouwd toen ik 34 weken zwanger was (afgelopen juni) . Het was een heel mooi, heel speciaal feest en ik had echt een super mooie jurk aan. Ik vond het niet bijzonder zwaar eerlijk gezegd, je zit zo vol adrenaline dat je er zowieso geen last van hebt, tenminste vond ik dan. Enkel de openingsdans ging een beetje lastig
Echter, of het daar mee te maken heeft gehad of niet, precies een week later zijn mijn vliezen gebroken en is onze baby 6 weken te vroeg geboren. dussss.....
Echter, of het daar mee te maken heeft gehad of niet, precies een week later zijn mijn vliezen gebroken en is onze baby 6 weken te vroeg geboren. dussss.....
vrijdag 19 augustus 2011 om 09:43
ik zou er zelf absoluut niet bewust voor kiezen. Ik ben de eerste 4 maanden super misselijk geweest, de hele dag door en heb in die tijd niet veel meer gedaan dan thuis gezeten en geprobeerd iets te kunnen eten. Als je zo moet trouwen, nou nee. Als het bij 4 tot 7 maanden was geweest dan was het al anders geweest, maar dan nog zou ik er niet voor kiezen. Na de 7 maanden wordt het toch allemaal wat zwaarder. Nee, liever zwanger na het trouwen.
vrijdag 19 augustus 2011 om 10:04
Lijkt mij persoonlijk helemaal niets. Wij zijn getrouwd ruim voor ik zwanger werd van de eerste (een paar jaar ervoor al). Maar het had mij helemaal niets geleken om met een dikke buik te trouwen. En nu ik eenmaal zwanger ben geweest weet ik zeker dat mijn gedachte klopt. Ik ben maanden kotsmisselijk geweest en daarna had ik al heel vroeg enorm veel last van harde buiken waardoor ik amper meer wat kon. Als ik dus op mijn trouwdag zwanger was geweest, had ik er totaal niets aan gehad.
Waarom wil je dit zo graag? Denk dat het romatische aspect je enorm tegen zou vallen (dan zou ik nog meer ermee hebben als de ´kleine gemaakt wordt´ in de huwelijksnacht . Maar goed, die kans is natuurlijk zeer nihil).
Waarom wil je dit zo graag? Denk dat het romatische aspect je enorm tegen zou vallen (dan zou ik nog meer ermee hebben als de ´kleine gemaakt wordt´ in de huwelijksnacht . Maar goed, die kans is natuurlijk zeer nihil).
vrijdag 19 augustus 2011 om 10:38
Het rare is dat ik op de dag zelf absoluut nergens last van had, komt door de adrenaline, en de foto's zijn echt zooooo mooi geworden.
Bij ons was het niet echt gepland. we hadden de bruiloft al gepland, en ineens was ik zwanger na een hele poos proberen. We hebben toen besloten toch te trouwen en uiteindelijk was het echt een geweldige dag.
Toch zou ik het je niet aanraden het zo te plannen want vooraal de voorbereidingen als zwangere waren zwaar, de dag zelf viel reuze mee.
Minder was dat de kleine dan een week later om de hoek kwam kijken, 6 weken te vroeg.
Bij ons was het niet echt gepland. we hadden de bruiloft al gepland, en ineens was ik zwanger na een hele poos proberen. We hebben toen besloten toch te trouwen en uiteindelijk was het echt een geweldige dag.
Toch zou ik het je niet aanraden het zo te plannen want vooraal de voorbereidingen als zwangere waren zwaar, de dag zelf viel reuze mee.
Minder was dat de kleine dan een week later om de hoek kwam kijken, 6 weken te vroeg.
woensdag 31 augustus 2011 om 14:14
niet mijn keuze!
Wij gaan nog trouwen maar als het even kan wil ik juist niet zwanger zijn op de bruiloft.
We hebben al een kind en stellen de bruiloft waarschijnlijk nog een tijdje uit omdat we eerst nog een tweede willen. Want no way dat ik zwanger ga trouwen.
Nee zeg op mijn trouwdag wil ik van god los gaan, echt keihard feesten met al onze vrienden. Gaat dus niet lukken als ik zwanger ben;-)
Wij gaan nog trouwen maar als het even kan wil ik juist niet zwanger zijn op de bruiloft.
We hebben al een kind en stellen de bruiloft waarschijnlijk nog een tijdje uit omdat we eerst nog een tweede willen. Want no way dat ik zwanger ga trouwen.
Nee zeg op mijn trouwdag wil ik van god los gaan, echt keihard feesten met al onze vrienden. Gaat dus niet lukken als ik zwanger ben;-)
zaterdag 3 september 2011 om 22:07
zaterdag 3 september 2011 om 22:14
wij zijn getrouwd tijdens mijn zwangerschap om alles goed geregeld te hebben ivm voogdij, nalatenschap etc
wij vonden een huwelijk an sich niet echt belangrijk
dus we zijn echt getrouwd voor ons dochter.
maar of ik een ander aanraad om zwanger te gaan trouwen ...
ehm nee.
er zijn vrouwen die zich top voelen tijdens hun zwangerschap, er zijn vrouwen die heel hun zwangerschap moe en of misselijk zijn ... ik werd door de bekkeninstabiliteit praktisch naar het altaar gereden in de rolstoel ... en daarna proosten met jip en janneke bubbeltjes sap ...
ach meid als je het voor het kiezen hebt ...
wij vonden een huwelijk an sich niet echt belangrijk
dus we zijn echt getrouwd voor ons dochter.
maar of ik een ander aanraad om zwanger te gaan trouwen ...
ehm nee.
er zijn vrouwen die zich top voelen tijdens hun zwangerschap, er zijn vrouwen die heel hun zwangerschap moe en of misselijk zijn ... ik werd door de bekkeninstabiliteit praktisch naar het altaar gereden in de rolstoel ... en daarna proosten met jip en janneke bubbeltjes sap ...
ach meid als je het voor het kiezen hebt ...

zondag 4 september 2011 om 01:25
Ik ben afgelopen april getrouwd en in mei ben ik zwanger geraakt. Ik ben niet misselijk geweest ofzo, maar ben blij dat ik tijdens de dag nog niet zwanger was. Ben de eerste 3 maanden zo ontzettend moe geweest, dus dat had de pret wel gedrukt denk ik. Wij hadden wel een hele dag vol, maar hebben op 2 momenten ook rustig gezeten en gekletst (tijdens lunch, 2,5 uur en voor diner nog 1,5 uur). Dat was wel nodig ook, dus wil niet weten hoe dat zou zijn gegaan als ik ook nog zo moe was. Persoonlijk zou ik het proberen te voorkomen. Je weet gewoon niet hoe je je voelt en zou zonde zijn als je op de dag hondsberoerd bent. Zonde van de dag, maar ook van het geld want zo'n dag is niet gratis. En het is ook nog een gedoe met je jurk enzo als je al een buikje hebt. Bovendien kan je dan ook niet elke jurk meer kiezen.
Verder is kinderen krijgen/zwanger zijn al bijzonder genoeg denk ik. Ook als het niet op je trouwdag is.
Verder is kinderen krijgen/zwanger zijn al bijzonder genoeg denk ik. Ook als het niet op je trouwdag is.
maandag 5 september 2011 om 09:20
Ik ben wel zwanger (39 weken) en niet getrouwd, ook leuk
). Ook niet van plan te trouwen overigens. Maar ik moet er niet aan denken om zwanger het middelpunt van mijn eigen feestje te zijn, verschrikkelijk. Ben alleen maar kotsmisselijk geweest, of topzwaar en gammel enz.... Wat mij betreft: een absolute afrader....

maandag 5 september 2011 om 09:39
Wij waren van plan om volgend jaar mei te gaan trouwen, maar nu ben ik zwanger en uitgerekend in april. Eventjes dacht ik nog dat we dan nog steeds best in mei konden gaan trouwen, maar verschillende mensen hebben me ervan overtuigd dat ik daar dan waarschijnlijk helemaal geen zin in heb. Nu gaan we dus toch maar eerder trouwen. Geen feest verder, maar wel meteen alles geregeld.
zondag 2 oktober 2011 om 19:49
We zijn afgelopen augustus getrouwd, ik was toen 24 weken zwanger.
Ik had het geluk dat mijn buik redelijk bescheiden was, ook waren mijn klachten vanaf het begin niet echt spannend. Wel wat ochtendmisselijkheid en moe, maar 1x boven het toilet gehangen ( en volgens mij kwam het door een migraineaanval )
De dag zelf ben ik om 07.30 opgestaan, 09.00 uur kapper en make-up, 13.00 uur huwelijksvoltrekking daarna fotosessie rond 18.00 uur uit eten en lagen rond 01.00 uur in bed.
Het feest was een dag later vanaf 19.00 uur tot een uur of 4 bij ons thuis, we hadden rond de 55 man.
Al met al was het reuze meegevallen, maarja mijn zwangerschap liep tot week 28 voorspoedig.
Nu ben ik 30 weken zwanger, en het wordt steeds zwaarder.
Ik had het geluk dat mijn buik redelijk bescheiden was, ook waren mijn klachten vanaf het begin niet echt spannend. Wel wat ochtendmisselijkheid en moe, maar 1x boven het toilet gehangen ( en volgens mij kwam het door een migraineaanval )
De dag zelf ben ik om 07.30 opgestaan, 09.00 uur kapper en make-up, 13.00 uur huwelijksvoltrekking daarna fotosessie rond 18.00 uur uit eten en lagen rond 01.00 uur in bed.
Het feest was een dag later vanaf 19.00 uur tot een uur of 4 bij ons thuis, we hadden rond de 55 man.
Al met al was het reuze meegevallen, maarja mijn zwangerschap liep tot week 28 voorspoedig.
Nu ben ik 30 weken zwanger, en het wordt steeds zwaarder.

zondag 2 oktober 2011 om 19:55
quote:sugarmiss schreef op 16 augustus 2011 @ 22:10:
[...]
Helemaal mee eens. Trouwen zou toch al speciaal genoeg moeten zijn.
Er zijn mensen die stralend zwanger zijn maar een verpeste trouwdag omdat je de hele dag extreem misselijk bent, last hebt van je bekken of dodelijk vermoeid bent lijkt mij niets.En de mensen die zwanger willen trouwen omdat dat speciaal is, zijn vaak ook de mensen bij wie om het minste of geringste hun trouwdag laten verpesten. Van die bridezilla's. Een andere tint roze voor de bruidsmeisjes ofzo is dan een compleet drama. Als je je bruiloft tot in de puntjes plant, snap ik niet dat je het risico van zwangerschap dan wel wilt nemen.
[...]
Helemaal mee eens. Trouwen zou toch al speciaal genoeg moeten zijn.
Er zijn mensen die stralend zwanger zijn maar een verpeste trouwdag omdat je de hele dag extreem misselijk bent, last hebt van je bekken of dodelijk vermoeid bent lijkt mij niets.En de mensen die zwanger willen trouwen omdat dat speciaal is, zijn vaak ook de mensen bij wie om het minste of geringste hun trouwdag laten verpesten. Van die bridezilla's. Een andere tint roze voor de bruidsmeisjes ofzo is dan een compleet drama. Als je je bruiloft tot in de puntjes plant, snap ik niet dat je het risico van zwangerschap dan wel wilt nemen.