Lijf & Lijn alle pijlers

Van koolhydraten naar eiwitten...

30-08-2011 12:51 30 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ben een echt koolhydraten-mens en ben dol op brood en aardappelen etc. Nu zou ik graag wat minder koolhydraten willen gaan eten en wat meer eiwit. Maar tot nu toe lukt mij dat nog niet zo goed, omdat naar mijn gevoel koolhydraten veel beter vullen dan produkten met eiwit. Maar misschien doe ik wel iets fout. Heeft iemand wellicht tips over eiwitprodukten die wat meer vullen? Alvast bedankt!
Wat zit er dan wel in dat brood?

Volgens mij wordt vooral je portemonee slank van zulke onzin.

(denkt: Je zus... eet normaal)
Er zitten meer granen en vezels in juist dan gewoon brood. Met gewoon brood val ik niet af hoor. Maarja moet iedereen zelf niet weten wat hij eet?
en in die granen en vezels zitten minder koolhydraten? vaag verhaal. Ieder moet t zelf weten.

Ben meer van het 'doe maar gewoon dan doe je al gek genoeg' en het 'geniet maar drink / eet met mate'
Ik eet ook normaal verder hoor. Maar ik heb nog een vakantie te gaan en wil gewoon nog paar kilootjes kwijt. Lukt aardig zo dus. Eet ongeveer 1 hele brood doordeweeks. Zo duur is het nou ook weer niet hoor
Je zegt dat yoghurt en kwark niet vult, maar dat is iets waar je lichaam aan moet wennen. Als je kleinere porties gaat eten went je maag daar ook aan. Aan lichtere porties dus ook. Kwestie van tijd. Als jij blijft zeggen tegen jezelf dat het niet vult dan gaat het ook niet lukken. En ik hoor je hier de tips die gegeven worden steeds naast je neer leggen. Wil je wel, of heb je het idee dat je moet? Want als je zelf niet wilt minderen, dan zal het heel lastig worden. Als je het wel wilt kun je dingen gaan uitproberen en zul je vinden wat bij je past.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven