Rijles!

03-07-2011 17:55 1161 berichten
Alle reacties Link kopieren
Aangezien het oude topic ( Rijles!! ) bijna vol zit kunnen we hier verder kletsen!

Voor al je paniek momenten, vreugde momenten, mental breakdowns, persoonlijke overwinningen, vragen, tips, rijles lief en leed!

RIS-toetsen

Tussentijdse toetsen

14-07 Ruza

12-09 freshfruity

02-12 lucky birdie

Examens

06-07 rwoanne

23-07 mmm_x

18-08 dreamlogic

15-09 Ruza

28-09 Pimpepaars

26-10 Aimee (motor)

29-11 Madam atelier (ja, je krijgt er 3)

25-03 femmelotje!

03-10 Chipper
Argh! Ik MOET nu echt gaan leren voor die theorie, anders komt het nooit goed...

Rijlessen gaan wel goed, maar kan pas examen aanvragen als ik theorie heb gehaald

Gelukkig zijn er heel veel dingen hetzelfde als bij auto, maar in 5 jaar zijn er toch nog wel dingen veranderd. En wat ik altijd lastig vind is met trams etc, die schijnen niet altijd voorrang te hebben :-o

Oh, nog even plassen, wasje doen, schoonmaken, en dan gtst kijken, dan filmpje, slapen. Oh ja, tussendoor nog ff leren! *zichzelf schop onder de kont gevend*

Goed, genoeg geforumd, leren! Nu!
Hoera! Ik had de 300ste reactie geplaatst!!!

Oké oké ik ga al leren...
Haha, de trein tram heeft niet altijd voorrang inderdaad. Maar wel bijna altijd
quote:aimee86 schreef op 05 september 2011 @ 19:47:

Gelukkig zijn er heel veel dingen hetzelfde als bij auto, maar in 5 jaar zijn er toch nog wel dingen veranderd. En wat ik altijd lastig vind is met trams etc, die schijnen niet altijd voorrang te hebben :-o

Trams hebben heel vaak voorrang, in elk geval op gelijkwaardige kruisingen. Alleen bij voorrangskruisingen: als jij volgens de borden voorrang hebt, heb jij voorrang en die tram niet. Qua niveau zitten ze tussen voorrangsvoertuigen en overige verkeer in. Onder voorrangsvoertuigen worden vestaan: voertuigen die door blauw zwaailicht en sirene voorrang hebben.

In België hebben trams volgens mij altijd voorrang.

Ik zou het liefst de volgende veranderingen in de verkeersregels willen hebben m.b.t. trams:

- Trams zouden in Nederland altijd voorrang moeten hebben, ook op voorrangskruisingen en misschien ook op zebrapaden;

- Lijnbussen en trams worden gelijkgeschakeld. Lijnbussen hebben voorrang op al het overige verkeer. Tussen lijnbussen en trams gelden gewone voorrangsregels: een tram zou voorrang moeten verlenen aan een lijnbus van rechts;

- Lijnbussen en trams krijgen direct groen bij verkeerslichten. Als daar auto's tussen staan hebben die geluk gehad;

- Autobussen (touringcars, e.d.) zijn niet per definitie hetzelfde als lijnbussen, en zij worden niet gelijkgeschakeld met trams.

Ik denk namelijk dat hierdoor de lijnbussen sneller kunnen rijden.
World of Warcraft: Legion
Volgens mij heeft de tram altijd voorrang tenzij het met borden of verkeerslichten is geregeld.
Klopt. Wordt ook bevestigd door:

http://www.rijksoverheid. ... er-voorrang-verlenen.html
Jaaaaaaaaaa!!!!! 2 down, 1 to go!!!

En 1 vraag over een tram, die ik had gehad met een proefexamen, dus die wist ik :-)

2 fout, best netjes haha! Zaterdag examen aanvragen... Whoehoe! Ik kan m al bijna voelen

@ hans, hoe gaan jouw lessen?
Ooooh mijn god.

Ik heb gedroomd dat ik examen ging doen. En dat ik voorafgaand aan het examen met de examinatrice(weer een vrouw natuurlijk) eerst even een zumba lesje moest doen. Halverwege raak ik even de kluts kwijt en ze laat me zo zakken voor het examen.

Ik balen, ga ergens zitten en bedenk me opeens..he, wacht eens, hoe kan ik nou zakken als ik nieteens gereden heb? En toen ging ik op mijn zoektocht naar die examinatrice om haar even te vertellen dat ik het geheel onterecht vond dat ze me liet zakken op basis van mijn zumba kunsten
Hahaha, Ruza toch!

Deze week is het zover he! Ik vind het ook wel spannend dat ik maandag tussentijdse toets heb, ook al heb ik niks te verliezen. Vandaag de motorkap geleerd, dat is gelukkig allemaal niet zo moeilijk.

En dan donderdag Ruza! Alvast heel veel succes =)

Dit keer gaat het gewoon lukken!
@ freshfruity, spannend, maandag TTT! Hoe laat moet je?

@ ruza, haha stom he hoe je over dat soort dingen kan dromen :-)

Deze keer ga je het halen, had je nou de vorige keer wel of niet je instructeur mee?

Ik had het beide keren wel (domweg omdat ik niet wist dat ik daar een keize in had ) maar vond dat wel fijn, die zaten lekker te ouwehoeren en toen ik zakte kon instructeur me uitleggen waarom ik op die punten gezakt was en kon ik daar nog op oefenen.

Ik moet woensdag rijden, en dan ook gelijk kijken of ik een datum kan plannen voor het 3e en dus laatste examen. Pfff word al zenuwachtig als ik eraan denk haha
Zo, de TTT achter de rug... wat heb ik mij onnodig druk gemaakt!

Het ging eigenlijk helemaal niet zo goed. Ik moet veel beter kijken, vooruit denken en een plan maken. Invoegen ging daarom ook fout, aangezien ik 90 reed en de auto's op de weg maar 70 (had ik van tevoren moeten zien). En tijdens het parkeren EN omkeren kwam ik met de banden op de stoep (gebeurt normaal nooit)...

Onverwachts heb ik toch mijn vrijstelling gekregen gelukkig. Vanmiddag weer rijles en op naar het echte examen, maar er moet wel nog wat werk verricht worden! Voordeel is wel dat ik straks minder zenuwachtig ben.

Ik vond het trouwens allemaal heel kort, heb volgens mij maar een half uur echt in de auto gereden.
Freshfruity, gefeliciteerd!!!

Een examen is ook erg kort, ik weet nog van mij dat ik beide keren (en ook de ttt) bij het cbr dacht oh nu al klaar?!

Goed aan die verbeter puntjes werken en dan komt het helemaal goed!

Heb je al een datum?
In mijn tijd duurde mijn examen 30 minuten. Het bestond uit:

- 5 min.: Lopen naar de auto, en controle van de auto en eventuele instructies;

- 20 min.: Het eigenlijke examen waarbij de kandidaat laat zien wat hij/zij kan;

- 5 min.: Teruglopen naar de rijschool of restaurant (in mijn geval restaurant) waarbij de examinator meedeelt of de kandidaat geslaagd of gezakt is. In geval van gezakt, zegt de examinator waarom hij/zij gezakt is. In geval van geslaagd, feliciteert de examinator de kandidaat en geeft hem/haar instructies en papieren die hij/zij nodig heeft om het rijbewijs in ontvangst te nemen (niet bij hem, maar bij het gemeentehuis).

Zo ging dat vroeger. Gaat dat nu nog zo?
half oktober ga Ik weer op, wordt poging vier dan. van te voren nog lngs de huisarts voor een pilletje.
Nee, ik heb nog geen datum. De punten waar ik aan moet werken zijn te belangrijk en het is niet in te schatten wanneer ik het kijken en vooral vooruit denken onder de knie heb. Vanmiddag heb ik weer les.

@ Hans: Tegenwoordig is het 55 min. inclusief het praatje vooraf, achteraf en de controle van de auto. In principe ben je dus ook maar ongeveer 30 min. aan het rijden.
Spannend freshfruity! Succes vanmiddag!

Ik werd net gebeld of ik mijn bsn nr en geboorte datum kan doorgeven, ivm het examen. Ik (helemaal flabbercausted) "uuhh, welk examen?" "die van 3 oktober"

Huh!! Ik had gebeld van de week if ik examen telefonisch kon aanvragen, maar toen werd me verteld dat ik dat beter met mijn instructeur kon bespreken. Dus ik dacht, nou prima, maar toen kreeg ik dus dat telefoontje...

3 okt is op zich prima, maar op een dag dat ik de hele dag moet werken dus morgen maar ff kijken of ik het kan verzetten, en zo niet, dan ben ik ziek *kuch kuch*

Wordt vervolgd!
Huh? Bizar, ik heb nog nooit van iemand gehoord die een examen van 55 minuten had! Ik ging er eigenlijk altijd vanuit dat het een halfuur was, ben in 2010 afgereden en dat duurde ook zo'n halfuur. Ik zie op de site dat ze een kwartier rekenen voor voor-/nabespreken, maar dan kom je nog op 40 minuten rijden. Is dit nieuw?

Gefeliciteerd met je vrijstelling freshfruity, nog even aan de verbeterpuntjes werken en dan op naar het examen

Aimee, leuk, je laatste examen aangevraagd!!! Nog 3 weekjes
Volgens mij was ik bij elkaar 45 min kwijt, incl voor en na bespreken etc. Denk ik, geen idee eigenlijk :-)

Maar als indigo m in 2010 heeft gehaald en 30 min aan het rijden is geweest zal ik dat ook wel gehad hebben, heb m sinds 2006.

Jaaaa spannend!! Nog 3 weken!! Dit is wel het onderdeel waar ik (nu) het minst tegen op zie... Tot het nog maar een paar dagen duurt

Ik vraag me alleen af of ik nu weer opnieuw begin met punten rijbewijs, ben er over 2 maanden eindelijk vanaf, stel je voor dat ik weer 5 jaar opnieuw moet beginnen!
Ik heb het examen verzet naar 17 oktober, komt mij iets beter uit qua vrije dag!

Les ging wel goed vandaag, op wat puntjes na: goed vooruit kijken, en afstand houden en snelheid binnen bebouwde kom, dat vond ik ook al met autorijden rot

En blijf het gooi vervelend blijven, zo onoverzichtelijk en slecht aangegeven waar je heen moet en hoe hard je mag...

Ik kom toch nooit meer in het gooi denk ik, dus ff doorbikkelen!
Ruza, veel succes morgen!
Beter dat je er rustig aan kan beginnen Aimee. Op naar de 17e dus!

Ruza, veel succes morgen!!!
Ruza, succes morgen!! hoe laat moet je?? Ik zal aan je denken!!
Ik heb ook ff een tijdje geen puf gehad om te reageren hier, zit een beetje in een dip. Ik zal proberen om vanaf nu weer op de mensen hier te reageren...

Ik moet over 2 weken weer examen doen, voor de 3de keer :-S. Ik merk dat ik er nu nog steeds geen zin in heb, hoop dat t op de dag zelf anders is.

@freshfruity en @dreamlogic:Ik neem nog 2 lessen voor t examen denk ik, heb nog geen contact gehad met mijn instructeur.

Heb bij de huisarts wat kalmerends gevraagd en heb Propranolol gekregen. Ik hoop dat dit wat doet voor mij.

@Aimee: Gefeliciteerd met het behalen van je theorie!! En leuk dat je volgende maand af gaat rijden!

@Atelier_Madame: Ik heb ook wat gehaald bij de dokter. Ik moet er eerst even een van te voren uittesten om te kijken hoe ik er op reageer en als ik mij er goed bij voel, neem ik ook een tabletje in vóór mijn examen. Ik zal voor je duimen als je je examen hebt, AM!

@freshfruity: Fijn dat je je vrijstelling hebt!

@Ruza, succes morgen!!!
Wat lief dat jullie aan me denken! Ik moet om 10.45 en ik zie het helemaal niet zitten
Ruz kom op! Het gaat je lukken hoor. Laat die stomme examinator je er niet onder krijgen! Het is mooi weer, en jij gaat slagen (want op mijn dag scheen de zon ook en toen lukte het mij ook, en toen had ik bijna fietsers van hun sokken gereden ). KOM OP! JE KAN HET! Zeg het tegen jezelf, ga gillen, ga springen, het is maar een mini stukje rijden. En je weet hoe het gaat.

JAAAA

ZO, als je nu niet gemotiveerd bent ligt het iig niet aan mij

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven