WhatsApp: specifieke vragen over 'Laatst gezien' en 'Online'

27-11-2018 18:44 19 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste forumleden,

Over de (on)zichtbaarheid op WhatsApp is veel informatie beschikbaar, maar op enkele vragen kan ik online geen antwoorden vinden.

Dit is mijn eerste vraag:
Als iemand geen contactpersoon is, kan hij/zij niet zien wanneer je voor het laatst online was.
Op mijn Samsungtoestel moet je iemand als contactpersoon toevoegen aan het telefoonboek van je toestel om met deze persoon te kunnen WhatsAppen.
Hoe kun je met iemand WhatsAppen zonder die persoon toe te voegen aan het telefoonboek van je toestel?

Mijn tweede vraag hangt wellicht samen met mijn eerste vraag. Ik heb de indruk dat WhatsApp-contacten permanent kunnen verbergen dat ze online zijn zonder iemand te blokkeren. Met deze personen kun je namelijk gewoon appen/bellen, je ziet grijze/blauwe vinkjes en een profielfoto, maar dus geen 'Laatst gezien' of 'Online'.
Hoe kun je dit instellen?

Ik vind het fijn dat ik enkele/dubbele grijze of dubbele blauwe vinkjes kan zien en ik vind het fijn dat anderen dat ook van mij kunnen zien, maar voor sommige personen (bijvoorbeeld bepaalde contacten van online datingsites) of groepen (bijvoorbeeld van het werk) wil ik dat soms of permanent kunnen verbergen.

Wie kan mij hierbij helpen?

Alvast bedankt voor jullie hulp!

MelanieV
Dr. Dre, don't just stand there, operate! (Eminem)
Alle reacties Link kopieren
Die eerste weet ik niet, want ik heb een iPhone. Maar de tweede vraag, dit kun je via instellingen doen, alleen niet voor bepaalde mensen. Het is voor iedereen.
¡Apagando las luces!
Alle reacties Link kopieren
Samsung hier en bij mij is het Instellingen - Account - Privacy kun je 'Laatst gezien' instellen. Iemand anders kan dan inderdaad niet zien wanneer je online bent geweest, zelf kan je dat dan trouwens van andere personen ook niet meer zien.

Ik heb zowel de leesbevestiging als de laatst gezien uitstaan....heel het geluid van mijn Whatsapp staat uit ;-D
"I love not Man the less, but Nature more..."
Alle reacties Link kopieren
Ik geloof dat je trouwens niet kunt kiezen voor wie je 'Laatst gezien' uitvinkt. Het is aan of uit voor iedereen.
"I love not Man the less, but Nature more..."
Alle reacties Link kopieren
PimPom schreef:
27-11-2018 18:53
Ik geloof dat je trouwens niet kunt kiezen voor wie je 'Laatst gezien' uitvinkt. Het is aan of uit voor iedereen.
Yep.
¡Apagando las luces!
Alle reacties Link kopieren
Een vriendin van mij appt met dates via Kik. Dat is een soort whatsapp app die je gebruikt zonder je telefoonnummer. Die wissel je dus ook niet uit. Handig als iemand toch niet bij je past.
Always look on the bright side of life
Alle reacties Link kopieren
PimPom schreef:
27-11-2018 18:53
Ik geloof dat je trouwens niet kunt kiezen voor wie je 'Laatst gezien' uitvinkt. Het is aan of uit voor iedereen.
En je kunt het zelf dan van anderen ook niet meer zien.
Je verbergt het inderdaad voor iedereen of voor niemand. Een van mijn beste vriendinnen heeft het ook permanent uitstaan.
Alle reacties Link kopieren
Bedankt voor de snelle reacties!
Zo te lezen kan ik het misschien het beste laten zoals het is.
PimPom schreef:
27-11-2018 18:50

Ik heb zowel de leesbevestiging als de laatst gezien uitstaan....heel het geluid van mijn Whatsapp staat uit ;-D
@PimPom,
In principe staan het geluid en de lichtjes van mijn WhatsApp uit. Sommige gesprekken met personen/groepen staan gedempt, met het geluid uit. Als ik het geluid van WhatsApp bewust aanzet, hoor ik dus alleen meldingen van mijn favorieten.
Dr. Dre, don't just stand there, operate! (Eminem)
Alle reacties Link kopieren
De enige manier die ik op mijn Samsung ken om iemand te appen zonder nummer op te slaan is door met het persoon in een groep te zitten en dan naar de groepsinfo gaan(klik op de groepsnaam) dan op nummer van persoon klikken en bericht versturen.

Als je niet met hem/haar in een groep zit zou je denk ik ook het persoon kunnen opslaan, bericht versturen via whatsapp en dan weer uit contacten verwijderen(weet niet zeker of dit werkt).

Mocht dat ook niet gaan, dan zou ik gwn een groep aan maken met dat persoon erin, persoon uit contacten verwijderen en in de groep appen met diegene. Of persoon weer via groepsinfo bericht sturen en daarna groep opheffen
Even een andere vraag, maar wel gerelateerd hieraan. Sinds gisteren zie ik alleen nog maar de tijd waarop iemand online was. Beste vriendin bijvoorbeeld. Bij haar staat er dan nu bvb 23.07. Tis geen halszaak, maar vroeg me af of meer mensen hier last van hebben.
Alle reacties Link kopieren
Anne2018 schreef:
01-12-2018 09:32
Even een andere vraag, maar wel gerelateerd hieraan. Sinds gisteren zie ik alleen nog maar de tijd waarop iemand online was. Beste vriendin bijvoorbeeld. Bij haar staat er dan nu bvb 23.07. Tis geen halszaak, maar vroeg me af of meer mensen hier last van hebben.
Ja dat heb ik ook sinds gister. Misschien gwn een update?
Ik hoop dat het een bug is. Irritant.
Anne2018 schreef:
01-12-2018 09:32
Even een andere vraag, maar wel gerelateerd hieraan. Sinds gisteren zie ik alleen nog maar de tijd waarop iemand online was. Beste vriendin bijvoorbeeld. Bij haar staat er dan nu bvb 23.07. Tis geen halszaak, maar vroeg me af of meer mensen hier last van hebben.
Hier hetzelfde, zwaar irritant ja,
Alle reacties Link kopieren
Anne2018 schreef:
01-12-2018 09:32
Even een andere vraag, maar wel gerelateerd hieraan. Sinds gisteren zie ik alleen nog maar de tijd waarop iemand online was. Beste vriendin bijvoorbeeld. Bij haar staat er dan nu bvb 23.07. Tis geen halszaak, maar vroeg me af of meer mensen hier last van hebben.
Ik snap het niet, normaal zie je onder iemands naam “laatst gezien op”
Dit is toch altijd wanneer iemand voor het laatst online was?
Wie wat wil die moet wat.
Normaal gesproken zou je dat zien ja, nu dus niet meer. Nu alleen nog de tijd. En als je dan wakker wordt om 09.00 en je ziet bij je vriendin staan: 22.00, kan je nog wel es in de war raken.
Alle reacties Link kopieren
Hm, ik zie het nog wel... Misschien een verschil tussen Android en iOS?
¡Apagando las luces!
Heb je Android of iOS? Ik heb een Samsung, Android dus.
Alle reacties Link kopieren
Strawberrylime schreef:
01-12-2018 13:29
Ja dat heb ik ook sinds gister. Misschien gwn een update?

Mij was het ook opgevallen. De tekst 'loopt' snel voorbij, maar er staat: "Laatst gezien op 19.35." en dan zie je uiteindelijk alleen "19 35" staan.
Dr. Dre, don't just stand there, operate! (Eminem)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven