man verslaafd aan BG op computer
woensdag 17 augustus 2011 om 08:38
mijn man is verslaafd aan back gammon op de comp, zelf mag ik ook graag spelletjes doen dus ik kan mij er wel in verplaatsen, maar ik vind dat hij er te ver in gaat (zet de kinderen voor een film en is een uur afwezig) bespreken lukt niet, hij wordt direct boos, vind dat ik zeur.
een comp wonder is hij niet- als ik de site onder parental control laat vallen komt hij daar niet zo achter -kan ik dat maken?? wat vinden jullie?
een comp wonder is hij niet- als ik de site onder parental control laat vallen komt hij daar niet zo achter -kan ik dat maken?? wat vinden jullie?
woensdag 17 augustus 2011 om 09:06
woensdag 17 augustus 2011 om 09:07
Nee, dat kun je niet maken. Het is een volwassen man, die kun je niet parental control op z'n computer zetten.
Niet zeggen, je mag niet BG spelen. Maar voorstellen iets leuks te gaan doen.
Op zich na een lange dag werk de kinderen voor een film zetten en een uur afwezig zijn vind ik niet raar.
Zou je het minder erg vinden als het een boek was, of een dutje?
Niet zeggen, je mag niet BG spelen. Maar voorstellen iets leuks te gaan doen.
Op zich na een lange dag werk de kinderen voor een film zetten en een uur afwezig zijn vind ik niet raar.
Zou je het minder erg vinden als het een boek was, of een dutje?
woensdag 17 augustus 2011 om 09:09
woensdag 17 augustus 2011 om 09:29
bedankt voor jullie reactis, vooral die van jou Joop, eigenllijk weet ik natuurlijk dat ik dat niet kan maken, moest het alleen even van een ander horen.
verder: natuurlijjk is het niet goed dat we er niet over kunnen praten maar we hebben wel een hele fijne relati hoor, niets is perfect wat mij betret
en grappig dat jullie er vanuit gaan dat dit zich voortdoet na een dag hard werken, mijn man is huisvader
van het spel is inderdaad een erg goede, helaas zijn de kinderen 1 en 3jr
nogmaals bedankt voor jullie reacties! ik ben er klaar mee, ik laat hem zijn eigen volwassene beslissingen maar weer maken....
verder: natuurlijjk is het niet goed dat we er niet over kunnen praten maar we hebben wel een hele fijne relati hoor, niets is perfect wat mij betret
en grappig dat jullie er vanuit gaan dat dit zich voortdoet na een dag hard werken, mijn man is huisvader
van het spel is inderdaad een erg goede, helaas zijn de kinderen 1 en 3jr
nogmaals bedankt voor jullie reacties! ik ben er klaar mee, ik laat hem zijn eigen volwassene beslissingen maar weer maken....
woensdag 17 augustus 2011 om 09:38
woensdag 17 augustus 2011 om 09:48
quote:Veronicas schreef op 17 augustus 2011 @ 09:38:
'En grappig dat jullie er van uit gaan dat zich dit voordoet na 'n dag hard werken. Mijn man is huisvader.'
Eh... huisvaders/huismoeders werken niet hard? Die hebben geen tijd voor zichzelf nodig? Die hoeven hun hoofd niet leeg te maken?
Juist!
Stel je voor als een man over zijn thuismoedervrouw zou zeggen dat ze geen uurtje mag backgamonnen.
'En grappig dat jullie er van uit gaan dat zich dit voordoet na 'n dag hard werken. Mijn man is huisvader.'
Eh... huisvaders/huismoeders werken niet hard? Die hebben geen tijd voor zichzelf nodig? Die hoeven hun hoofd niet leeg te maken?
Juist!
Stel je voor als een man over zijn thuismoedervrouw zou zeggen dat ze geen uurtje mag backgamonnen.
woensdag 17 augustus 2011 om 10:20
hihih verander BG in Rummikub en ik herken mezelf
ik speel ook minimaal een uur rummikub op de computer...als zoon slaapt bijvoorbeeld of lekker speelt niks mis mee....wij spelen het ook 'ouderwets' met het échte spel...maar ja...zoon is 1 en wil altijd die steentjes pakken dus we spelen ook samen online (met elkaar en anderen)
niks mis mee....zolang hij het geen uuuuuren per dag speelt...
ik speel ook minimaal een uur rummikub op de computer...als zoon slaapt bijvoorbeeld of lekker speelt niks mis mee....wij spelen het ook 'ouderwets' met het échte spel...maar ja...zoon is 1 en wil altijd die steentjes pakken dus we spelen ook samen online (met elkaar en anderen)
woensdag 17 augustus 2011 om 10:23
quote:gelukkigmeisje schreef op 17 augustus 2011 @ 10:20:
speel je via fb? Want hier op overig staat een topic met wat namen van mensen die je dan toe kan voegen als vriend en met meerdere viva dames tegelijk spelen is echt leuk!
*sorry voor de off-topic*
speel je via fb? Want hier op overig staat een topic met wat namen van mensen die je dan toe kan voegen als vriend en met meerdere viva dames tegelijk spelen is echt leuk!
*sorry voor de off-topic*
woensdag 17 augustus 2011 om 10:32
ja jeetje zeg, hij doet een uurtje een spelletje op de computer...
mijn kinderen spelen nu ook en ik zit te forummen.
Maar is hij wel aanspreekbaar als hij speelt? Mijn man bv kan zo op gaan in een spelletje dat je een kanon naast hem kan afschieten en nog hoort hij niks. Als hij dan speelt en een van de kinderen vraagt hem iets, hoort hij het ook niet...dat vind ik wel vervelend.
Maar verder.....laat hem..in het pre-computertijdperk zou hij de krant lezen.
mijn kinderen spelen nu ook en ik zit te forummen.
Maar is hij wel aanspreekbaar als hij speelt? Mijn man bv kan zo op gaan in een spelletje dat je een kanon naast hem kan afschieten en nog hoort hij niks. Als hij dan speelt en een van de kinderen vraagt hem iets, hoort hij het ook niet...dat vind ik wel vervelend.
Maar verder.....laat hem..in het pre-computertijdperk zou hij de krant lezen.
woensdag 17 augustus 2011 om 10:32
Vind je het bezwaarlijk dat hij langdurig backgammon speelt, of dat hij de kids voor de tv gooit?
Want als jij eigenlijk zelf aandacht wil, of iets met het gezin wil doen, moet je dat aangeven.
Of bespreek dat je het geen probleem vindt dat ie backgammon speelt, maar dat je het niet fijn vindt dat hij om dat mogelijk te makne, de kids bij de tv parkeert. Of hij dat dan 's avonds kan doen als ze in bed liggen, zodat de kids aandacht krijgen of kunnen spelen zolang ze nog wakker zijn.
Kortom: wat is echt hetgeen dat je stoort?
Want als jij eigenlijk zelf aandacht wil, of iets met het gezin wil doen, moet je dat aangeven.
Of bespreek dat je het geen probleem vindt dat ie backgammon speelt, maar dat je het niet fijn vindt dat hij om dat mogelijk te makne, de kids bij de tv parkeert. Of hij dat dan 's avonds kan doen als ze in bed liggen, zodat de kids aandacht krijgen of kunnen spelen zolang ze nog wakker zijn.
Kortom: wat is echt hetgeen dat je stoort?
woensdag 17 augustus 2011 om 13:18
bespreken lukt niet, hij wordt direct boos, vind dat ik zeur.
Raar, dat hij boos wordt.
Zoiets moet toch bespreekbaar zijn?
Manlief en ik hebben ook zo onze eigen PC games waar we zoet mee zijn.
Door erover te praten, kunnen jullie tijden afspreken dat gemakkelijk te combineren is met de kinderen.
Raar, dat hij boos wordt.
Zoiets moet toch bespreekbaar zijn?
Manlief en ik hebben ook zo onze eigen PC games waar we zoet mee zijn.
Door erover te praten, kunnen jullie tijden afspreken dat gemakkelijk te combineren is met de kinderen.
Autopsies tonen onomstotelijk de injectieschade aan.
woensdag 17 augustus 2011 om 15:41
quote:kaetje schreef op 17 augustus 2011 @ 11:04:
Laat hij de kinderen alleen en gaat hij dan boven op de computer? Dan zie ik wel bezwaren. Koop dan een laptopje, kan hij lekker beneden bij de kids zitten. Ik zit nu ook te forummen terwijl zoon op de grond speelt.oja, dat is ook mogelijk. Als hij boven gaat zitten en de kinderen alleen beneden laat zie ik ook wel bezwaren. Tenminste, ligt ook weer aan de leeftijd van je kinderen.
Laat hij de kinderen alleen en gaat hij dan boven op de computer? Dan zie ik wel bezwaren. Koop dan een laptopje, kan hij lekker beneden bij de kids zitten. Ik zit nu ook te forummen terwijl zoon op de grond speelt.oja, dat is ook mogelijk. Als hij boven gaat zitten en de kinderen alleen beneden laat zie ik ook wel bezwaren. Tenminste, ligt ook weer aan de leeftijd van je kinderen.