Verliefd op een docent

22-05-2018 20:04 13 berichten
Hallo mensen,

Ben een meisje en ben 18 jaar en ik zit met iets, al heel lang.
Ik ben namelijk verliefd op mijn Nederlands docent.

Voorheen heb ik het vaker gehad, dat ik leraren of leraressen leuk vond..

Ik dacht dat die fase voorbij was, maar ik vind nu een paar maanden een docent van me leuk!

Die fase van onbereikbare docenten/docentes leuk vinden gaat maar niet over..

En ik heb het gevoel dat ik mijzelf verraad, want die docent doet anders tegen mij dan tegen anderen. Liever, voortrekkerij, grapjes maken en af en toe schouder klopje en oogcontact.

En nee ik beeld me dat niet in, en ja ik weet dat het niks kan worden.

Maar het is super vervelend, en het is echt heel erg. En doordat hij zo doet tegen mij word mijn verliefdheid alleen maar erger

Ik mis hem elke dag, en probeer hem altijd even te zien als ik op school ben. Ik droom erg veel over hem..

Doordat ik docenten en docente's leuk heb gevonden/vind zit ik ook met mezelf in de knoop.. ben ik bi of hetero?

Ik vind al jaren geen 1 jongen leuk van mijn eigen leeftijd.. altijd maar oudere mannen... omdat ze volwassener zijn en meer uitstraling hebben en ja...

Ik hoop dat ik reacties erop krijg dat zou mij erg helpen denk ik

Xx
Alle reacties Link kopieren
Hoe is de relatie met je vader en moeder?
where ever you go, go with your heart
Alle reacties Link kopieren
Misschien mis je daar iets in en wordt je verliefd op docenten ter compensatie? Of omdat ze jou een gevoel geven wat daarbij aansluit?
where ever you go, go with your heart
Je bent niet de enige. Het komt wel vaker voor.
Veel docenten zijn gewoon ontzettend leuk!

Toen ik 18 jaar was, vond ik ook een docent leuk.
We hadden een klik, we konden goed met elkaar overweg.
Het was duidelijk dat hij mij ook graag mocht.

Heb ik er iets mee gedaan? Nee.
Waarom niet?
1. Hij was getrouwd en had vier kinderen. Ik wilde niet andermans gezin kapotmaken. En ik wilde ook geen stiefmoeder worden.
2. Een docent die een relatie krijgt met een leerling, raakt zijn baan kwijt.
Alle reacties Link kopieren
Tja het is natuurlijk spannend, zoiets onbereikbaars ook.
Ik was ook verliefd op mijn gymleraar en had op een gegeven moment ook het idee dat hij mij andere aandacht gaf dan de rest. Misschien verbeelde ik het me maar, geen idee.

Conclusie is toch dat dit niets kan en mag worden en het vanzelf wel overgaat. Je gaat volgend jaar van school af denk ik? Geniet van je fantasieën tot die tijd.
@Skawa

Ik heb heel erg veel meegemaakt in mijn leven... veel gebeurtenissen die erg invloed hebben gehad op mij.

Mijn pa is ernstig ziek geweest en heb veel dingen meegemaakt met mijn ma, is depressief en had een moeilijke tijd.

Daaruit kan je misschien concluderen dat ik niet echt "normale" ouders had als je snapt wat ik bedoel??

Thnx voor je antwoord btw x
Alle reacties Link kopieren
Een docent straalt autoriteit uit, en dat kan aantrekkelijk zijn. Jij ziet vanuit de schoolbank iemand die meer weet dan jij, macht heeft ( deelt de cijfers uit) en overwicht heeft op een groep. En dat hebben de jongens van je eigen leeftijd nu net niet.
Ook is wat Elza84 schrijft de onbereikbaarheid iets wat aantrekt en waarover je kunt gaan fantaseren.
Je bent 18 lees ik, waarschijnlijk doe je eindexamen of in elk geval binnen niet al te lange tijd. Concentreer je op je cijfers. Misschien ben je inmiddels wel extra goed in Nederlands ? :-)

P.S Ik vond jongens van mijn eigen leeftijd toen ik op de middelbare school zat ook niets aan hoor, die zijn vaak gewoon wat minder ver dan de meisjes .Maar ze drogen heus goed op ! Succes !
Alle reacties Link kopieren
Mijn moeder nam me altyd mee naar het nudisten strand daar keek ik al graag naar oudere mannen.
Voor leefdtydsgenoten had ik geen intresse
Eén ding weet ik zeker: je bent bi.
Iemand die vol hetero of juist homo/lesbisch is weet dat gewoon van zichzelf; iemand die hetero is moet er echt niet aan denken/zou niet verliefd worden op iemand van dezelfde sexe.
Dat wéét je gewoon al heel jong, jij weet dat je op zowel vrouwen als mannen valt.
Niks mis mee. Kan zijn dat je 13 jaar een relatie met een man hebt en daarna tien jaar samen gaat wonen met een vrouw. Of je rommelt een poosje aan met beiden leef je uit, waarom niet?

Ik zou bijna jaloers worden, je hebt een veel grotere vijver om in te vissen :D
Lenn12345 schreef:
23-05-2018 01:47
Eén ding weet ik zeker: je bent bi.
.
Je bent een schatje hoor Lenn, maar dit kan je helemaal niet zeker weten.
Genoeg meiden die in de pubertijd kalverliefdes hebben die ook vrouwen betreffen, maar uiteindelijk toch 99% hetero opdrogen.
Bovendien kan jij niet in het koppie van TO kijken, dus zo stellig kan je dit niet zeggen.

Voor TO: heel normaal, zeker gezien je achtergrond. Geniet ervan, je hoeft er niets mee te doen. Komt wel goed. :)
Courage-- schreef:
23-05-2018 02:32
.
Je bent een schatje hoor Lenn, maar dit kan je helemaal niet zeker weten.
Genoeg meiden die in de pubertijd kalverliefdes hebben die ook vrouwen betreffen, maar uiteindelijk toch 99% hetero opdrogen.
Bovendien kan jij niet in het koppie van TO kijken, dus zo stellig kan je dit niet zeggen.

Voor TO: heel normaal, zeker gezien je achtergrond. Geniet ervan, je hoeft er niets mee te doen. Komt wel goed. :)
Kan, maar je kan er ook niet omheen dat je niet helemaal hetero bent als je verliefd wordt op mensen van je eigen sexe. Dat heet bisexueel, toch :) Tenminste zo hebben ze het mij altijd uitgelegd.
Ik moet er niet aan denken om met iemand van mijn eigen geslacht te kussen of te knuffelen. Omdat ik hetero ben, I guess..?
100% als het in cijfers moet. Ken ook een meisje die vroeger veel vriendjes had maar nu op haar 37e al tien jaar met dezelfde vriendin is.
Mensen zeggen vaak: ze is toch lesbisch 'geworden' nu.

Zij zegt: ik hou van haar en ik ben monogaam maar als het ooit over zou gaan tussen ons sluit ik niet uit dat ik weer wat met een man zou beginnen. Maar dat zegt ze niet tegen de melkboer of de buren, gaat ze niks aan. Dus die ene procent kan best 50% zijn :P

Het is maar net hoe je (liefdes)leven verloopt.

Maar je hebt gelijk: niemand kan in andermans hoofd kijken. Wel heb ik eens gehoord van een man, 100% homo dat hij toch als puber met een meisje ging zoenen en zo afknapte op alles wat haar vrouwelijk maakte, panty's, make-up, dat soort dingen dat hij maar deed alsof hij ziek werd die avond. (zat nog in de kast).
Ik vroeg ook wanneer wist je zeker dat je gay was? Hij zei zolang ik me kan herinneren, sinds wanneer weet jij dat je niet op mannen valt?
Ik ook: zolang ik me kan herinneren, nooit aan getwijfeld.

Dat bedoel ik, ik heb nog nooit een seconde gedacht: wat een leuke vent of achter een leraar/klasgenootje aangelopen. Terwijl ik smoorverliefd was op de juf van groep 1 en later op de middelbare smoorverliefd op een lerares. Ze was nog erg jong we scheelden minder dan tien jaar denk ik. En ze was erg knap en supercool gekleed, mooi lang haar... volgens mij waren alle jongens verliefd op haar. En een paar meisjes mss ook wel, dat weet ik niet; ik verliefde in stilte ;)
Lenn12345 schreef:
23-05-2018 02:53
Kan, maar je kan er ook niet omheen dat je niet helemaal hetero bent als je verliefd wordt op mensen van je eigen sexe. Dat heet bisexueel, toch :) Tenminste zo hebben ze het mij altijd uitgelegd.
Ik moet er niet aan denken om met iemand van mijn eigen geslacht te kussen of te knuffelen. Omdat ik hetero ben, I guess..?
.
Op de leeftijd van TO is alles nog vloeibaar, vandaar dat ik tegen jou zeg: niets is zeker. Verder is er een groot verschil tussen kalverliefde en je seksueel aangetrokken voelen tot iemand. Voor mezelf sprekend: ik was in die tijd helemaal niet met seks bezig. Wel met liefde en verliefdheid.
Lenn12345 schreef:
23-05-2018 01:47
Eén ding weet ik zeker: je bent bi.
Wat een stelligheid.

Laat TO rustig haar gang gaan,
zonder dat anderen zaken al 'zeker' weten over haar.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven