Samenwonen
zondag 28 augustus 2011 om 23:15
Mijn vriend en ik zijn bijna 2,5 jaar samen. Hij is 23, ik 19. Ik begin nu met mijn universitaire studie van 4 jaar. Mijn vriend is op zoek naar werk en wil fulltime gaan werken.
Ik vroeg me af of het raar is wanneer je samen gaat wonen met iemand die werkt, terwijl jijzelf nog studeert. Ik kan me namelijk voorstellen dat de werkende persoon samenwonen dan geen goed idee vindt, qua financiën.
Heeft iemand zo'n situatie meegemaakt? Of gaan veel mensen pas samenwonen als zij hun studie hebben afgerond en een redelijk goed inkomen hebben?
Alvast bedankt!
Ik vroeg me af of het raar is wanneer je samen gaat wonen met iemand die werkt, terwijl jijzelf nog studeert. Ik kan me namelijk voorstellen dat de werkende persoon samenwonen dan geen goed idee vindt, qua financiën.
Heeft iemand zo'n situatie meegemaakt? Of gaan veel mensen pas samenwonen als zij hun studie hebben afgerond en een redelijk goed inkomen hebben?
Alvast bedankt!
maandag 29 augustus 2011 om 08:27
Ik vind het niet raar. Hebben ook de gedachte om rond ons 20/21ste te gaan samen wonen. Studentenhuis is niets voor mij. Ben liever op mezelf dan met veel (uitgaande)mensen. Maar tis maar gewoon wat jij wilt. Ik wil gewoon rust. Alles voor mezelf en niets hoeven delen. (dan had ik wel thuis gebleven ) dus kijk gewoon wat jij fijn vind en bespreek hoe je het samen gaat financieren
maandag 29 augustus 2011 om 08:28
Hey! Dat is niet raar hoor vind ik! En als je vriend er geen moeite mee heeft dat hij (voorlopig) het meeste betaald, dan is er toch niets aan de hand?
Mijn vriend en ik hebben pas geleden een huis gekocht. Hij werkt al wat jaren fulltime en ik studeer nog (heb een bijbaan). Hij betaald nu dus het grootste deel van onze vaste lasten. Het huis staat trouwens op onze beide namen, iemand zei dat dat niet kon?
Als jij en je vriend graag willen samenwonen, zou ik dat gewoon doen.
Mijn vriend en ik hebben pas geleden een huis gekocht. Hij werkt al wat jaren fulltime en ik studeer nog (heb een bijbaan). Hij betaald nu dus het grootste deel van onze vaste lasten. Het huis staat trouwens op onze beide namen, iemand zei dat dat niet kon?
Als jij en je vriend graag willen samenwonen, zou ik dat gewoon doen.
dinsdag 30 augustus 2011 om 14:43
Vorig jaar ben ik ook samen gaan wonen met mijn vriend. Hij werkte toen al, en ik begon ook net met een universitaire studie.
Ik was 20, hij 24.
Ik werk wel elke zaterdag, en heb natuurlijk uitwonende stufi. Dus heb ik ook nog een redelijk inkomen. In vakantieperiode is het net zoveel als zijn inkomen. (Hij verdient niet veel meer dan het minimum loon, dus geen extreem inkomensverschil.)
We huren wel.
Ik denk dat we wel wachten met kopen, totdat ik klaar ben met studeren, zodat we een wat betere hypotheek kunnen krijgen.
Ik was 20, hij 24.
Ik werk wel elke zaterdag, en heb natuurlijk uitwonende stufi. Dus heb ik ook nog een redelijk inkomen. In vakantieperiode is het net zoveel als zijn inkomen. (Hij verdient niet veel meer dan het minimum loon, dus geen extreem inkomensverschil.)
We huren wel.
Ik denk dat we wel wachten met kopen, totdat ik klaar ben met studeren, zodat we een wat betere hypotheek kunnen krijgen.