Portugal, Costa Lisboa

12-08-2011 08:05 55 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wie o wie weet nog mooie strandjes, lekkere restaurantjes, mooie plekjes of andere leuke tips voor mij voor de Costa Lisboa?

Ik zit zelf in het dorpje Ericeira wat ong 45 min rijden van Lissabond af is. Alle idee'tjes zijn welkom! Obrigado!
Heb 1,5 jaar in Lissabon gewoond, dus kan je daar heel veel tips over geven! Weet alleen niet of je ook echt van plan bent Lissabon in te gaan?

Ericeira is erg leuk! Sintra is zeker een aanrader, vooral het kasteel/paleis boven op de berg. Mafra vond ik persoonlijk niet zo speciaal.

Als je van surfen houdt, (of van het kijken naar surfers ;)) is het strand Guincho erg leuk!! Erg ruige zee daar.
yep sintra is een aanrader.

in cascais heb je trouwens ook een pareltje van een kasteeltje.

lissabon is ook helemaal geweldig!

wat vind je leuk om te doen?dan kunnen we misschien wat gerichtere tips geven.
Ik lift even mee op jouw topic.

Over 2 weken ga ik een weekje naar Cascais en uiteraard wil ik ook een dagje naar Lissabon. Weet iemand op wat voor dag we het beste kunnen gaan? Om te voorkomen dat we op een dag gaan dat veel dicht is ofzo.

Alvast bedankt!
leuk daantje!

wat heb je nog meer voor plannen?

helaas kan ik me dat niet meer herinneren,maar genoeg leuks in lissabon,dus daar hoef je je niet te vervelen hoor.
In ieder geval naar Sintra en verder zien we wel. We krijgen van mijn vader een huurauto, dus we kunnen gaan en staan waar en wanneer wij willen. Gewoon lekker relaxed.
ja sintra is echt leuk!en lissabon is een super leuke stad.waarschijnlijk ga je wel 2 dagen naar lissabon...:-)
leuk topic,

Wij gaan in oktober 5 dagen naar Lissabon. We zijn hier al eens geweest maar is een fantastische stad. Weet jij (tomaat)misschien wat ik voor weer kan verwachten in die tijd?

Ach,als het slecht weer is ga ik 5 dagen shoppen in Colombo.........

Groetjes Suusje
leuk,suusje,colombo ga ik ook eens doen nu.vorige keer niet aan toe gekomen.maar klopt he als je eens bent geweets dan kom je zeker terug!

ik zelf ga in september en hoop op lekker weer,natuurlijk.
Ben in het voorjaar naar Cascais geweest, heerlijk is het daar!! Lissabon is ook superleuk, maar handiger om met de trein heen te gaan dan met de auto. Kost geloof ik 4,50 voor een retourtje en opstappen in centrum Cascais en uitstappen in centrum Lissabon. In Lissabon is het ook gewoon leuk om een beetje rond te dwalen in het centrum en door de nauwe straatjes te lopen. Het terrein van de wereldtentoonstelling schijnt ook heel leuk te zijn, maar ben er niet geweest.

Weet niet waar in Cascais je zit, maar even buiten het centrum zit Casa da Guia, een soort grote tuin met verschillende restaurants. Hier kun je echt heerlijk eten en wij vonden het daar veel leuker dan in centrum Cascais (daar is het veel toeristischer).

Wij gaan over een paar weken (voor de 2e keer) richting de Algarve...ben al weer aan het aftellen!
Denk niet dat wij 2 dagen naar Lissabon zullen gaan. We komen vrijdag eind van de middag aan en gaan een week later begin van de middag weer weg. Dan vind ik 2 dagen wel zonde.

Naar Lissabon gaan we wel met de trein, is geloof ik 40 minuten en vind ik wel leuk ook zo'n treinritje.

Wij zitten niet in het centrum van Cascais. Wij zitten meer naar de linker kant. Casa da Guia zal ik onthouden. Heb via Google Earth al een hoop gevonden.

Mittens...weet jij wat de beste dag is om naar Lissabon te gaan? Dan zou ik wel graag willen weten.

Algarve ben ik ook geweest, 1 keer Oost en 1 keer West. Allebei leuk! Nu eens een keer een heel andere gedeelte, zal vast leuk worden!

Edit: zie op Google Earth dat ons hotel vlakbij Casa da Guia zit. Da's mooi!
Oh ja...ik ben een zeikerd met eten, weet of er in Cascais ook Nederlandse eettentjes zijn?
@Daantje...volgens mij ben je nog net niet weg!

Als je er een weekje bent, zou ik inderdaad maar 1 dag Lissabon doen! Voor ons was dat in ieder geval wel genoeg. Geen idee wat de beste dag is om te gaan overigens, maar volgens mij maakt het weinig uit. En anders kunnen ze je in het hotel/appartement waar je zit misschien een tip geven?

In centrum Cascais zitten wel echt van die toeristische eettentjes, niet echt Nederlands overigens. Wij hebben daar 1 avond gegeten en verder steeds in Casa da Guia, veel leuker en veel dichterbij (ben benieuwd of je in zelfde hotel zit als waar wij zaten....vast wel).

Overigens zullen er ook ongetwijfeld minder toeristische dingen zitten, maar wij hebben er niet echt naar gezocht.

In Casa da Guia zitten meerdere restaurants die allemaal wel heel erg "gewone" maar erg lekkere dingen hebben. Dus ook als je een moeilijkere eter bent komt dat echt wel goed!

Geniet er van!!!!
Morgen gaan we weg, heb net ingecheckt online. Wij zitten in Pestana Cascais, zat jij daar ook? Dat is vlakbij Casa da Guia. Ach.....er zit ook een Mac, dus met het eten komt het vast wel goed. Heb er zo zin in!!
Tja het is niet echt een reactie, maar om er nu een nieuw topic voor te openen.. ik ben op zoek naar een leuke vakantiebestemming voor mijn gezin, 2 volw en 1 kleuter. We houden niet van teveel toerisme, graag zon zee strand en beetje authentiek.

iemand suggesties?
quote:Suusje35 schreef op 17 augustus 2011 @ 22:34:

leuk topic,

Wij gaan in oktober 5 dagen naar Lissabon. We zijn hier al eens geweest maar is een fantastische stad. Weet jij (tomaat)misschien wat ik voor weer kan verwachten in die tijd?

Ach,als het slecht weer is ga ik 5 dagen shoppen in Colombo.........

Groetjes SuusjeOktober is vaak nog wel echt lekker! Er is natuurlijk wel kans op minder weer, maar de 2 oktober's dat ik er woonde was het nog rond de 25 graden elke dag!
ohh mensen, wat lekker zeg, hier is het gewoon vreselijk weer!! Word jaloers op al die berichten van jullie... ik ga weliswaar ook naar Lisboa eind oktorber! heb een super leuke woningkunnen huren vlakbij de zee! kost serieus niet zo veel! Ik ben nog nooit in Lissabon geweest, dus ik kan me niet voorstellen wat ik er allemaal zou kunnen doen... Iemand nog een reusachtige tip voor me, iets dat ik echt niet mag missen? Heb de toeristensite van lissabon ook al gecheckt, met een goed blog over wat je er allemaal te doen hebt, maar toch wil ik even zekerheid;)
ik ben net terug en wat was het warm zeg in lissabon.in vergelijking was porto maar wat koeltje,haha.

super tijd gehad weer!

janneke als je een dagje uit lissabon gaat neem dan de trein naar sintra,echt leuk dorpje met allerlei kastelen.vooral quinta de rageleira is leuk die heeft een super gave tuin,met grotten,die leiden naar putten,geheime deur etc.beetje indiana jones gevoel.ook het bekende disneykasteel is erg leuk.

en lissabon,vergeet de verrukkelijke pasteis de belem niet!
Ik woon zelf in Lissabon. Op maandag zijn vaak de kastelen enzo gesloten. Verder is het altijd gewoon open. De stad is zeker de moeite waard en een hele klim! Het leukste is om vanaf Jardim de Estrela tram 28 te nemen to castelo de Sao Jorge. Hier heb je een geweldig uitzicht over de stad! Daarna kan je lekker wegdwalen in de smalle straatjes.

Vergeet zeker de pasteis de Belem niet in Belem. Dit ligt net iets buiten de stad, richting Cascais. In Belem vind je ook het moment van de ontdekkingsreizigers en Torre de Belem.

Sintra is ook erg leuk. Let er wel op dat er daar een microklimaat is enzomaar 10 graden koeler zou zijn. Ik ging er namelijk heen toen het ook wat koeler in Lissabon was en had het echt koud daar!

Wil je echt naar een groot mooi winkelcentrum dan is Dolce Vita een aanrader! Zou je zo een hele dag kunnen bivakkeren.

Op het moment is het nog 30 graden, maar dat kan ook zomaar ineens weer omslaan. Lissabon is echt een geweldige stad, je zal je zeker niet vervelen!
Moet eerlijk zeggen dat ik Lissabon na een paar uurtjes al had gezien. Vond het er druk, chaotisch, stoffig er warm. Zag ook dat er een grote, grijze wolk boven de stad hangt. Niet mijn stad dus, geef mij maar Barcelona. Maar goed...dat is mijn voorkeur.

Cascais vond ik wel erg leuk en ook Sintra vond ik erg mooi.
haha,lisboa,ja heerlijk juist,ik vond het maar bloedje heet in lissabon,dus sintra was een heerlijke afwisseling:-)

dolce vita ken ik niet waar ligt dat???ben wel in colombo geweest.

wat een luxe zeg om daar te wonen.lijkt me geweldig,maar ja ik heb dan ook een zwak voor lissabon.

daantje,goed gegeten in cascais???
Nou die grijze wolk heb ik hier nog niet gezien! Woon hier toch al ruim een jaar, dus dat is niet iets wat regelmatig voorkomt! Ja warm kan het zijn in de binnenstad, maar dat heb je ook ergens anders! Loop gewoon even naar beneden naar de rivier en je hebt een heerlijk windje! Maar Barcelona is inderdaad ook erg gaaf!

Dolce Vita ligt net buiten Lissabon richting Loures. Met openbaar vervoer alleen met bus te bereiken, maar met auto zeer makkelijk! Ben je wel eens in Vasco da Gama geweest? Wat kleiner winkelcentrum. Daarachter heb je een park waar Expo 98 is geweest. Ook een leuk stukje!
Jammer Daantje dat het wat tegenviel. Misschien iets later in het jaar gaan(volgende keer?).

Wij tellen af,gaan over ongeveer 4 weekjes....

Heb er zin an.

Groetjes Suusje
@lisboa,ja daar ben ik geweest.ik vind het oceanium zo gaaf!

@suusje,lekker zeg dat je nog mag!heb je specifiek dingen die je graag wilt zien?
quote:mikkie8 schreef op 21 september 2011 @ 19:08:

@lisboa,ja daar ben ik geweest.ik vind het oceanium zo gaaf!

@suusje,lekker zeg dat je nog mag!heb je specifiek dingen die je graag wilt zien?Hier nog een grote fan van het Oceanarium( de zeeotters!) en van Lissabon. @Lisboa: wat leuk dat je daar woont, werk je ook in Lissabon?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven