Rijles!

03-07-2011 17:55 1161 berichten
Alle reacties Link kopieren
Aangezien het oude topic ( Rijles!! ) bijna vol zit kunnen we hier verder kletsen!

Voor al je paniek momenten, vreugde momenten, mental breakdowns, persoonlijke overwinningen, vragen, tips, rijles lief en leed!

RIS-toetsen

Tussentijdse toetsen

14-07 Ruza

12-09 freshfruity

02-12 lucky birdie

Examens

06-07 rwoanne

23-07 mmm_x

18-08 dreamlogic

15-09 Ruza

28-09 Pimpepaars

26-10 Aimee (motor)

29-11 Madam atelier (ja, je krijgt er 3)

25-03 femmelotje!

03-10 Chipper
Hoi,

Ik heb me ooit is aangemeld om mee te schrijven, maar daar is het niet van gekomen. Helaas, heb wel elke dag even trouw meegelezen.

Succes dames vandaag!! Hopelijk 2 x goed nieuws vandaag!

Ik heb inmiddels 23 lessen gehad en mag 30 augustus op. Knetter zenuwachtig! Heb nog 2 lessen en dan gaan we ervoor.

Zucht, die zenuwen!

Groetjes
Gezakt

Beetje terecht, beetje onterecht. Later meer.
Oh wat erg balen!! Had verwacht dat je zou slagen, ging zo goed de laatste lessen!

Benieuwd naar je verhaal.
He baaaaahhhh, ik dacht nog aan je! Volgende keer beter Ruz
Als je om 9:42 al kan vertellen dat je gezakt bent had je wel vroeg examen zeg.

Uiteraard desalniettemin zwaar kut.

Bij het lezen van al die verhalen van mensen die zakken besef ik dat ik weer echt blij mag zijn dat ik het de eerste keer gehaald heb
Had om 8 uur examen!

Nja in het heel kort: Fietser komt het fietspad op precies toen ik rechtsaf wou slaan. Examinatrice en ik zien hem tegelijkertijd, maar zij was iets eerder bij de rem dan ik. En dan is het klaar. Ze had me best die ene seconde kunnen geven om het zelf op te lossen. Zo dichtbij was die fietser niet.

Jammer dan, volgende keer beter. Beetje jammer dat ik mn vrijstelling nu kwijt ben.
Balen meid, sterkte toegewenst.
Ach, ergens een beetje terecht. Maar ik vind dus dat ze me best die ene seconde meer had kunnen geven.

Het is, naast kunnen rijden(wat ik kan), ook gewoon een kwestie van een beetje geluk.

Sommige mensen hebben weer een remingreep en worden toch gematst door de examinator.
Waarom verwijder je je halve post opeens
Foutje, ik delete 'm per ongeluk tijdens een taalfout corrigeren en maakte er toen maar dat van :P

Maar ik zei dus: dat tijdens die 35 minuten het echt aan een zijden draadje hangt of je slaagt of niet.

Zelfverzekerd rijden, goed kijken en tijdig anticiperen is het belangrijkste.

Foutjes maken mag, maar sommige spastische examinatoren grijpen te snel in waardoor de kandidaat niet de kans krijgt te reageren.

Maarja, stel dat je het echt niet gezien had blijft er weinig tijd over om te reageren.

Blijft moeilijk dit soort zaken.
quote:Ruza schreef op 18 augustus 2011 @ 09:42:

Gezakt

Beetje terecht, beetje onterecht. Later meer.

Meid, sorry, ik had je nog even succes willen wensen. Maar ik stond vanmorgen ook al redelijk op gespannen voet met mezelf.

Vreselijk slecht geslapen want ben verkouden, had kriebelhoest, en ik was best nog nerveus.

Ontzettend balen dat je gezakt bent. Bah!! Was de eerste keer toch? Ik had ook een ingreep de eerste keer; reed bijna een fietser aan. Een redelijk kort examen, het ging allemaal niet zo best. Ik was zo verschrikkelijk zenuwachtig!

Deed zelf om 11:45 examen voor de 2e keer en ik heb het gehaald.

Zeer ontspannen en lieve examinator. Heel blij met deze man.

Tegen de zenuwen heb ik van m'n huisarts een beta-blokker gekregen en ik moet zeggen dat dit goed werkte voor mij.

Ik ben echt enorm opgelucht...geen rijlessen meer, jeuj!!!

Wanneer mag je voor je volgende poging?
GEFELICITEERD DL

Ik ga morgen even bellen voor een nieuwe date op het cbr.
Correctie ik heb net ff gebeld en ik mag 15 sept weer!
Oh dat is al gauw!

Dreamlogic, gefeliciteerd!
Oohh Ruza, ik kwam speciaal weer eens in dit topic kijken, omdat jij vandaag moest afrijden. Wat jammer dat je het niet gehaald hebt vandaag, balen zeg! Was je instructeur erbij? Wat vond hij ervan? Was het (niet) remmen voor de fietser het enige kritiekpunt van de examinator?

Dreamlogic, van harte gefeliciteerd!!
Wat lief Indigo

Mn instructeur was erbij ja. Die vond het ook een kwestie van pure pech en spanning

Ze had nog een paar kleine opmerkingen maar dat waren meer tips dan echt keiharde kritiek. Het zakken was echt te wijten aan de ingreep.
Pfoe, blijft jammer. Op naar 15 september!!
Ah balen zeg!! Hopelijk verschijnen er 15 september niet ineens fietsers op het fietspad of krijg je inderdaad zelf de kans om nog te kunnen reageren. Waarschijnlijk is de examinator ook geschrokken van de fietser en werd daardoor meteen ingegrepen...

@ DL: Gefeliciteerd!!
Balen Ruza! Maar de volgende keer slaag je gewoon!

Ik heb zelf volgende week mijn examen en ik heb al 2 nachten ontzettend slecht geslapen. Ik heb gisteren en vandaag nog rijles gehad en heb daarbij expres mijn vriend mee laten gaan. Dit omdat ik dan kan wennen aan het feit dat er 3 mensen in de auto zitten, waarvan er 2 redelijk wat aan t kletsen zijn. Deze lessen zijn ontzettend goed gegaan. Ik heb alles geoefend wat ik wilde, snelweg, landweggetjes, langs het kanaal, moeilijke kruising.

En dit is mijn probleem. Ik weet dat ik het kan, en ik heb er een super goed gevoel over.... Maar dat maakt het zo eng.. Kan iemand me tips geven?!

Groetjes!!

P.s. Dreamlogic, gefeliciteerd!
Dank jullie wel allemaal!

Ruza, volgende maand een nieuwe poging! Van het eerste examen heb ik in ieder geval geleerd dat je heel erg vooruit moet kijken. Een examinator let er echt heel erg op dat je veilig rijdt en risico's op tijd in de gaten hebt. Daar heb ik me het meest op gefocussed en gelukkig was ik -vooral fysiek- helemaal niet zenuwachtig, dus ik heb heel bewust gereden en de rust in het rijden kunnen behouden. Daardoor ook alle tijd om vooruit te kijken.

Lisa, veel succes alvast volgende week!

Mijn tip is: Probeer niet te laten merken dat je zenuwachtig bent. Als ze er naar vragen dan kun je gerust zeggen dat je wel wat gespannen bent, maar volgens mij willen zien dat je zelf overtuigd bent van dat je kunt rijden. Onzekere chauffeurs in het verkeer letten ook minder goed op en zijn zich minder bewust van de veiligheid en eventuele risico-factoren.

Bij m'n laatste 10, 15 lessen kon ik al prima rijden op alle soorten wegen, auto ook wel goed onder controle...maar miste net nog 15%. Vergat bijvoorbeeld richting aan te geven, inparkeren ging niet lekker, moest ik plotseling remmen en dan vergat ik terug te schakelen naar 1...dat soort kleinere dingen. Echt heel frustrerend, maar wel belangrijk dat je dit goed doet...
Dreamlogic, eens met je post. Merkte gisteren ook dat het echt niet in 1 keer hoeft. Dat ik bij dat afslaan ook best gewoon had kunnen stoppen en even afwachten of er niks aan kwam.

Maar het gaat goed komen. En anders de 3e keer wel

Jij je roze pasje al aangevraagd?
Ja vanmorgen gedaan! Maar duurt een week...grrr!

Mijn moeder rijd in een bestelbusje en mijn vriend in een Espace, dus dat zijn gelijk veel grotere auto's dan ik gewend ben. Nou ja, mijn leswagen was een Nissan Quashqai, en die is ook redelijk groot, maar die reed op diesel natuurlijk en de Espace weer niet.

Maar kan dus helaas niet oefenen deze week.

Kunt beter op gevaarlijke kruispunten eventjes stoppen en terugschakelen naar 1 ja...Tenzij er echt niks aankomt, maar je kunt het toch ook niet altijd even goed zien...
@Ruza: Wat ontzettend balen! Had echt gedacht dat je het in 1x zou halen. Gelukkig kan je vrij snel weer opnieuw examen doen. Ga je tussen nu en je nieuwe datum nog veel lessen plannen?

@DL: Gefeli!!!

Ik ga woensdag weer rijden, na 3 weken zonder rijles te hebben gezeten.
Nee pimpel ik neem 2x 2 uur in de dagen voor het examen.
Ik moet straks afrijden! Ben zenuwachtig, heb slecht geslapen en word misselijk van het idee alleen al.. Maar ik ga het beste er van maken

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven