Matte kekendeurtjes schoonhouden

26-08-2011 16:59 16 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wie o wie heeft de ultieme poets tip?

Mijn keukenkastjes zijn heel donkerbruin en mat en ik krijg zo slecht alle vette vingers en waterdruppels eraf. Ik poets me suf met vanalles, van allesreiniger tot ontvetter en Cif maar toch blijf je het zien (vooral die waterstrepen)

Wie weet er een goed middel om het wel schoon te krijgen?

Bedankt! groetjes.
de deurtjes verven....?
van welk materiaal?
i'm on a seafood diet, i see food and i eat it
Dasty?
Ik heb een hoogglans keuken (beeldschoon, maar een hel om schoon te houden), en ik sop alle deurtjes één keer in de week af met een sopje van groene zeep, en dan meteen weer opwrijven met een theedoek. Tussen die "grote schoonmaak" door werkt een nat doekje met wat van dat citronella spul van de action goed voor de vette vingers en Pledge (spuitbus, eigenlijk bedoeld voor het afstoffen).

Succes!
Ik vind hoogglans juist heel makkelijk schoon te houden, mijn oude keuken was mat, stond iedere keer weer te boenen en nu ben ik met een vochtige doek in een vloek en een zucht klaar.
verba volant, scripta manent.
Echt? Ik vind het een hel. Ik heb dan een antracietgrijze hoogglans kastjes, het zijn bijna spiegels. Verder is alles roestvrij staal. Er valt niet tegenop te poetsen. Moet er dan wel bij zeggen dat mijn keuken echt letterlijk midden in de woonkamer staat (klinkt raar, maar zo is het nou eenmaal ingedeeld) dus ik kan er ook niet om heen, en vind het moeilijk om het dan gewoon eens een dagje niet te doen.
Hoooo verven is geen optie, hij is net 1,5 jaar oud! En het materiaal is ik geloof hout met de deurtjes dan beplakt zeg maar. Hm dit klinkt wel erg goedkoop maar weet ff niet hoe het uit te leggen.

En mispunt, wat voor citronella spul? echt wat je tegen muggen gebruikt? En pledge, ga ik maar eens proberen op een klein stukje.

Meer tips zijn welkom, bedankt zover!
Ik heb dan ook bewust voor wit gekozen en het enige roestvrij staal zit aan mijn oven, daar zie je echt alles op.

Je zou matte kastjes een keer kunnen behandelen met een primer en een laag blanke lak, dan is het ruwe eraf maar of ze er mooier op worden is nog maar de vraag.

Plakplastic? Kijk eens wat mooi, net echt hout.

verba volant, scripta manent.
Nee, het zijn flessen schoonmaakmiddel, heel goedkoop ik haal ze altijd bij de action. Gebruik het overal voor, is puur op een doekje ook goed voor de douchedeuren!

"Hout met de deurtjes dan beplakt?"

Is de buitenkant dan hout of kunststof? Kijk anders even op de offerte wat het materiaal is voor je er van alles op gaat smeren.
Gewoon met een nat microvezeldoekje, geen spul op doen, alleen water. Nadrogen met een theedoek.
“Don’t look back – you’re not going that way.”
Voor hoogglansdeurtjes en dagelijks vlekken wegwerken gebruik ik hier alijd zo'n wonderspons met water. Eens in de zoveel tijd dan een echte sopbeurt om het dan ook weer echt schoon te krijgen.

Ik heb wel eens gehoord dat voor hoogglans keukens microvezeldoekjes funest zouden zijn, omdat je dan in de loop van de tijd het oppervlak verkrast. Weet iemand of dat echt zo is?
quote:tof schreef op 26 augustus 2011 @ 19:44:

Voor hoogglansdeurtjes en dagelijks vlekken wegwerken gebruik ik hier alijd zo'n wonderspons met water. Eens in de zoveel tijd dan een echte sopbeurt om het dan ook weer echt schoon te krijgen.

Ik heb wel eens gehoord dat voor hoogglans keukens microvezeldoekjes funest zouden zijn, omdat je dan in de loop van de tijd het oppervlak verkrast. Weet iemand of dat echt zo is?Ik kan me er niets bij voorstellen, die doekjes krassen volgens mij helemaal niet. (bij mij niet, ik doe mijn natuurstenen aanrecht er mee, en kookplaat met die doekjes)
Het idee achter die microvezeldoekjes is dat je JUIST geen reiniger moet gebruiken, alleen water. Bij mij werkt dat heel goed, ook op vetvlekken.

http://www.youtube.com/watch?v=cDEkLFr9Gg4
quote:Tickel schreef op 27 augustus 2011 @ 00:21:

[...]

Ik kan me er niets bij voorstellen, die doekjes krassen volgens mij helemaal niet. (bij mij niet, ik doe mijn natuurstenen aanrecht er mee, en kookplaat met die doekjes)Steen en glas zijn waarschijnlijk wel ietsje harder en krasvaster dan zo'n kunststof oppervlak van een keukenkastje. Ergens vond ik het ook een gekke uitspraak, vandaar dat ik mijn vraag hier postte. Ik ga het eens navragen bij een keukenhandel...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven