Dessert voor na BBQ

18-08-2011 10:02 43 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal,

Wat vinden jullie een lekker toetje voor na de BBQ?

Voor mij hoeft het niet persé, maar aankomend weekend organiseren we met vrienden een bbq en ik ben gevraagd het toetje te verzorgen (Zou liever de salade, vlees, vis gedaan hebben maar ja).

Bedankt en groetjes
Ijs gewoon een cornetto of een ijstaartje ofzo
Marshmallows aan een spies en fruit zoals anannas en aarbeien op een spies (met de bedoeling nog even op de BBQ te leggen)

Of anders, ook goddelijk, verse aardbeien met chocolademousse en verse slagroom.
bananen opensnijden en stukjes pure chocola indoen, eventueel wat drank, omwikkelen met alu-folie,op de bbq eventueel met lekker ijs en slagroom?
Na bbq wat toch wel vet en zwaar is vind ik een toetje met iets van fruit altijd wel lekker.
Banaan met rum en bruine suiker in alufolie even op de bbq. Of ananasschijven. Fruitsalade. Ijs.

Meestal hoeft het toetje niet veel meer te zijn, van een bbq zit je vaak al vol...
Meestal zit iedereen al volgevreten na een BBQ, dus ik zou iets van een fruitsalade doen, en wat bakken ijs. Dan kan iedereen nemen zo veel of zo weinig als ze willen.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Na een barbecue heb ik eigenlijk helemaal geen zin in een toetje. Ik zit dan al helemaal vol van alle vlees, salades en brood.

Ik zou dan wel wat lichts doen, fruit/bowl of zo. Of gewoon yoghurt/vla. Al dan niet met fruit.
Banaan op de BBQ totdat die zwart is van buiten, en dus warm en zacht van binnen. Opensnijden en er bruine basterdsuiker overheen doen en dan vanillie likeur of Licor 43 eroverheen druppelen. Heeeeeerlijk
Een tijdje geleden had ik met wat andere forummers een lekkere bbq, als toetje hadden we chocolade"fondue" die je op de bbq moet opwarmen, was bruine en witte chocolade. Daarbij ananas op de bbq. Verder om in de chocolade te dippen; marhmellows, cake, lange vingers ............... misschien nog wat meer maar weet het niet meer.

En anders zou ik iets met vers fruit maken.
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
Er zijn veel mensen (in mijn omgeving vooral mannen) die niet van warm fruit houden, dus ook niet van fruit van de BBQ.

Ik zou gaan voor een grote bak vers fruit, slagroom (niet uit een spuitbus!!) en vanille en/of yochurtijs.
En een lekkere coctail maken? is ook niet zwaar
Klinkt lekker allemaal!

Ik dacht ook aan iets niet zwaars inderdaad en om de grill ook nog te gebruiken voor het toetje vind ik leuk.
quote:silly19 schreef op 18 augustus 2011 @ 10:09:

En een lekkere coctail maken? is ook niet zwaarOok een goed idee. Lekker zomerse coctail kunnen ze ook wel waarderen denk ik.
Koop een paar bakken ijs, vers fruit en slagroom.

Ik heb dan liever iets kouds, dan nog eens iets wat op de bbq moet..
Ja idd nu alleen hopen op mooi weer
quote:pimpelmeesje67 schreef op 18 augustus 2011 @ 10:08:

Er zijn veel mensen (in mijn omgeving vooral mannen) die niet van warm fruit houden, dus ook niet van fruit van de BBQ.

Ik zou gaan voor een grote bak vers fruit, slagroom (niet uit een spuitbus!!) en vanille en/of yochurtijs.

Ja dat klopt. Ik denk dat deze mannen er ook niet van houden.

Ik wil wel echt zelf wat maken, dus denk dat ik voor zelfgemaakt ijs ga en dan kunnen ze zelf vers fruit en slagroom erbij doen.

Maar die banaan met likeur klinkt ook zo lekker. Dus denk dat ik er daar ook een paar van doe voor de liefhebbers.
quote:silly19 schreef op 18 augustus 2011 @ 10:12:

Ja idd nu alleen hopen op mooi weerDat heb ik al geregeld
Verse ananas met een chocolade dip.

Ananas schillen. En dan in schijven snijden maar in de lengte, zodat je lange stukken van de hoogte van de ananas hebt. Op een prikker doen, in de lengterichting ook. Bestrooien met bruine suiker en op de bbq grillen. Dippen in een zelfgemaakte chocosaus. Niet van mij, maar van Nigella, ze noemt ze pine-apple kebabs.

Nigella's kebabs
Nope
Ik zou een ananas in stukken snijden besprekelen met rum en dan bestuiven met poedersuiker, vervolgens nog even op de BBQ. Heel lekker.
Iets met watermeloen, lekker fris!
quote:silly19 schreef op 18 augustus 2011 @ 10:09:

En een lekkere coctail maken? is ook niet zwaarWat een goed idee!
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Dit kan ook in folie op de bbq bereid worden. http://ciaotutti.nl/tag/nectarine/

Zelf scroppini maken

http://montemeleto.com/sf.mcgi?4597&cat=0
@nouschi dankjewel!
een ijskoude watermeloen in stukken snijden, heerlijk!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven