Col sjaal breien
dinsdag 13 september 2011 om 20:47
De herfst/winter komt er weer aan, dus weer tijd voor sjaals.
Nu dacht ik misschien kan ik die zelf wel breien, heb je iets origineels.
Nu ben ik niet echt wat je noemt een brei wonder dus vroeg me af of iemand weleens een col sjaal heeft gebreien en of dit moeilijk is.
Ik heb eens een gewone sjaal gebreid maar daar bleef het dan ook wel bij.
Ik hoor graag jullie ervaringen.
Gr.
Nu dacht ik misschien kan ik die zelf wel breien, heb je iets origineels.
Nu ben ik niet echt wat je noemt een brei wonder dus vroeg me af of iemand weleens een col sjaal heeft gebreien en of dit moeilijk is.
Ik heb eens een gewone sjaal gebreid maar daar bleef het dan ook wel bij.
Ik hoor graag jullie ervaringen.
Gr.
dinsdag 13 september 2011 om 21:02
Rondbreien is niet zo moeilijk. Heb je al een rondbreinaald? Dan zet je heul veul steken op en maak je de cirkel rond. Dus je breit de eerste steek die je opgezet hebt, i.p.v. de laatste die je opgezet hebt.
Mocht je rondbreien moeilijk vinden, dan kan je ook een gewone sjaal breien en daarvan dan de uiteindes aan elkaar vastmaken (bv. met een haaksteek).
Succes!
Mocht je rondbreien moeilijk vinden, dan kan je ook een gewone sjaal breien en daarvan dan de uiteindes aan elkaar vastmaken (bv. met een haaksteek).
Succes!
dinsdag 13 september 2011 om 21:21
Ik heb vorig jaar een col gebreid, van wol, (ik denk voor) pendikte 8.
Je zet dan 60 steken op, en breit dan net zo lang door (ik heb alleen maar recht gebreid, je kan ook recht en averecht door elkaar breien) tot de gewenste lengte. Je naait daarna de korte kanten aan elkaar, en tadááá, je hebt een col!
(Zoals Yin zegt, dus)
Zal ik zo even voor je kijken hoe lang en breed de col is?
Je zet dan 60 steken op, en breit dan net zo lang door (ik heb alleen maar recht gebreid, je kan ook recht en averecht door elkaar breien) tot de gewenste lengte. Je naait daarna de korte kanten aan elkaar, en tadááá, je hebt een col!
(Zoals Yin zegt, dus)
Zal ik zo even voor je kijken hoe lang en breed de col is?
donderdag 15 september 2011 om 15:35
http://www.telegraaf.nl/v ... eigen_sjaal_of_col__.html