nog slofjes?
zondag 4 september 2011 om 14:42
Ik heb al meerdere oudere topics bekeken over slofjes, maar kom er niet echt uit.
Dochter is bijna 14 maanden en kan al lopen, maar nog niet los.
Thuis heeft ze altijd sokken aan of loopt ze op blote voeten, op de creche willen ze graag sloffen.
Nu heeft ze sokslofjes van de hema, maar deze zijn aan de krappe kant en ik vind ze ook niet echt fijn. Ik overweeg om een paar fijne, dure slofjes te kopen (zoals zootjes of inch blue), misschien ook handig voor op de fiets als het wat kouder is.
Maar ik vraag me ook af hoeveel ze nog heeft aan een paar slofjes.
Want als ze straks los kan lopen, gebruik je de slofjes dan nog wel? Ik vind het ook een beetje zonde om 25 euro uit te geven voor slofjes die ze nog een paar weken draagt.
Wie heeft er tips?
Dochter is bijna 14 maanden en kan al lopen, maar nog niet los.
Thuis heeft ze altijd sokken aan of loopt ze op blote voeten, op de creche willen ze graag sloffen.
Nu heeft ze sokslofjes van de hema, maar deze zijn aan de krappe kant en ik vind ze ook niet echt fijn. Ik overweeg om een paar fijne, dure slofjes te kopen (zoals zootjes of inch blue), misschien ook handig voor op de fiets als het wat kouder is.
Maar ik vraag me ook af hoeveel ze nog heeft aan een paar slofjes.
Want als ze straks los kan lopen, gebruik je de slofjes dan nog wel? Ik vind het ook een beetje zonde om 25 euro uit te geven voor slofjes die ze nog een paar weken draagt.
Wie heeft er tips?
zondag 4 september 2011 om 14:46
Antislip-sokken kopen zoals deze: http://www.hello-you.nl/sokken.html

zondag 4 september 2011 om 14:54
Ik heb net toevallig eergisteren voor 10 euro leuke leren slofjes gekocht voor mijn zoontje bij de Kruidvat. Ze hebben maar 2 kleuren, blauw met een zilveren ster voor jongens en roze met een figuur er op voor meisjes. Weet niet meer wat er op stond, zal wel een bloem of een hartje ofzo zijn geweest. Ze zijn helemaal van leer behalve wat elastiek aan de zijkant. Ze blijven heel goed zitten. Mijn zoontje steekt nogal graag zijn voetjes in zijn mond en trekt dan hard aan de slofjes maar hij krijgt ze niet uit.

zondag 4 september 2011 om 15:58
Die soft stars vind ik ook mooi! Ik zag alleen dat ze beginnen bij maat 21 en denkt dat ze nog te groot zijn.
Helene, dat is precies waar ik bang voor ben.
op de creche hebben ze geen tegels, maar houten (vlonder) planken buiten voor de kleintjes. Kan me voorstellen dat dat iets minder hard slijt.
* ga nog eens even goed nadenken *
Helene, dat is precies waar ik bang voor ben.
op de creche hebben ze geen tegels, maar houten (vlonder) planken buiten voor de kleintjes. Kan me voorstellen dat dat iets minder hard slijt.
* ga nog eens even goed nadenken *
zondag 4 september 2011 om 16:04
Adamas, iets te groot is niet erg, ze blijven goed aan zitten
omdat ik ze behoorlijk prijzig vind had ik voor mijn dochter een maatje groter besteld , ik zou het zonde vinden als ze er in drie weken uit gegroeid is.
(ik had de luxe dat D dit soort schoentjes van een kennis kon passen, en ik dus goed kon zien dat een tikkie groot geen verschil maakte voor het goed op kunnen lopen. )
omdat ik ze behoorlijk prijzig vind had ik voor mijn dochter een maatje groter besteld , ik zou het zonde vinden als ze er in drie weken uit gegroeid is.
(ik had de luxe dat D dit soort schoentjes van een kennis kon passen, en ik dus goed kon zien dat een tikkie groot geen verschil maakte voor het goed op kunnen lopen. )
zondag 4 september 2011 om 19:53
In dat geval ga ik denk ik toch maar voor de soft stars - altijd handig als iemand anders er ervaring mee heeft.
De anti slip sokken van Ewers en Falke die werden genoemd zien er trouwens ook fijn uit (ik zag dat Falke ook nog hele fijne pantoffels heeft voor kindjes, helaas begonnen die pas bij maat 23)
De anti slip sokken van Ewers en Falke die werden genoemd zien er trouwens ook fijn uit (ik zag dat Falke ook nog hele fijne pantoffels heeft voor kindjes, helaas begonnen die pas bij maat 23)
zondag 4 september 2011 om 20:25
Goed idee, die soft star shoes! Hier zijn we al weer aan het derde paar aapies. Dochter is 16 maanden en loopt nu een maand of twee. Als deze te klein zijn wilde ik over naar schoentjes met een echte zool. Ook als ze wel kunnen lopen schijnt het beter te zijn om eerst nog even op slofjes/blote voeten te lopen. Sinds kort krijgt ze de aapies trouwens wel uit, bij voorkeur als we op de fiets zitten.
Ze worden inderdaad snel lelijk op het kdv, zeker als ze buiten gaat kruipen zien ze er binnen een week al afgedragen uit. Nat worden is ook een slecht idee.
Ze worden inderdaad snel lelijk op het kdv, zeker als ze buiten gaat kruipen zien ze er binnen een week al afgedragen uit. Nat worden is ook een slecht idee.
zondag 4 september 2011 om 20:37
Yamuna, nog even wat beter gekeken naar de soft stars, en ze zien er uit als fijne schoentjes. Dat alles milieuvriendelijk gemaakt wordt is ook fijn. Hoeveel maten te groot heb jij ze gekocht voor je dochter? En geldt de soepele zool ook voor andere modelletjes (voor zover jij weet natuurlijk)? Ik vond de rambler ook wel leuk (lijkt op jouw foto, maar ook in andere kleurtjes te krijgen).
maandag 5 september 2011 om 16:52